Gå til innhold

Hvordan er en overfladisk person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av en tråd på samlivsforumet;

Hva er en overfladisk person?

Er det en som kommenterer andres klær/utseende hele tiden?

En som velger kjæreste mest pga utseende?

En som plasserer andre i bås kun pga utseende?

En som velger venner utifra utseende?

En som er veldig opptatt av eget utseende (alltid må sminke seg osv)?

osv osv osv

Hva mener du definerer en overfladisk person? Tanker, holdninger, handlinger...?

Er det kun negativt å være overfladisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er en overfladisk person?

- For meg er en overfladisk person en som ikke ser elendigheten som skjer i verden, en som ikke bryr seg om miljøet, og en som ikke gjør en dritt for å kunne utgjøre en liten forskjell her i verden. Men nå snakker jeg for meg selv her.

Det finnes mange overfladiske typer, men de som også bare snakker om seg selv er også overfladiske i mine øyne. Dette blir kort fortalt, og liten dybde i det hele, for tema kan i grunn være ganske stort, selvom det vil bli litt... overfladisk.

Er det en som kommenterer andres klær/utseende hele tiden?

- Vel, ja... Dette er ganske overfladisk, men dette i seg selv er jo ikke avgjørende.

En som velger kjæreste mest pga utseende?

- Det er litt overfladisk ja, for uten en hjerne er ikke utseendet alltid like attraktivt.

En som plasserer andre i bås kun pga utseende?

- Ja, dette er overfladisk, men også et tegn på at de sosiale antenne er fraværende.

En som velger venner utifra utseende?

- Ja, dette er overfladisk syns jeg.

En som er veldig opptatt av eget utseende (alltid må sminke seg osv)?

- Jeg syns det ja. Alt du har nevnt er overfladisk, og til sammen utgjør alt dette en slags narsissist?

Hva mener du definerer en overfladisk person? Tanker, holdninger, handlinger...?

Er det kun negativt å være overfladisk?

- Det er ikke bare negativt å være overfladisk.

Det finnes mange gode grunner til å være overfladisk, men jeg syns ingen av dine eksempler er gode grunner til det.

Det er flere temaer i samfunnet og lignende hvor jeg velger å være overfladisk, fordi det vil tjene meg og mitt humør (etc) f.eks og være overfladisk, enn noe annet.

Jeg syns ikke man kan ut i fra en ting si at en person er overfladisk. Det er vel helheten som avgjør om en person er overfladisk.

La oss si personen snakker mye om seg selv, i mens hun sminker seg, driter totalt i andre og samfunnet generelt og velger venner etter utseendet. Da hadde personen vært overfladisk i mine øyne.

Man kan gjøre overfladiske handlinger, eller ha overfladiske meninger uten at man er en overfladisk person.

Enkelte av eksemplene dine vil gjøre en person mer overfladisk enn de andre eksemplene.

Endret av Frk Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...