Felia Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Jeg lurer på hvor mange av dere som har invitert fettere og kusiner til bryllupet deres? I vår familie er det ikke så mange som har gjort det. Ikke en gang tanter eller onkler. Også lurer jeg på om noen har hatt to brylluper? En for familie og en for venner? Kjenner noen som har hatt det, å virker kjempe greit. Vil gjerne høre erfaringer
Gjest Mahareth Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Vi inviterte ikke søskenbarn. Det er ikke vanlig i hverken min eller min manns familie.
Barcelone Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Vi skal ha bryllup bare med foreldere, søsken, bestemødre og de aller nærmeste vennene. Men vi skal ha middag med tanter og onkler og fest med venner siden.
Gjest padawan Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 i de fleste bryllupene jeg har vært i har aldt av fettre, kusiner, tanter og onkler vært invitert men det spørs vel helt hvor nære en står med disse.
hegejenta30 Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 i de fleste bryllupene jeg har vært i har aldt av fettre, kusiner, tanter og onkler vært invitert men det spørs vel helt hvor nære en står med disse. - og ikke minst hvor mange man har. Vi delte opp med middag på fancy sted med foreldre, søsken og forlover ene dagen, og hagefest med grilling dagen etter med resten av familiene og vennene våre.
Gjest padawan Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Vi delte opp med middag på fancy sted med foreldre, søsken og forlover ene dagen, og hagefest med grilling dagen etter med resten av familiene og vennene våre. det høres egentlig ut som en ganske god idé.
Gjest navnelapp Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Vi hadde dei søskenbarna vi har nær og god kontakt med i bryllupet, og utelot dei andre. Alle tanter og onklar vart invitert. Dei øvrige søskenbarna våre har gjort det same.
Solstrålejenta Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Vi hadde hele familien (dvs nærmeste familie, tanter, onkler og søskenbarn) og venner på samme fest. I våres familier er det vanlig å invitere alle, og vi syntes det var veldig koselig å kunne ha alle rundt oss den dagen. Her synes jeg det må være opp til hver enkelt hva man gjør, men det viktigste synes jeg er at man inviterer de man ønsker å ha der og ikke prioriterer pliktgjester. Har man f.eks ikke noe kontakt med søskenbarn, tanter og onkler, synes jeg det er bedre å invitere venner man har god kontakt med. Har man plass og råd er det supert å invitere alle, hvis ikke så synes jeg at det å ha f.eks en vennefest i etterkant er en fin løsning
FruN Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Jeg er litt usikker på det sjøl... Min forlovede er enebarn, men har fetter/kusine (søsken) som er så nær som søsken. Altså, naturlig å be de. Men jeg har ikke stort lyst til å invitere alle mine søskenbarn... så da dropper vi heller andre enn de to. Men vi har ingen norm på det i min familie, ihvertfall ikke i min generasjon. Det er bare søstra mi som er gift av mine søsken/søskenbarn. Og da var alle der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå