Gå til innhold

tror kanskje jeg er i en liten konflikt med en kollega

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

for å si det enkelt så er vi en liten avdeling i et stort konsern som jobber med ganske faglig tunge temaer.

det krever at man har riktig utdannelse, og at man har innsikt og forståelse for de temaene vi jobber med.

for å ta det kort så har det kommet inn en person i avdelingen pga intern omrokkering som ikke har denne kompetansen, utdannelsen eller erfaringen.

jeg har bare tenkt som så at dette får bli mellom den vedkommende og lederen, de får avgjøre hvordan de skal løse arbeidsoppgaver etc.

så er det slik at denne vedkommende kommer til meg og ber om råd/"opplæring", og forstår ikke da svarene jeg gir.

h*n kan gjerne være uenig i ting som er vedtatt i konsernet, og vil gjerne debattere dette med meg.

generelt sett er det slik at jeg kan få et spørsmål/bli bedt om å hjelpe vedkommende med noe, og så blir h*n veldig frustrert og irritert på meg dersom h*n ikke forstår.

det er veldig tydelig at denne personen ikke er helt rett person rent faglig, og at dette føles frustrerende for denne personen.

men nå merker jeg at jeg veldig fort kommer i konflikt med denne personen(får irriterte småutbrudd rettet mot meg, mye vekt på emosjonelle reaksjoner istedetfor rasjonelle hvis vi diskuterer noe - gjerne slik at hun tror jeg er vanskelig med vilje hvis jeg ikke klarer forklare noe enkelt nok)

jeg er ikke interessert i å fortelle denne personen hvor skapet står, fordi jeg er ikke nærmeste leder.

men jeg er heller ikke spesielt interessert i å få disse irritable utbruddene som kommer som følge av vedkommendes frustrasjon over manglende forståelse.

i denne avdelingen(og mine tidligere arbeidsplasser) har jeg nok være veldig bortskjemt med at man kan ha debatter og diskusjoner uten at folk blir furtete, frustrerte og emosjonelle.

hvordan kan jeg best mulig bare "flyte" forbi dette her uten å irritere på meg denne personen?

virker som om jeg hisser vedkommende veldig opp når jeg ikke er enig av faglige grunner som vedkommende ikke forstår helt...... :S

har til nå vært saklig og rasjonell, men må tydligvis gjøre noe mer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er en idè å gi din leder et lite hint om dette slik at bedriften er klar over hvordan personen er å samarbeide med, og at det virker som om det er fordi vedkommende ikke forstår det faglige, for det er jo ganske vesentlig for videre ansettelse.

Skrevet

Spør sjefen din om det ikke er på tide å gi vedkommende opplæring. At du merker at hun ikke forstår oppgavene selv med forklaring og at du ser at det er frustrerende for henne. Helst noen andre enn deg, siden hun allerede er litt irritabel ovenfor deg.

Skrevet

ja det var det med opplæring....:)

jeg har mastergrad på området og henger "såvidt" med i svingene selv(veldig tungt og komplekst område..), så jeg tviler på det vil bli så mye bedre med litt opplæring.

det er en hel masse jeg selv ikke kan fra før, men jeg har iallefall det faglige grunnlaget og vet hvordan jeg skal søke frem informasjon på egenhånd.

føler det vil være veldig arrogant av meg å legge meg oppi hva andre kan og ikke når jeg selv er ganske ny i faget - så jeg tror kanksje jeg bare tar den "hyggelige og diplomatiske" vendingen uansett frustrasjon fra denne personen.

men jeg har jo på følelsen at jeg kommer til å bli bedt om å "avlaste" for å få ting gjort. tror jeg må tenke frem en lur strategi på hvordan unngå å bli sittende med det som jo burde være vedkommendes oppgaver......

sa jeg at personen får høyere lønn enn meg i tillegg...??? puuh.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...