Gå til innhold

Noe yummy mat? Til kjøttetere?

Anbefalte innlegg

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Å... Hva skal jeg servere til folk som absolutt MÅ ha kjøtt?? Det må være noe ordenlig, ikke noe tull. Noe gourmet-greier... :sjarmor: :Adina skal imponere:

Adina M.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal ikke jeg påberope meg å ha noe fasitsvar, men jeg mener at gourmetmat er hvitløksmarinert biff med scampi og rødvinssjy.

Hjalp det? Jeg kan skrive detaljerte oppskrifter på dette hvis du vil...

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Du stoooore min... :o Tar det lang tid å lage? :adina må holde ut med stekt kjøttstank: :grine::sprettoy:

Adina M.

Skrevet

Tlberedningstiden avhenger av steketiden til den hvitløksmarinerte biffen. Det lukter ikke påtrengende stekt kjøtt, da hvitløksduften nok vil være den dominerende duften.

Skrevet

Min favoritt må være de store vårrullene de har på Safari. Hvis det ikke er gourmet så er det meget nært.

:sjarmor:

Skrevet

Det er bare en ting å si: Gåselever og champagne. :sjarmor:

Skrevet

Hva med å steke et lammelår og lage masse deilige wok grønnsaker til?

strimler med squash, rød og gul paprika, masse hvitløk, broccoli + basilikum (eller hva annet du måtte like)

så kan du jo lage fløtegratinerte poteter.. eller bare steike store potetbåter under steken (i samme panne) mens du lager steiken - enkelt å lage - men du og du så godt!!:)

ja også må du lage en god saus til og:)

purrrrfect gourmet-høstmiddag spør du meg!!;)

Skrevet

Jeg elsker pannekaker med syltetøy og sukker. :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg elsker pannekaker med syltetøy og sukker. :D

I ettertid ser jeg jo at dette ikke er egnet for kjøttetere.. hehe..

Så da sier jeg.. Fylt kanin! Det smaker himmelsk!

Skrevet

Noe som er kjempegodt er :

Honningmarinert kylling med pasta, wokede grønnsaker og pesto.

Dette fikk jeg servert hos i et selskap det var nydelig. :D

Skrevet
Noe som er kjempegodt er :

Honningmarinert kylling med pasta, wokede grønnsaker og pesto.

Dette fikk jeg servert hos i et selskap det var nydelig. :D

*vann i munn*

Gjest Adina Madeleine
Skrevet

Hm.... Tja, her var jo mange...ehm... gode (?) forslag. Hva er det neste dere foreslår? Pizza Grandiosa med ekstra ost, chilinøtter, mais og ananas og halvparten av paprikaen avpellet, servert med Cola??? :o :sjarmor:

Adina M.

Skrevet

Er ikke det litt simpel mat da, Adina?

Skrevet
Hm.... Tja, her var jo mange...ehm... gode (?) forslag. Hva er det neste dere foreslår? Pizza Grandiosa med ekstra ost, chilinøtter, mais og ananas og halvparten av paprikaen avpellet, servert med Cola??? :o :sjarmor:

Adina M.

:hoho:

Skrevet

Mat til kjøttetere:

til en kjøtteter regner jeg faktisk bare rødt kjøtt som kjøtt.

Lammet er på sitt beste nå. Kjøp et stykke lam (ben det ut dersom det er ben i det). Fyll lammet med frisk timian, persille og basilikum, og noen hele fedd hvitløk. Surr det som en steik med bomullstråd.

La dette ligge i en lake av portvin eller rødvin og olje over natta.

Blir jummy-mørt kjøtt, og siden det bare skal steike i stekeovn i ca 45 min til en time (ca 1 kg kjøtt) slipper du så mye kjøttlukt.

Ellers er kalvestek med fersk sopp og stekt entrecote med rødvinssaus også med i gourmet-kategorien her i huset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...