Gjest MrsL Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Hva gjør man når foreldrene ikke har lyst til å ønske velkommen til bords? Tror jeg kan få problemer med at pappa vil gjøre det og jeg vil ikke presse ham på det. Nok at han er nervøs for å gå opp kirkegulvet med meg........for det MÅ han Ser det ok ut om feks. toastmaster ønsker velkommen? Eller kanskje noen andre? Brudeparet kanskje?
Isiselin Skrevet 29. september 2003 #2 Skrevet 29. september 2003 Det må da vel være helt ok om toatmasteren gjør det. Vi har ikke kommet så langt i vår planlegging, men jeg regner med at det blir den løsningen hos oss også. Siden vi har bodd sammen lenge og vært sammen i enda lengre blir det litt dumt om våre foreldre er verter for selskapet. Så derfor mener jeg at det i allefall for oss vil passe best om vår toastmaster sier noen ord til velkomst.
jea Skrevet 29. september 2003 #3 Skrevet 29. september 2003 Vår toastmaster skal ønske alle velkommen i vårt bryllup--Men min pappa skal jo holde tale.. Syns det er helt vanlig jeg att toastmaster holder velkomsttale bruden kan også ønske velkommen
cappocino Skrevet 30. september 2003 #4 Skrevet 30. september 2003 Har vært i et par bryllup hvor brudgomen ønsket velkommen. Hvis dere skal ha middagsfesten på restaurant/hotell så kan kanskje hovmesteren ønske velkommen?
helenaa Skrevet 30. september 2003 #5 Skrevet 30. september 2003 Jeg regner med at vi kommer til å ønske velkommen selv, så kan toastmasterne ta resten. Liker å høre min egen stemme, jeg da :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #6 Skrevet 30. september 2003 I vårt bryllup ønsket jeg (bruden) velkommen og introduserte toastmasteren. Det var vi som ba til bryllup og vi følte at det er vi som var vertskap. Foreldrene våre hadde riktignok sponset festen, men både vi og de synes at vi er såpass voksne (25+) og hadde så mye kontroll med festen at det var naturlig at vi gjorde det. I velkomsten fikk jeg da takket for mye av hjelpen med bryllupet. Jeg holdt tale i tillegg. Mannen min avsluttet middagen med å takke toastmasteren for jobben og "erklære middagen for avsluttet"
Smilet Skrevet 30. september 2003 #7 Skrevet 30. september 2003 Hos oss er det vi som betaler bryllupet, men der er min mor og hans mor som ønsker velkommen.
Tusenfryd Skrevet 30. september 2003 #8 Skrevet 30. september 2003 Vi som brudepar ønsket velkommen - for vi var vertskap (vi inviterte og betalte gildet). Og vi ga ordet til toastmaster. Hadde ikke vi villet gjøre det selv - hadde det vært naturlig at toastmaster hadde gjort det.
Augustbrud02 Skrevet 30. september 2003 #9 Skrevet 30. september 2003 Vi ønsket selv velkommen til vårt bryllup. Dette var naturlig da det var vi som bad inn også. Synes det er hyggelig når brudeparet selv gjør dette jeg... :blunke:
Gjest Tex Skrevet 30. september 2003 #10 Skrevet 30. september 2003 Det bør da gå helt fint om toastmasteren ønsker velkommen....?
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2003 #11 Skrevet 30. september 2003 Vi inviterte og derfor ønsket vi kort velkommen når vi hadde satt oss til bords, før vi introduserte toastmasteren og ga ordet til ham. En annen ting jeg vil tipse om er at noen tar imot gjestene når de kommer til selskapslokalet, for da er jo stort sett brudeparet hos fotografen. Vi kom en gang til et bryllup hvor vi ikke kjente familien spesielt godt (min manns venner), og der var det ingen som sa velkommen og forklarte hvor garderoben var osv. Vi ble nesten sett rart på som om vi hadde kommet feil! Da føler man seg ikke helt velkommen! Hilsen Lille meg
April Skrevet 30. september 2003 #12 Skrevet 30. september 2003 Jeg regner med at pappa ønsker velkommen, er ikke så mange av oss andre som er noe glad i å reise seg opp for å si noe...! Men hos oss deler vi og begge foreldreparene på utgiftene og foreldrene våres skal stå å ta i mot gjestene mens vi fotograferes...På invitasjonen er det vi som inviterer, blir det feil å gjøre sånn da eller har det ikke så stor betydning ?
Zianta Skrevet 30. september 2003 #13 Skrevet 30. september 2003 Det vanlige er at de som er vertskapet ønsker velkommen. I vårt bryllup var vi vertskap selv, så jeg hadde bare en kort, kort inledning der jeg ønsket alle velkommne og introduserte toastmaster.
Snurre Skrevet 30. september 2003 #14 Skrevet 30. september 2003 På vårt bryllup blir begge foreldreparene vertskap, det er de som betaler bryllupet. Ser for meg at en av vertskapet presenterer Toastmaster ?
Gjest MrsL Skrevet 30. september 2003 #15 Skrevet 30. september 2003 Vi er jo godt over 25+ selv og vi betaler også gildet selv, så kanskje jeg skulle ta mot til meg og ønske velkommen. For deretter å gi ordet til toastmaster. Våre foreldre skal ta i mot gjestene mens vi er hos fotografen. Vi ønsker at begge foreldreparene skal gjøre det fordi familiene ikke kjenner hverandre spesielt godt. Mange sv dem har aldri truffet hverandre før og da kan det være greit at de ser noen kjente fjes som introduserer dem overfor den motsatte familien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå