Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt kjent med en utrolig snill og morsom brasilianer som

viser oppriktig interessert i å gå inn i et forhold med meg om ting

fortsetter som nå(han bor i Norge).

Som mange andre på min alder (33) har jeg blitt brent noen ganger og

det gjør vel at man blir litt skeptisk til det meste i utgangspunktet...hehe

Denne mannen snakker norsk, dog ikke perfekt. Men vi har en god kommunikasjon

og han er ivrig på å skulle lære språket bedre.

Ettersom vi har blitt bedre kjent har jeg inntrykk av at den brasilianske

kulturen og den norske ikke er så altfor forskjellig. Men forskjellene er jo

der. Vi er f.eks oppvokst med mye amerikanske filmer osv, der borte går det stort sett

i brasiliansk i media.

Mitt spørsmål er om noen har erfaring med forhold fra såpass forskjellige

bakgrunner? Hvilke utfordringer hadde dere? Noen generelle tips?

Alle svar mottas med takk :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg håper for guds skyld ikke det er min ex du har rota deg borti. Jeg datet en brasilianer som viste seg å ha kone og barn i Brasil (!). Dette fant jeg ut da jeg så et takkekort han hadde sendt til noen venner fra bryllupet.

Jeg har en del venner fra det brasilianske miljøet, og brasilianske menn er veldig ofte utro (sier ikke at alle er det, men det er vanlig). De har også et fælt kvinnesyn, en del av dem ihvertfall. Derfor gadd ikke jeg mer med min. Hvis du vil ha mer info send meg en pm..

Lykke til med datingen, håper så klart det går bra for deg men bare så du er litt oops på at det er ikke gull alt som glimrer..

AnonymBruker
Skrevet

Er sammen med en brasilianer selv og kjenner meg ikke igjen i hva som blir skrevet over her.

Nå er han riktignok svensktalende og bodd i Sverige en del år, men han er langt fra noen utro rundbrenner med grusomme kvinnesyn. Ingen andre er slik heller som jeg kjenner til iallefall.

Tips...vel, ta det som det kommer. Kulturene er ulike...trenger ikke dra lengre enn til nord-norge (for en søring altså) før kulturene kan kræsje. Prat, om man føler noe er galt så si ifra med en gang, men på en rolig og forklarende måte...ingen vits i å skape krangler utifra hva som kanskje senere viser seg å være misforståelser

Skrevet

Veldig mange norske kvinner har en slags frykt for utenlandske menn, da de viser til en helt annen kultur enn vår egen. Dessuten har vi hørt vår andel skrekkhistorier fra andre kvinner i samfunnet. Disse kvinnene som deler disse skrekkhistoriene har så klart brent seg, men det er helt klart mulig å møte motsatt skjebne. Kulturforskjellene Norge vs. Brasil er vel ikke de helt store, sånn i forhold til religion og sånne svært viktige ting. Problematikken ligger vel heller i det at brasilianske menn kanskje har et litt annet kvinnesyn enn norske menn. Dette er ikke noe som kan sies om alle, derfor tenker jeg litt generelt.

Jeg tror du skal være obs, ikke bare p.g.a at han er fra et annet land, men jeg mener alle kvinner bør være litt obs i begynnelsen. Mange kvinner brenner seg jo på norske menn også så det er vel ingen garanti uansett nasjonalitet :)

Skrevet

Nå har ikke jeg erfaringer med brasilianske menn, så jeg kan kun svare generelt på bakgrunn av min erfaring med en utenlandsk kjæreste. Kjæresten min er italiensk, og tro meg, selv om Italia ikke ligger langt unna Norge i avstand, er det ganske store kulturforskjeller ute og går! Italienerne er kanskje litt like brasilianerne i den forstand at utseendet er veldig viktig og at "blodet bruser" lett. For meg var det vanskelig å ha forståelse for nettopp dette i begynnelsen, men etter hvert bryr man seg ikke lenger. Det handler mye om å ha et åpent sinn og også forsøke å se de positive sidene ved kulturforskjellene! :)

Du har en fordel ved at brasilianeren bor i Norge og snakker språket! Da er det lettere at han har forståelse for dine syn og din væremåte! :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med menn fra Romania? - ( jeg mener da ikke "gipsy-folket altså...)

Titter litt på en kjekkas nå- men han virker ikke helt overbevisende. Han er ikke macho men heller usikker.

Skrevet

Hei igjen!

Takk for tilbakemeldinger (og advarsler) :) . Jeg er ingen naiv person som har latt meg blende av sjarm og store ord. Sånn er heller ikke denne mannen det er snakk om. Han er en jordnær figur og han har hverken et fælt kvinnesyn eller veldig opptatt av utseendet.

Ikke er han gift eller har barn heller..hehe.. Han er på Facebook så det ville jeg nok ha funnet ut der eventuelt.

Jeg får vel bare se an og ta utfordringene som de eventuelt kommer :)

Skrevet

Heihei :D Min mann er fra Gambia ;) Så langt bare gode erfaringer, men man må være åpen for å diskutere og lære av hverandre! Hos oss er det meste i oppvekst og oppdragelse helt forskjellig, men det er jo spennende det!

Finnes et forum med mange damer i flerkulturelle forhold, som er helt strålende. www.freeforum101.com/kulturkollisjon

Velkommen :) Er en del med menn/samboere/kjærester fra tilsvarende steder/kulturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...