AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Har et lite problem med kjæresten min. Det er ikke noen big deal, men det irriterer meg fordi jeg mener at han misforstår meg. Han mener nemlig at jeg har et overfladisk syn på andre mennesker, noe som ikke stemmer. Jeg er en som tuller med alt og sier ofte på tull kommentarer om andres utseende. Jeg kan finne på å si ting som "Hun hadde stygg kjole, hun gidder jeg ikke bli venn med" osv på ren humor. Er vant med en slik frekk humor blant venner, men denne typen her reagerer på det. Jeg prøver å begrense kommenteringen min når jeg er med han, fordi han tydeligvis ikke skjønner humoren. Jeg har sagt til han mange ganger at det er ment som humor, men han tror det er noe sant i det og nekter å endre holdning. Jeg velger aldri mennesker etter utseende, så jeg mener ikke jeg er overfladisk selv om jeg spøker om folks klær osv. Jeg er ganske opptatt av utseende når det gjelder meg selv, er en liten jåledukke som elsker å pynte meg, men når det gjelder andre er jeg ikke spesiellt opphengt i utseende. Jeg legger merker til og kommenterer antrekk, hår osv, men det er fordi jeg er interessert i og ja; opptatt av utseende. Og nei, det er ikke fordi jeg har lav selvtillitt; kommentarene er like gjerne positive som negative. Hvordan kan jeg overbevise kjæresten? Eller har han faktisk rett?:s
Piper Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 (endret) Merkelig form for humor vil nå jeg si, og det er godt mulig kjæresten din har rett i at du er en smule overfladisk. Når man blir så opphengt i hva alle andre går med, og har det morsomt på deres bekostning, kan det være noe i det han sier. Hadde du ikke brydd deg med hva de gikk med, vil jeg tro at du ikke hadde spøkt om at den kjolen var stygg, hun vil jeg ikke bli venn med osv. Ligger nok litt sannhet i det kjæresten din sier Endret 2. august 2010 av Piper
Kamikatze Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Faktisk. Hvorfor er det viktig å kommentere andre, og da ofte negativt, om du ikke mener det? Har din lille venneklikk monopol på humor? Og er humor på andres bekostning egentlig god humor? Det finnes mye som er morsomt. Å drite ut andre er ikke det, det er forstadiet til mobbing. Og nei, du lever ikke i MTV eller en eller annen amerikansk serie, så det er på tide å stikke fingern i jorda, og finne annen moro. Ikke pokker om jeg hadde fortsatt i lengda å gå sammen med ei som hele tiden skal slenge dritt til fremmede. Og ikke gidder jeg bruke min tilmålte tid på å analysere om hun kanskje eller kanskje ikke mener noe med det som renner ut av kjeften på henne. Du kan ikke forbli fjortis for alltis, liksom.
Lille Lea Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Neiii, jeg mener kjæresten din som er sær! Jeg har litt spes humor da, jeg hadde garantert syns det var morsomt..hehe. Be typen din om å ikke være så seriøs!!
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Faktisk. Hvorfor er det viktig å kommentere andre, og da ofte negativt, om du ikke mener det? Har din lille venneklikk monopol på humor? Og er humor på andres bekostning egentlig god humor? Det finnes mye som er morsomt. Å drite ut andre er ikke det, det er forstadiet til mobbing. Og nei, du lever ikke i MTV eller en eller annen amerikansk serie, så det er på tide å stikke fingern i jorda, og finne annen moro. Ikke pokker om jeg hadde fortsatt i lengda å gå sammen med ei som hele tiden skal slenge dritt til fremmede. Og ikke gidder jeg bruke min tilmålte tid på å analysere om hun kanskje eller kanskje ikke mener noe med det som renner ut av kjeften på henne. Du kan ikke forbli fjortis for alltis, liksom. Jeg kommentere ikke kun negativt. Jeg kan like godt si "Hun hadde pen veske!", "Hun hadde fine klær, hun er nok kjekk!" osv. Poenget er bare at jeg kommenterer andres utseende, noe som ikke faller i smak hos denne fyren. Forventer ikke at alle skal synes det er morsomt, men at han irriterer seg...:s Jeg finner ikke hans humor spes morsom, men det irriterer meg ikke. Andre ganger er det humor på andres bekostning (men så klart aldri så de hører det!! Det foregår innenfor husets fire vegger. Jeg har ALDRI slengt dritt til noen)
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Neiii, jeg mener kjæresten din som er sær! Jeg har litt spes humor da, jeg hadde garantert syns det var morsomt..hehe. Be typen din om å ikke være så seriøs!! Jeg lager merkelig humor av absolutt alt, men det er ikke alle som henger helt med på den;)
guttemann Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Noen mennesker er dessverre veldig trauste og kjedelige, og synes ikke man skal tulle med noenting. Samtidig har han et poeng og - det er jo ofte noe sant i det man sier. g når du starter en "spøk" med "Hun hadde stygg veske, så ..." sp mener du jo sannsynligvis at vesken hennes er stygg. Og å henge seg opp i det er jo litt overfladisk, selv om du ikke mener at du ikke vil være venn med mennesker med stygg veske/kjole. Når det er sagt ser jeg ikke noe galt i å synes rare eller merkelige mennesker er morsomme - de er jo det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Hvorfor må du gå rundt å komentere fremmede folk.Har du virkelig så lite å gjøre?Ja du er overfladisk man skal ikke ha det morro på andres bekostning.Skjerp deg det er snakk om mennesker med følelser.
guttemann Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Jeg tviler virkelig på at et menneske blir lei seg fordi en vilt fremmed kommenterer kjolen deres uten at de noen gang får vite om det. Uansett hvor mye følelser de har.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Jeg tviler virkelig på at et menneske blir lei seg fordi en vilt fremmed kommenterer kjolen deres uten at de noen gang får vite om det. Uansett hvor mye følelser de har. Akkuratt! Jeg har aldri noensinne kommentert noenting som helst til folk. Å ha det morsomt på andres bekostning er vel ikke politisk korrekt, men likevel god humor i mine øyne (så lenge de ikke vet om det engang) Jeg kommenterer folk fordi jeg syns det er morsomt (derfor skjer det på en humoristisk måte som ikke alle skjønner) og fordi jeg er opptatt av klær osv.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Akkuratt! Jeg har aldri noensinne kommentert noenting som helst til folk. Å ha det morsomt på andres bekostning er vel ikke politisk korrekt, men likevel god humor i mine øyne (så lenge de ikke vet om det engang) Jeg kommenterer folk fordi jeg syns det er morsomt (derfor skjer det på en humoristisk måte som ikke alle skjønner) og fordi jeg er opptatt av klær osv. Da håper jeg virkelig at andre gjør det på deg også og at du hører det en gang.Så ser du kanskje hvor sårende det er.Hvem er du som skal gå rundt å le av mennesker?Tror du at du er bedre enn dem?Og ikke vær så sikker på at de ikke hører det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #12 Skrevet 2. august 2010 Jeg tviler virkelig på at et menneske blir lei seg fordi en vilt fremmed kommenterer kjolen deres uten at de noen gang får vite om det. Uansett hvor mye følelser de har. Kan ikke du vite vel alle er forskjellige.Og mange har fakktisk dårlig selvtillit at sånne ting går inpå dem.Og du kan da ikke vite om de hører hva hun sier eller ikke.Du har en utrolig spessiel måte å tenke på når du sier at rare mennesker fortjener å bli ledd av.Idot
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Da håper jeg virkelig at andre gjør det på deg også og at du hører det en gang.Så ser du kanskje hvor sårende det er.Hvem er du som skal gå rundt å le av mennesker?Tror du at du er bedre enn dem?Og ikke vær så sikker på at de ikke hører det. Forklar meg en ting er du grei: Hvordan kan det såre folk???? Jeg sier det verken til dem eller rundt dem eller til folk de kjenner. Hvordan kan det såre vedkommende at jeg sier til kjæresten "i dag så jeg en jente med blomstrete tights i byen, hun så ut som et romvesen, hahahaha!" ?? Folk kommenterer meg også, det er jeg sikker på. Det er mennesklig å syns noe om andre, både negativt og positivt. Jeg ler av andre. Andre ler av meg. Jeg ler av meg selv. Slik er verden.
waco Skrevet 2. august 2010 #14 Skrevet 2. august 2010 Ja men det er litt hva man ler av også da. For eksempel om jeg ser en med cerebral parese og rullator dette av rulletrappen så synes ikke jeg det passer å le selv om man synes det er morsomt, - men å spenne bein på ham for å være sikker på at han detter, - for å etterpå le ekstra høyt, - hmm, den er jeg litt mer usikker på.
Havbris Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Jeg synes det er vanskelig å vurdere om kommenteringen din er "riktig" eller "gal", men siden du sier du er vant med denne stilen blandt venner, så handler dette sikkert om noe du har lært i en subkultur. Det betyr at det også kan avlæres, hvis det volder deg problemer etterhvert. Jeg kan ikke si om du er overfladisk eller ikke. Men det kan jo uansett være en ide at du stikker fingeren litt i jorda og forsøker å finne ut hva denne kommenteringen betyr for deg, siden du opprettholder den og har glede av det. Er det bare humor, eller ligger det mer under?
I Grosny Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 Du har en humor som spinner rundt dine observasjoner i hverdagen. Kanskje du trenger mer input, for å få en mer mangfoldig humor ut. Du kan lese gode bøker. Og morsomme bøker. Gå på utstillinger. Jeg er litt skeptisk til å strupe den humoren du har. Et kjedelig liv er ikke like morsomt. Få typen din til å introdusere deg for god humor. En herlig latter 2 ganger om dagen.
Gjest heidi Skrevet 3. august 2010 #17 Skrevet 3. august 2010 Det er tydelig at kjæresten din ikke samme merkelige sans for humor! Kanskje dere ikke passer sammen. jeg hadde blitt ille berørt og redd for at noen skulle høre bemerkningene dine hvis jeg hadde gått sammen med deg. Hva er egentlig så morsomt med å bemerke hva fremmede har på seg, ser ut osv.? Du virker litt umoden.
The Kitten Skrevet 3. august 2010 #18 Skrevet 3. august 2010 På barneskolen lærte jeg at om man ikke har noe pent å si, så tier man stille. Det prøver jeg fremdeles å leve etter. Det er en merkelig og uvant form for humor å kommentere andre sitt utessende negativt. Forstår godt at kjæresten din reagerer på det, og oppfatter deg som overfladisk.
Gjest Kokeshi Skrevet 3. august 2010 #19 Skrevet 3. august 2010 Jeg ville også reagert på at du er dum nok til å forveksle pene klær med at folk er hyggelig og stygge klær med at folk er kjedelig. Jeg synes ikke du er overflatisk, bare teit. Og en teit kjæreste hadde ikke jeg orket, så jeg holder med typen din.
Zzyzx Skrevet 3. august 2010 #20 Skrevet 3. august 2010 Du synes det er morsomt, han synes ikke det. Da må man inngå kompromiss, enkelt og greit. Helt uavhengig av hva som er riktig eller galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå