AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Jeg dater en del for tida og lurer på hvilke erfaringer andre har når det kommer til hvem som tar initiativet, mannen eller dama. Greia er at jeg normalt ikke har noen problemer med å invitere damer på date, men er lei av å alltid el. som oftest være den som leder an. Jeg har forstått det slik at mange damer liker at mannen er den bryter isen og inviterer til første daten, hvilket jeg også som regel gjør. Det som gjør meg noe betenkt og ukomfortabel er at det hittil også har vært jeg som inviterer til den neste daten, og den deretter, hvis det da ikke allerede på første møtet er klart at opplegget er dødfødt. Det er altså ikke slik at jeg ikke gir henne tilstrekkelig med tid til å få fingern ut selv, da det gjerne går en uke eller så uten kontakt mellom oss. Jeg tenker da selvfølgelig at den eneste logiske forklaringen på dette er at hun ikke er så keen på å møtes, og det har jeg ingen problemer med å akseptere. For dere damer er vel ikke så til de grader tradisjonelle i tankegangen deres at dere forventer at mannen styrer hele showet i den innledende blikjent-perioden?? Eller tenker dere virkelig slik om denne fasen at mannen her må bevise hensiktene sine, at han er kjærestemateriale og ikke bare er interessert i et flyktig seksuelt forhold med dere, og at dette er noe han best gjør ved å ta initiativet hele tiden? Dette har jo med bekreftelse å gjøre, men inntrykket mitt er at dere jenter ofte glemmer at vi menn har behov for bekreftelse vi også. Hvis dere bare ikke er interessert så er jo saken grei, men i motsatt fall hvorfor sitte med hendene i fanget? Dere kan selvfølgelig ikke svare på vegne av de damene jeg treffer, men jeg er altså interessert i hvordan dere tenker om saken likevel. 1
jita Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Jeg pleier ikke så ofte å invitere på den første daten. men har foreslått date 2 eller 3 for å vise interesse. Tror ikke så mange damer er så tradisjonelle at de mener mannen må invitere til allt.
MissStiles Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Jeg liker at mannen tar initativ til å invitere til den første daten. Men jeg har gjort det jeg og. Om jeg er interessert og vil bli kjent med han. Når det gjelder 2. og 3. date så tenker jeg ikke så mye på om det er meg eller han som inviterer. Jeg hater liksom å følge datingregler eller hva man kaller det. Er man liker interessert etter første date, så er det jo bare å spørre om en date til.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Jeg er også mann og kjenner meg igjen der. Kan godt invitere til både den 1. og 2. daten uten videre, men jeg syntes det blir for mye enveisopplegg dersom hun etter det ikke greier å ta noe initiativ selv. Om hun ikke er nok interessert, fair enough, man styrer jo ikke det, men om man faktisk er interessert syntes jeg voksne mennesker bør være kapable til å formidle hva de føler gjennom handling og ikke bare sitte på sidelinja, og det er noe jeg forventer både av meg selv og partner.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg er dame. Som oftest vil jeg at han inviterer til 1. date, men har hendt at jeg har gjort det selv. Men 2. daten lar jeg det være opp til han. Synes det er viktig at mannen viser tydelig interesse etter den første daten. Ellers går jeg ut fra at han ikke er interessert. Men etter 2. date er det ikke så farlig. Da kan begge ta initiativ.
Coraline Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jeg er nok litt for sløv til å ta initiativ selv, og forventer at mannen gjør det. Men traff en fyr som virket interessert, hintet liksom litt, men ba meg ikke på date. Har det med å tro at "om han ikke spør, så er han ikke interessert", men det kan jo gå begge veier, så jeg tok mot til meg og spurte rett ut jeg. Vi skal møtes på fredag. Vil man noe, må man bare våge å spørre - uansett kjønn.
Gjest Melina* Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 (endret) Han tok initiativet hele veien, men han visste at jeg likte ham, da. Hadde følt at det var litt kleint å gjøre det selv, i grunn. Endret 13. august 2010 av Melina*
gladjenta87 Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Jeg dater en del for tida og lurer på hvilke erfaringer andre har når det kommer til hvem som tar initiativet, mannen eller dama. Greia er at jeg normalt ikke har noen problemer med å invitere damer på date, men er lei av å alltid el. som oftest være den som leder an. Jeg har forstått det slik at mange damer liker at mannen er den bryter isen og inviterer til første daten, hvilket jeg også som regel gjør. Det som gjør meg noe betenkt og ukomfortabel er at det hittil også har vært jeg som inviterer til den neste daten, og den deretter, hvis det da ikke allerede på første møtet er klart at opplegget er dødfødt. Det er altså ikke slik at jeg ikke gir henne tilstrekkelig med tid til å få fingern ut selv, da det gjerne går en uke eller så uten kontakt mellom oss. Jeg tenker da selvfølgelig at den eneste logiske forklaringen på dette er at hun ikke er så keen på å møtes, og det har jeg ingen problemer med å akseptere. For dere damer er vel ikke så til de grader tradisjonelle i tankegangen deres at dere forventer at mannen styrer hele showet i den innledende blikjent-perioden?? Eller tenker dere virkelig slik om denne fasen at mannen her må bevise hensiktene sine, at han er kjærestemateriale og ikke bare er interessert i et flyktig seksuelt forhold med dere, og at dette er noe han best gjør ved å ta initiativet hele tiden? Dette har jo med bekreftelse å gjøre, men inntrykket mitt er at dere jenter ofte glemmer at vi menn har behov for bekreftelse vi også. Hvis dere bare ikke er interessert så er jo saken grei, men i motsatt fall hvorfor sitte med hendene i fanget? Dere kan selvfølgelig ikke svare på vegne av de damene jeg treffer, men jeg er altså interessert i hvordan dere tenker om saken likevel. Kommer nok veldig an på hva dama har opplevd før, men jeg tenker at er du klar på hva du ønsker, altså hinter eller sier direkte at du har hatt det hyggelig, slik at hun får følelsen og tryggheten på at du ønsker å treffe henne igjen, så kan vel like så hun be om en date nr 2? Men av erfaring har jeg nå blitt mere forsiktig dersom gutten/mannen etter date nr 1 er uklar på hva han ønsker videre. Da sitter jeg heller litt å venter, tar litt avstand, rett og slett for å ikke utsette meg selv for å bli såret.
Gjest fersk lærer Skrevet 18. september 2011 #9 Skrevet 18. september 2011 Kommer nok veldig an på hva dama har opplevd før, men jeg tenker at er du klar på hva du ønsker, altså hinter eller sier direkte at du har hatt det hyggelig, slik at hun får følelsen og tryggheten på at du ønsker å treffe henne igjen, så kan vel like så hun be om en date nr 2? Men av erfaring har jeg nå blitt mere forsiktig dersom gutten/mannen etter date nr 1 er uklar på hva han ønsker videre. Da sitter jeg heller litt å venter, tar litt avstand, rett og slett for å ikke utsette meg selv for å bli såret. Enig med det der.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Har pratet en god del med en på nett. Han snakket om å møtes og vi sammen avtalte om det første møte. Så inviterte jeg ham 2. gang. På slutten sa han at det sikkert ikke var siste gangen fordi han forventet å se noen av mine feriebilder vi hadde snakket om tidligere. Nå skal jeg vente på at han initierer neste møte. Jeg ser at han har funnet "grunnen" (foto). Vil gjerne få bekreftelse om hans interesse ved å se initiativ. Anonym poster: f5fa440fc4deb890f1f2eabe23c0bccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå