li(l)la Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 (endret) jeg har en veldig god venninne (X) med hvem jeg deler hobbyer og interesser. X kan være en elskelig person, som man kan ha det gøy med. vi kan snakke om nesten alt, ler ofte og gå til byen sammen. ja, vi kan snakke om NESTEN alt ... ofte er X veldig trist fordi hun har problemer med kjæresten. så gråter hun mye og jeg prøver å trøste henne. men jeg tror at kjæresten (som er en super hyggelig person) kranglet med henne fordi hun kan være veldig aggressiv. jeg vet dette fordi hun "liker" å krangle: hun har brutt med hennes foreldre, hun hater(!) våre medstudenter i universitetet, hun liker ikke mine andre venner ... hun spotter ofte om andre mennesker. en gang har hun spottet om hennes besteforeldre: "de krangler hele tiden og min bestemor er helt aggressiv! kan du forestille deg det?“ ja, det kan jeg. - akkurat så slem som X er mot kjæresten!!! X hater det at jeg gjøre det bra med kjæresten hennes. hun ville heller at jeg kjefte på ham, når hun er sint på ham. hun sier at hun er en fredselskende person. i tillegg er hun "oppbrakt" (alle andre sier aggressiv ), fordi hun "lider så mye" (X er syk men hun har ingen livstruende sykdom, og hun har legemidler mot den). jeg synes hun er ofte svært selv-medlidend. men jeg lytter til X og trøste henne når hun føler seg forferdelig på grunn av sykdommen. dette er ofte svært vanskelig å holde ut. hun klager da at hun ikke har ingen motivasjon for å rydde opp, arbeide eller gå til universitetet. likevel kan hun motivere seg å shoppe eller feire. en gang hadde jeg fortalt henne at jeg finner det merkelig. og hun har blitt sint og ropte på meg at jeg hadde fornærmet henne som en løgner. X sa at jeg ikke er en ekte venninne, fordi jeg har ingen medlidenhet med henne. jeg synes, at X er en veldig impulsiv person og kan ikke holde tilbake følelsene sine. men jeg kan ikke fortelle henne det. hun ville frik ut helt og ville ikke ønske å være venner med meg fremdeles. hun vet ingenting om hennes dårlige karaktertrekk og hevder at hun var for godmodig. kanskje hun er blitt enda mer aggressiv av medisiner. derfor føler jeg også skyldig: er jeg en dårlig venninne, som vil ikke hjelpe X i en vanskelig fase? hva kan jeg gjøre? jeg vil ikke miste X! men jeg kan ikke lyve til hun hele tiden og sier at hun er den vennligste personen i verden. jeg ofte ikke tør å si min mening fordi jeg er redd for å ødelegge vennskapet vårt. dette kan ikke fortsette sånn! hilsen fra lilla Endret 2. august 2010 av li(l)la
Kosteskaft Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Vel, når du sier hun er den venligste personen i verden, så gjør kanskje alle andre det også? Og der med vet hun i allefall ikke at hun kan oppføre seg dårlig. Hvor mye DU finner deg i, er opp til deg. DU må si fra, man kan gjøre det på en ok måte som ikke sårer. Blir hun sint og sur så er det hennes problem og understreker jo bare personligheten. Men finnes sånne personer, jobbet med et par stykk av den sorten, som bare så at andre laget problemer, andre var teite, andre var aggressive - og så var det de selv som laget problemene, som ropte og kjeftet, truet og smelte med dørene, oppførte seg generelt som bortskjemte drittunger.
li(l)la Skrevet 2. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2010 Vel, når du sier hun er den venligste personen i verden, så gjør kanskje alle andre det også? Og der med vet hun i allefall ikke at hun kan oppføre seg dårlig. andre mennesker forteller henne at hun er uvennlig. hun har ingen andre venner, og jeg vil ikke at hun er "helt" alene. Blir hun sint og sur så er det hennes problem og understreker jo bare personligheten. selvfølgelig, det er hennes problem. men jeg vil ikke at hun er sint på meg. :cry: jeg er hennes venninne og ønsker å hjelpe X; jeg kan ikke fordi hun ikke skjønner at hun har et problem. hun vil ikke høre på meg når jeg vil snakke med henne om det. det vil ikke løse vårt problem. kanskje jeg må akseptere hun som hun er, og setter pris på Xs gode kvaliteter? jeg vet, at hun har også gode egenskaper og derfor liker jeg X! hilsen fra lilla
LineGourmet Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 En skikkelig god venninne er en som er ærlig og tør å si fra syns jeg da. Det er på tide at hun får høre sannheten (på en saklig ordentlig måte) fra en som er glad i henne Du vil henne bare vel, og kan være den som åpner øynene hennes.
FatallyYours Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Lykke til med denne venninnen...
The Kitten Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Skal du fortsette å holde ut med hennes dårlige humør for at hun ikke skal bli venneløs?
li(l)la Skrevet 3. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2010 (endret) takk for hjelpen! En skikkelig god venninne er en som er ærlig og tør å si fra syns jeg da. Det er på tide at hun får høre sannheten (på en saklig ordentlig måte) fra en som er glad i henne Du vil henne bare vel, og kan være den som åpner øynene hennes. jeg vet egentlig at hun vil bli sint hvis jeg prøver å snakke om dette emnet. jeg har tenkt på å be kjæresten hennes om hjelp. men X vil også brøle på ham. det er ille at jeg må si det , men jeg vet ikke hvorfor han ikke har flyttet ut av leiligheten deres. jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik. Lykke til med denne venninnen... takk! jeg trenger lykke i denne situasjonen. Skal du fortsette å holde ut med hennes dårlige humør for at hun ikke skal bli venneløs? X var alltid en person med mye ... ... følelser. jeg mener, at det var alltid vanskeligere å være venner med henne enn med andre venner. men siden hun vet om sykdommen hennes, har det blitt verre. jeg tror det kan kanskje skyldes medisinen. jeg ville ikke være urettferdig mot henne, forstår du det? hilsen fra lilla Endret 3. august 2010 av li(l)la
li(l)la Skrevet 12. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2010 jeg har tenkt at jeg nå treffer bare med X, når vi snakker litt. vi kan likevel gå ut om kvelden eller trene sammen. kanskje vi er i stand til å forbli venner nå. situasjonen var/er svært vanskelig for meg. takk for hjelpen! hilsen fra lilla
Rosalie Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 All ære til deg som forsøker, TS. En slik person hadde krevd altfor mye energi fra meg til at jeg hadde orket å ha henne som noe annet enn en bekjent og evt. treningspartner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå