Gå til innhold

Hvor kan jeg laste opp bilde-album på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av å miste bildene mine enten fordi dataen krasjer, CD back'upen er ripet opp eller mistet, eller noe sånn.

Kan jeg ikke lage album og laste opp bildene mine på internett? slik at jeg alltid har de tilgjengelig fra en eller aen maskin?

Dette må jo være et sted man kommer seg inn med brukernavn/passord.... og har bildene privat.

har prøvd enkelte foto-butikker, men det tar jo UENDELIG tid å laste opp bilder....

anbefalinger?

Gjest Nedfall
Skrevet

Nå er jeg lei av å miste bildene mine enten fordi dataen krasjer, CD back'upen er ripet opp eller mistet, eller noe sånn.

Kan jeg ikke lage album og laste opp bildene mine på internett? slik at jeg alltid har de tilgjengelig fra en eller aen maskin?

Dette må jo være et sted man kommer seg inn med brukernavn/passord.... og har bildene privat.

har prøvd enkelte foto-butikker, men det tar jo UENDELIG tid å laste opp bilder....

anbefalinger?

Ingen anbefalinger fra meg, bare noen innspill.

Det TAR lang tid å laste OPP. Jeg vil tro du har en eller annen ADSL løsning? ADSL står i praksis for god hastighet på ting du laster ned, og ræva hastighet på ting du laster OPP. Når det i tillegg er noe man har samlet opp i løpet av noen år, blir det snakk om store datamengder.

Sånn er det bare med den saken!

Hvis du ikke har noen mulighet for å brenne ut på DVDr plater og sende i posten, er du nesten nødt til å laste opp via bredbåndet ditt. En mulig løsning for å gjøre opplastingen minst mulig hårutrivende er å få en bekjent (helst en som kan litt om dator) til å raske sammen en eldre stasjonær PC (de får du for kr nesten ingenting, installererer man linux koster ikke operativsystemet noe heller), putte inn en stor harddisk, kopiere over alle bildene til denne, og la denne maskinen putre og gå med opplasting. Hastigheten blir ikke noe større, men siden den rusler og går for seg selv, kan den bruke den tiden den vil. Laptopen din har du frigjort fra somlejobben.

Nettbackup.. ? Tja, her er nå er omtale av tre gratistjenester, Google, Mikkelsoft, og noe som heter Adrive, sistnevnte med 50GB gratis lagringsplass. Dog, jeg ville aldri brukt noen av disse til backup. Man vet aldri hvor lenge de gidder å ta vare på dataene dine. Skal du ha noenlunde sikkerhet må du nok betale for det..

Enklest, raskest, og rimeligst er nok en ekstern harddisk, så kan man gjerne slenge opp ting til en gratistjeneste sånn i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...