Gå til innhold

Sangfritt bryllup...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi gav beskjed om at vi ikke ønsket noen sanger og det ble heldigvis respektert. Vi sa med glimt i øyet at vi ville reise oss og gå hjem hvis det ble noen sanger, så da turte de vel ikke. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min familie lager sanger til stadighet, og jeg personlig synes det er rasende festlig. Så kjører vi på med improviserte annenstemmer og innøvde dansetrinn, og dersom det nødrimes er det aldeles utmerket. Jeg laget en skikkelig furten tenåringssang til min egen konfirmasjon, for eksempel, fremført i bunad med army boots. Stor suksess.

Men jeg tror ikke jeg skal prøve å tvinge min forlovede til å synge med. Det får holde at han elsker meg som jeg er, stakkars mann :)

Skrevet

det her var en interessant tråd, for jeg har akkurat tenkt på det samme. Mamma har nemlig akkurat funnet igjen to sanger fra mitt bryllup, noe som brakte minnene tilbake til meg fra den gangen.

Vi giftet oss for 17 år siden, og ga uttrykk for at vi IKKE ønsket sanger i bryllupet, det værste jeg vet er sånne nødrim som dere beskriver, med sanger med pinlige øyeblikk i oppveksten, men ellers er laget over en standardmal så de blir like alla andre sanger... Og da gjerne sunget med dårlig allsang, jeg synes det er grusomt...

Men, selvsagt kunne ikke tanten min respektere det, og hadde skrevet to sanger, en til meg og en til gubben, så typisk funnet i sånne ferdighefter at det bare var byttet ut navnene...

Det var samme melodi etc, skikkelig dårlig håndtverk med andre ord.

Jeg husker jeg ble dritsur da jeg så det, jeg og mamma hadde tilbrakt hele natten før med å dekke pent til bordet, også kommer tante der og legger ut sanger til hver tallerken når jeg hadde sagt jeg IKKE ville ha det. Jeg hadde lyst til å gå runden og ta dem bort, men mamma sa jeg ikke kunne gjøre det, for det passet seg ikke.

i ettertid har jeg angret litt på at jeg ikke tok dem vekk, for jeg syntes det var respektløst av tante å komme drassende med disse sangene, hva ville dere ha gjort?

I dag er det jo bare som en parantes, jeg hadde faktisk glemt det til mamma fant sangene og lurte på om jeg ville ha dem, som jeg sa til henne, det var en grunn til at jeg ikke hadde tatt vare på dem...

Hvordan ville dere reagert?

Skrevet

Hvordan ville dere reagert?

Selv om jeg personlig er glad i grusom allsang: Dersom tante har fått klar beskjed (og ikke kan ha misset den), synes jeg man kan ta bort sangene i en slik situasjon som du havnet i. Man fortjener ikke mer høflighet enn man viser andre, etc. Men dersom hun hadde ønsket å fremføre den alene, synes jeg hun kunne fått lov. Selv om det kunne blitt pinlig. For henne.

Skrevet

Hei!:)

Har noen tanter i famliien som alltid lager sanger til tilstelninger, både til bursdager/barndåper/bryllup etc... Og synes egentlig hele greia er litt småflaut, ialelfall hvis folk ikke stemmer skikkelig i..

Så, lurer på, hvordan ga dere beskjed til gjestene at dere ikke ønsket sanger?

Skrevet

hun kunne umulig ha misset den beskjeden, vi skrev den i innbydelsen vi, siden det klammeste jeg vet er sånne påtvungde allsanger. (jeg elsker spontane skikkelige allsanger)

men shit happens, det er 17 år siden, og jeg og gubben er fortsatt gift! det er vel kanskje det viktigste?

Skrevet

hun kunne umulig ha misset den beskjeden, vi skrev den i innbydelsen vi, siden det klammeste jeg vet er sånne påtvungde allsanger. (jeg elsker spontane skikkelige allsanger)

men shit happens, det er 17 år siden, og jeg og gubben er fortsatt gift! det er vel kanskje det viktigste?

Det får man tro :) Men det er jo en vanlig bryllupskonflikt det der, skjønner jeg – å dras mellom det man har lyst til og det man "må". Jeg har en del jeg skulle ønske jeg slapp å invitere, for eksempel...

Skrevet

Vi la ned forbud mot sanger i vårt bryllup - som flere andre skriver: Det er stort sett bare pinlig!

Jeg har et par tanter som elsker sanger i alle sammenhenger, de ble selvsagt temmelig fornærmet over at vi var så "vanskelige"...

Skrevet

Eh.. er ikke det et konfirmasjonsfenomen?? I bryllup syns jeg det blir litt VEL tacky.

Med tanke på at jeg truet med å gå fra bordet i konfirmasjonen min dersom slike sanger ble disket opp, regner jeg ikke med at mine kjære forestiller seg slikt. Det er noe av det fæleste jeg vet.

Sang i seg selv er ikke noe problem, men ikke allsang - solist er tingen! Vil helst ikke ha sang i kirken heller - grusomt å høre 60 personer synge hver sin melodi.

Skrevet

Vi ønsket ikke sanger, men før vi rakk å fortelle det til noen hadde svigermor laget en sang. Mannens forlover lagde også sang, men når det først var en var det greit nok. Vi nektet å ha "fyllsanger" som velkommen og takk for maten. Ikke hadde vi sånne "fylltaler" heller.

Skrevet

til deg som lurte på hvordan informere, vi skrev det i invitasjonen.

broren min gjorde noe lignende, de skrev en invitasjon, og la ved en "bruksanvisning" med nærmere beskrivelse av tidsplanen for bryllupet, når det passet med gaver og taler tec, noe som måtte gjøres unna på et bestemt tidspunkt ettersom deler av festen foregikk i en åpen resturant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...