Twink Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Noen her som har bestilt hjemtransport på varer hos Ikea på Slependen før? Skal kjøpe meg en seng, men da jeg hadde sjåfør med stor bil var sengen utsolgt, og ser nå at de får den inn igjen i morgen. Har da ikke sjåfør, men tenkte å bare stikke ut dit, kjøpe den, og få den sendt hjem. Men hvor er det egentlig man henvender seg for dette? Kan ikke huske å ha sett dette noe sted i varehuset, og da pakken befinner seg der, er jeg vel like langt om jeg må frakte den over til der hvor de utleverer store møbler? (Ble dette forståelig? :gjeiper:) Sånn ellers, hvor kjapt går det med utlevering, kan man få det fraktet samme dag?
Skravla Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/ikea_services/transport.html Jeg vet ikke hvor det er i nye Ikea Slependen, men på Furuset er det like ved utgangen. Når det gjelder store produkter så får man en ordreseddel og denne leveres for hjemkjøring. Da henter de ut fra fjernlager. Jeg har alltid vært kjempefornøyd med hjemkjøringen fra Ikea.
Fanteria Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Hjemtransportdisken ligger til venstre etter kassene. Om varen finnes på fjernlageret henvender du deg til en av de ansatte, som skriver ut en plukkliste. Hvor du så betaler i kassen. Så kan du gi lappen i hjemtransportdisken og de henter senga for deg.
ninuska_ Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 (endret) Det er to typer hjemtransport hvis jeg husker riktig. Den ene går ut på at man selv henter varen i butikken/lager(?) og leverer den i transportdisken for å få den kjørt hjem til deg. Forutsetningen for denne er man selv har plukket varene og betalt dem i kassen. Den andre går ut på at de plukker varene fra lager for deg og transporterer dem hjem. Tror det er en forskjell i pris på disse to. Jeg hadde forstått dette slik at jeg måtte velge den sistnevnte leveringen om jeg ikke hentet senga selv på varehuset, altså at de henter varene fra lager og transporterer dem hjem. Du kan jo henvende deg hos kundeservice i 1. etasje før du drar inn for å handle eller ringe dem og spørre før du reiser dit. Når vi hentet varene selv i butikken og leverte dem i transportdisken, kom varen samme dag Endret 2. august 2010 av ninuska_
Fanteria Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 eller du kan spørre meg her og nå, så slipper du å ringe meg mens jeg er på jobb i morra
Twink Skrevet 2. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2010 Ok takk for svar. Har vært mye på Ikea, men aldri lagt merke til disken hvor man kan bestille transport, så var derfor jeg tenkte at den kanskje lå på fjernlageret. Og siden sengen er i varehuset hadde jeg ikke klart å få fraktet den dit på egen hånd etter å ha betalt i kassen. Men da er det jo ikke noe problem, hår håpe lagerbeholdningsoversikten stemmer denne gangen så ikke det blir nok en bomtur!
Fanteria Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Du kan jo, for å være helt på en sikre siden skrive til Anna på nettsiden og si at du vil til kundesenteret Da kommer du til en av mine kollegaer som kan sjekke saldoen i det øyeblikket
Twink Skrevet 2. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2010 eller du kan spørre meg her og nå, så slipper du å ringe meg mens jeg er på jobb i morra Trenger ikke ringe, fikk svar på det jeg lurte på nå jeg. Men kan jo ringe å kjefte litt på deg om det viser seg at dere ikke har sengen allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå