Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 16 uker på vei. Jeg og mannen skal på spa-hotell i morgen, og nå kom jeg plutselig over en nettside der det står at gravide ikke skal gå i boblebad og være forsiktige med varmt vann. Dette visste jeg ingenting om! Hva menes med varmt vann egentlig? Hvorfor er det skadelig? De har et oppvarmet basseng der, og det var godt over kroppstemperatur ihvertfall. Kan jeg ikke gå der da? Jeg mener, jeg dusjer jo med varmt vann, og mange gravide går vel i oppvarmet basseng? Dette er et veldig eksklusivt hotell, så jeg vil tro det er veldig god rengjøring der. Men har noen spurt lege/jordmor/helsesøster om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høye temperaturer kan forstyrre utviklingen av barnet. En dusj er helt ok, men når man sitter i boblebad o.l så blir man jo gjerne sittende en stund, og det er ikke bra.

Er ikke bra å bli overopphetet generelt når man er gravid, og å ha høy feber er heller ikke bra.

Og det vil alltid være bakterier/sopp i badevannet uansett hvor nøye hygienen er, og når man er gravid er man mye mer mottakelig for disse så man kan risikere infeksjon.

Skrevet

Men hvis jeg veksler mellom det varme og det "normale" bassenget da?

Skrevet

Man skulle jo tro at kroppen gav beskjed om du blir for varm. Det går sikkert fint om du tar litt forholdsregler. (ikke sitt i ro og bli så varm at det koker i kinnene liksom ;)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville nok holdt meg i "normalt oppvarmede bassenger" og ellers gjort andre ting på spaet enn akkurat å sitte i veldig varmt vann.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo og hvor mye nytelse du vil få av å være i et slikt basseng som gravid. De fleste gravide er veldig var for varme, og det er for en grunn - det er skadelig for bebisen om mor blir for varm. Jeg merker det selv bare jeg tar en varm dusj jeg. Det liksom koker i toppen, og det svimler litt for meg, så jeg må dusje i iskaldt vann på slutten for å kjøle meg ned. Kan du ikke bare holde deg i det normale bassenget da så er du safe? Og nye deilig massasje istedet? Du vil vel ikke risikere fosterdefekter bare fordi du skal kose deg i boblebad??

Skrevet

Joda.. Men det vi har betalt for er adgang til anlegg med vanlig basseng, et varmt basseng, boblebad og badstuer. Og jeg føler meg ikke var for varme til vanlig. Dusjer glatt i varmt vann i 45 min jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Er forskjell på dusj og bad. Når man dusjer får man alltid luft på magen, i bad er det konsentrert varme på magen i en lengre periode. Man skal heller aldri bruke varmeflaske på magen som gravid.

Skrevet

Ok. Takk for svar dere.

Skrevet

+ Spør de ansatte på hotellet. De burde ha peiling. (ikke at de nødvendigvis har det, men...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...