Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #1 Skrevet 2. mai 2002 Er fast bruker, men vil helst være anonym i dette... Jeg vil bare fortelle at jeg fridde til samboeren min på tirsdag, og han sa ja! Vi har bestemt oss for å gifte oss i all hemmelighet, et ekteskap bare vi to (pluss forlovere, det er vel ikke til å unngå ) skal vite om - noensinne. Så nå må vi bare vente til våre respektive skilsmisser går igjennom, og så gifter vi oss neste sommer. Jeg er så lykkelig! Hilsen skjult fast bruker
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #2 Skrevet 2. mai 2002 Unnskyld meg, men nå reagerer jeg kraftig!!! Er dere ennå ikke skilt og har bestemt dere for å gifte dere? Slike ting synes jeg absolutt ikke noe om. Har ikke noe i mot at folk gifter seg flere ganger, men en skilsmisse bør da være i orden før man i det hele tatt innleder et nytt forhold? Slike ting synes jeg bare blir for egoistisk og lite gjennomtenkt! Kjempeflott at dere er lykkelige og skal gifte dere, men ærlig talt burde dere da klare å vente med å tenke på slike ting til en skilsmisse er i orden?
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #3 Skrevet 2. mai 2002 Er du klar over hvor lang tid det tar å få skilsmisse? Vi er begge separerte fra våre eks'er, og er dermed helt ferdige med tidligere forhold. Og er man det, mener i hvert fall jeg at det går an å innlede et nytt forhold! Nå er det også slik at vi rett og slett elsker hverandre så høyt at vi føler for å gifte oss for å stadfeste at vi hører sammen. Foregående ekteskap var en feil fra begges side, men denne gangen er det riktig. Derfor vil vi gifte oss! Mvh kamuflert fast bruker
Sony Skrevet 2. mai 2002 #4 Skrevet 2. mai 2002 Til anonym som skrev innlegget: Gratulerer masse. Bare et lite spørsmål; du skriver at ingen -noensinne- skal vite om at dere skal gifte dere. Ikke etterpå engang?? Bare rein nyskjerrighet.... Til anonym som har svart på innlegget: Hvorfor har du så mye imot det? De er jo tydeligvis separert. Hvorfor er du anonym??????12
Mistyen Skrevet 2. mai 2002 #5 Skrevet 2. mai 2002 Til anonym 2... Nå er altså disse to allerede samboere, og de har bestemt seg for å gifte seg. Hvorfor reagerer du på det. Da kan man si at man ikke skal bli samboer heller da, før en eventuell skilsmisse er i orden? Jeg er litt imot både samboerskap og skilsmisser jeg sånn prinsipielt, men å komme med en sånn uttalelse til et menneske som åpenbart har tatt sine valg i livet, og som nå gleder seg til å starte på nytt, synes jeg er unødvendig. Vi kan nemlig ikke vite hva denne personen har gjennomgått tidligere.... Til deg som skrev innlegget opprinnelig : Gratulerer!!! Håper du nå får et langt og lykkelig ekteskap _________________ klem fra Misty - selvutnevnt tåkelegger1212[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-05-02 12:44 ]
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #6 Skrevet 2. mai 2002 Jeg kan bare gratulere jeg også, men jeg har selv opplevd en del ting så jeg vet hva jeg snakker om!! Av den grunn ønsker jeg også å være anonym her nå. Det jeg mener er bare at jeg ikke har sansen for mennesker som innleder nye forhold før en skilsmisse faktisk er i orden. Det kan da ikke ta mange år å få en skilsmisse? Synes bare det blir litt umorlask å skulle innlede et nytt forhold om man er nyskilt.
Mistyen Skrevet 2. mai 2002 #7 Skrevet 2. mai 2002 Jeg gir meg ikke jeg...*ler* Nyskilt , nyseparert,....hva om man bare har vært "sammen" og blitt fri, skal man bare vente da, til andre synes det er passende? Forholdet er jo over!! Hvor lang tid mener du at det skal gå da??? ...og nå er jeg laaaangt på viddene her fra det opprinnelige innlegget. Håper på tilgivelse 12
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #8 Skrevet 2. mai 2002 Tror aldri vi blir enige om dette. Synes det er litt forskjell på hvor lang tid etter man kan få nye forhold når man har vært gift og når man bare er "sammen". I dette tilfellet er jo ikke en gang en skilsmisse klarlagt, og da synes jeg det er litt tidlig å bestemme seg for å gifte sge på nytt. Synes også det er tidlig å innlede et nytt forhold om man har vært sammen med noen før det har gått en god stund også. Nå spørs det hvor lenge forholdet har vart, men finner man seg noen nye 1 måned etterpå synes jeg det er drøyt gitt! Dessuten synes jeg straffen for et mislykket ekteskap kanskje er det at man bør være alene en stund og tenke litt gjennom ting. Kanskej man da skjønner hva et ekteskap betyr og at man må tenke gjennom dette på forhånd!!!??? -Anonym nr 2-
Rose Skrevet 2. mai 2002 #9 Skrevet 2. mai 2002 Hvorfor skal ingen vite at dere er gift? Er ikke ekteskapet en offentlig ordning - en stadfestelse for omverden at dere har valgt hverandre? Forstår godt at du ønsker å gifte deg i all hemmelighet når du har vært gift en gang før, men hvorfor skal ingen vite??? For øvrig - lykke til, hyggelig å lese at du er så glad og har funnet lykken igjen!!!
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #10 Skrevet 2. mai 2002 Presten sa til oss at et ekteskap kan ikke holdes hemmelig - da blir det ikke noe virkelig ekteskap og jeg er faktisk enig med ham der jeg. Hvorfor gifte seg dersom det skal være så hemmelig. Uansett gratulerer og jeg håper dere blir lykkelige. Til dere andre som synes det er så umoralsk å gifte seg rett etter en skilsmisse - put a sock in it - jeg mener man vet ikke bakgrunnen til det andre ekteskapet eller ? Bør ikke forhåndsdømme før man kjenner til alle fakta her. Lykke til du hilsen meg som ikkeklarte å holde seg unna12
Mistyen Skrevet 2. mai 2002 #11 Skrevet 2. mai 2002 Anonym nr 2 - nå provoserer du meg noe enormt!! Hva mener du med "straffen for et mislykket ekteskap"????????? Kanskje de har blitt straffet nok i forholdet, det vet du ingenting om! Synes du skal tenke deg litt om jeg.... Eks. Man har blitt slått og mishandlet i et forhold, og så kommer man seg ut av det ved hjelp av en som man kan stole på, en man blir glad i og som gir en livslyst tilbake. Skal man si "nei,dessverre, vi kan ikke innlede noe forhold vi, for jeg har en straff å ta meg av, pga et mislykket ekteskap"..... Det blir for dumt asså ... *oppgitt Misty* _________________ klem fra Misty - selvutnevnt tåkelegger1212[ Dette Innlegg er endret av: Misty den 2002-05-02 13:05 ]
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #12 Skrevet 2. mai 2002 Ja, akkurat det tenkte jeg ikke på da. Jeg beklager det utsagnet. Det var kanskje ikke akkurat det jeg mente heller. Jeg synes bare folk tar for lett på et ekteskap innimellom og kanskje ikke tenker ordentlig gjennom det på forhånd. Da mener jeg man bør tenke litt. Jeg skal ikke drømme Anonym her, men generelt (og hvis det har vært et normalt) ekteskap synes jeg ikke noe om å innlede et forhold før man har skilt. Har hørt om flere som har giftet seg på nytt 1 år etter at de forlot sin forrige ektemann og slike ting synes jeg ikke bør skje. Det er flott at man elsker hverandre og dele livet sammen, men hvorfor da ha sånt hastverk?
Cilie2003 Skrevet 2. mai 2002 #13 Skrevet 2. mai 2002 Kjære Anonym nr 1. GRATULERER!!! Håper virkelig at dere får det flott sammen, for alltid. Til Anonym nr. 2 Du kunne jo altids finne ut av hvor lang tid det egentlig tar å bli skilt før du dømmer!!! Til din informasjon så tar det MINST 1 år å få innvilget skilsmisse i Norge. Dette er dersom begge parter er villige til å skrive under på papirene. Dersom dette ikke skjer så tar det to år. Da kan man jo tenke seg at anonym nr. 1 muligens har vært separert i et år allerede!!??!! og kanskje gikk de fra hverandre en stund før seperasjonen ble tatt ut også!!! Jeg skjønner at noen kan reagere på at ting kan gå fort, men jeg synes du kanskje burde sette deg litt mer inn i realitetene før du forteller verden om reaksjonene dine neste gang!!12
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #14 Skrevet 2. mai 2002 Jeg trodde jeg hadde spesifisert litt hva jeg mente, men jeg vil bare beklage de tingene jeg har tatt feil av. Mine meninger er generelt sett og ikke nødvendigvis angående denne saken.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #15 Skrevet 2. mai 2002 Først av alt: Jeg er den anonym som hadde det opprinnelige innlegget, så det ikke skal være noen tvil... Dernest: Tusen takk for alle lykkeønskninger og positive innspill fra dere alle sammen. Til Sony, Rose og 20.april 2002: Grunnen til at vi vil holde det hemmelig er at vi begge har hatt ganske korte ekteskap bak oss, og vi begge har uttalt oss ganske kategorisk på at det å gifte seg er noe vi aldri kommer til å gjøre igjen. Been there, done that. Men, nå har det seg sånn at vi elsker hverandre så utrolig høyt, og vil på en måte stadfeste dette for hverandre. Men det er _vår_ sak! Ikke noe noen andre har noe med. Dessuten tror jeg veldig mange ville reagere negativt, både med tanke på den korte tiden som har gått (som anonym her gjør), og våre tidligere uttalelser om emnet. Derfor ønsker vi å gjøre dette til vår sak, vår felles hemmelighet, vår bekreftelse på vår kjærlighet til hverandre. (Puh, lang setning. Håper dere tilgir! ) Til deg, anonym 2: Jeg skjønner poenget ditt, men jeg deler ikke ditt syn. Jeg hadde i utgangspunktet slett ikke tenkt å innlede et nytt forhold på i hvert fall et år etter separasjonen, men denslags er ikke alltid like lett å styre. Skulle jeg avstått fra et forhold med mannen i mitt liv fordi det ikke var gått lang nok tid? Nei, det ville blitt helt feil for min del. Nå er det også sånn som Cilie2003 sier at vi gikk fra hverandre en god stund før separasjonen gikk i orden, og at jeg har vært separert et halvt år nå. Så når jeg gifter meg med min elskede vil det være to år siden forrige ekteskap var over. Det er kanskje kort tid for deg, men ikke for meg! Igjen, tusen takk alle sammen for gratulasjonene! Det varmer! Klem fra lykkelige meg
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2002 #16 Skrevet 2. mai 2002 To år er ganske mye, så jeg trekker tilbake mine anklagelser. Unnskyld. Jeg snakket generelt og det finnes selvsagt alltid induviduelle forskjeller. Det virker som dere vet hva dere gjør og jeg ønsker dere riktig riktig lykke til! -Anonym nr 2-
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2002 #17 Skrevet 3. mai 2002 Takk for lykkeønskningene, anonym 2. Og du har ikke noe å unnskylde deg for, jeg skønner jo problemstillingen! Klem
Astra Skrevet 3. mai 2002 #19 Skrevet 3. mai 2002 Heisann, anonym 1 Gratulerer så mye med forlovelsen -ønsker dere lykke til videre! Jeg bare lurer på hvordan dere skal holde ekteskapet hemmelig. Det kan bli vanskelig da jeg tror (arrester meg om jeg tar feil) at alle ekteskaps- og partnerskapsinngåelser tinglyses (dvs offentliggjøres). Dessuten vil det jo ikke være vanskelig å finne ut da en rekke offentlig etater har disse opplysningene (skatteetaten, likningskotor, folkeregister...) At dere ikke vil gå ut med det til familie og venner skjønner jeg, men vær obs på at det er lett å finne ut av Ønsker dere nok en gang lykke til!12
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2002 #20 Skrevet 3. mai 2002 Jeg synes dere bør fortelle hele verden at dere skal gifte dere jeg, og ikke holde det hemmelig. Selvom dere tydeligvis har sagt en del ting om dette tidligere, bør dette glemmes og dere må starte på nytt. Jeg synes derfor dere skal fortelle det til alle sammen etter dere er gifte, ellers vil jo alle bare føle at dere holder ting skjult for venner og familie og det kan bli en skikkelig ekkel affære etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå