Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vet at man får tak i månedskort hos NSB på østlandet, men finnes det også i Sør-Trøndelag? Og hva er ca.prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så vidt jeg vet er det kun på Østlandet man kan kjøpe månedskort o.l til tog.

Skrevet

Hm, det blir jo ekstremt dyrt hvis jeg skal betale 71 kr pr vei pga skolen. Da kan vi like så godt bare kjøre innover...

Skrevet

Selvfølgelig kan du kjøpe månedskort/periodebillett som også vil gjelde i Trøndelag!

Skrevet

Selvfølgelig kan du kjøpe månedskort/periodebillett som også vil gjelde i Trøndelag!

Vet du ca.pris på dette her?

Skrevet

Vet du ca.pris på dette her?

Nei, dessverre :/

Skrevet (endret)

Ved nærmere undersøkelse ser jeg at man kan få ukes-og månedskort på tog, ja. Noe annet hadde vel vært merkelig, i grunnen. Jeg ble lurt av at det ikke gikk an å søke elektronisk på pris og stasjon utenfor Østlandet.

Endret av Emera
Skrevet

Ved nærmere undersøkelse ser jeg at man kan få ukes-og månedskort på tog, ja. Noe annet hadde vel vært merkelig, i grunnen. Jeg ble lurt av at det ikke gikk an å søke elektronisk på pris og stasjon utenfor Østlandet.

Det er utrolig plagsomt egentlig, at det ikke er mulig å finne denne informasjonen på nettet! Nå må jeg liksom heeeelt til en stasjon med sånn automat :gjeiper: :sjenert:

Skrevet

Huff, jeg hater å ringe. Det er definitivt siste utvei :sjenert: Sært? Helt sikker, men reell frykt :sukk:

Jeg spurte bare for å se om noen visste :) Det haster ikke sånn veldig mye med et konkret svar (ang pris)!

Skrevet

Merkelig at det skal være så vanskelig å finne pris :lete: Lett overalt på hjemmesida til NSB, men ikke et eneste sted står det nevnt! Merkelig :S

Skrevet

Merkelig at det skal være så vanskelig å finne pris :lete: Lett overalt på hjemmesida til NSB, men ikke et eneste sted står det nevnt! Merkelig :S

Samme her, men får ta en titt på togstasjonen der vi skal bo :jepp:

Skrevet

Ah! Det var der de hadde gjemt informasjonen...

Skrevet

Du kan bruke samme kort på alle kollektivmidler (gjelder ikke NSB)

Det var jo virkelig ikke praktisk...

..og ifølge priseksempelet vil jeg havne på en pris rundt 1000 kr. Ser ut til at det faktisk ikke blir billigere å reise kollektivt :gjeiper: Da kan vi like så godt bruke 2000 kr på bensin istedenfor 2000 kr på tog/buss.

Skrevet (endret)

Du kan bruke samme kort på alle kollektivmidler (gjelder ikke NSB)

Det var jo virkelig ikke praktisk...

..og ifølge priseksempelet vil jeg havne på en pris rundt 1000 kr. Ser ut til at det faktisk ikke blir billigere å reise kollektivt :gjeiper: Da kan vi like så godt bruke 2000 kr på bensin istedenfor 2000 kr på tog/buss.

Lite praktisk ja. Jeg fant info om NSB på siden så jeg antok at den gjaldt tog og... Står forresten "Når det gjelder tog, kan du kjøpe et tilleggskort til månedskortet (for tog) som gir overgang til buss.", så det finnes tydeligvis månedskort for tog og...

I pris for å kjøre bil, har du tatt med bompenger og parkering? For det koster jo litt det og...

Endret av Concertina
Skrevet

Lite praktisk ja. Jeg fant info om NSB på siden så jeg antok at den gjaldt tog og... Står forresten "Når det gjelder tog, kan du kjøpe et tilleggskort til månedskortet (for tog) som gir overgang til buss.", så det finnes tydeligvis månedskort for tog og...

I pris for å kjøre bil, har du tatt med bompenger og parkering? For det koster jo litt det og...

Jepp, det har vi! Det går egentlig opp i opp, parkeringa er gratis, bommer er det to stk av og det overlever vi, samt bilen bruker ekstremt lite på mila :gjeiper:

Skrevet

Jepp, det har vi! Det går egentlig opp i opp, parkeringa er gratis, bommer er det to stk av og det overlever vi, samt bilen bruker ekstremt lite på mila :gjeiper:

Skrevet

Det er ikke jeg som kjører, men samboer og vi går ikke på samme skole :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...