Alice von D Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Hei. Jeg bruker å ha akrylnegler og har brukt samme salong (nevner ikke hvilken) i noen år. Og kvalitet og min tilfredstilghet går veldig opp og ned. Men i sommer vært i utlandet og satt på akryl der. Gud, det er dag og natt…. ikke å sammenligne :-( Dere damene som bruker å ha akrylnegler eller driver med støpping av akryl pleazzz anbefal noen flinke i Oslo. Virkelig lei å betale masse kroner for dårlig jobb:o( Takk for info Alice
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Gå heller for organiske støpte negler. Google f.eks. bio sculpture salonger oslo, gå til en og prøv. Koster litt men det er kjempebra resultat og du slipper det kjemikaliehelvetet og sopprisikoen som akryl er. Hilsen fornøyd bio sculpture kunde - aldri mer akryl!
Alice von D Skrevet 2. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2010 Gå heller for organiske støpte negler. Google f.eks. bio sculpture salonger oslo, gå til en og prøv. Koster litt men det er kjempebra resultat og du slipper det kjemikaliehelvetet og sopprisikoen som akryl er. Hilsen fornøyd bio sculpture kunde - aldri mer akryl! Takk for tips, sikkert bra produkt men holder meg til akryl. :-)
Larsern Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Betale masse penger for å ha plastikk på neglene som stikker utenom fingrene, inneholder løsemidler, hemmer funksjoner, samler skitt og bakterier. Selv jeg som er mann ser jo at dette ikke er ekte, eller er det noe av poenget? Vær så snill å opplys meg, jeg sliter faktisk med å forstå dette.
Alice von D Skrevet 2. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2010 Betale masse penger for å ha plastikk på neglene som stikker utenom fingrene, inneholder løsemidler, hemmer funksjoner, samler skitt og bakterier. Selv jeg som er mann ser jo at dette ikke er ekte, eller er det noe av poenget? Vær så snill å opplys meg, jeg sliter faktisk med å forstå dette. Hei :-) det er smak og behag, vi alle er forskjellige og liker forskjelige ting og bra er det. Synes personlig at det er femenit å ha penstelte negler. Som jeg skrevet før at ønsker å finne en flink master som kan dette. Har hatt akrylnegler i noen år og mener selv kan stelle de MYE bedre en i salongen. Har vært i utlandet og fikk neglene stelt hos ei manikyr dame og super fornøyd. Neglene ser så bra ut at det faktisk virker at det er mine egene med blank lak på:-D veldig fine og elegante. Ofte får man kvadratisk form på kunstige negler og nemlig det ser falskt og stygt ut. Har pene mendalformet negler med pen dekor nå.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Betale masse penger for å ha plastikk på neglene som stikker utenom fingrene, inneholder løsemidler, hemmer funksjoner, samler skitt og bakterier. Selv jeg som er mann ser jo at dette ikke er ekte, eller er det noe av poenget? Vær så snill å opplys meg, jeg sliter faktisk med å forstå dette. Mye ser like falskt ut som det er, men enkelte materialer man støper negler med ser temmelig ekte ut. Den organiske som jeg nevnte lenger opp (bio sculpture) inneholder ikke skadelige kjemikalier og hjelper faktisk ens egne negler til å bli sterkere. Før hadde jeg pinglenegler som fliset og brakk hele tiden, men ikke nå lenger. Mange synes lange negler er pent, vet du Fordelen med støpte negler er at man har pene negler uten å måtte vedlikeholde dem noe særlig, og de knekker ikke så lett. Velger man farget gele har man dessuten negler som ser pent lakkerte ut i flere uker (kan etterfylles) men man slipper å lakke, og slipper avskalling av lakk. På tærne er dette en stor fordel pga sand og sko og slitasje, for de som liker ekstra pene velstelte tånegler i åpne sko Man kan ha bare støpt gele over lengden av sin egen negl, eller også støpe forlengninger slik at man får lengre negler. Det er faktisk ikke lett å se at det er fake om man velger naturfarge Etter min mening har akrylnegler lettere for å se fake ut, og de holder dårligere enn de organiske. Akryl skader også den naturlige neglen, både pga kjemikaliene men også fordi man filer hele overflaten av neglen, det gjør neglen svakere og øker risikoen for soppinfeksjoner.
Alice von D Skrevet 2. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2010 Mye ser like falskt ut som det er, men enkelte materialer man støper negler med ser temmelig ekte ut. Den organiske som jeg nevnte lenger opp (bio sculpture) inneholder ikke skadelige kjemikalier og hjelper faktisk ens egne negler til å bli sterkere. Før hadde jeg pinglenegler som fliset og brakk hele tiden, men ikke nå lenger. Mange synes lange negler er pent, vet du Fordelen med støpte negler er at man har pene negler uten å måtte vedlikeholde dem noe særlig, og de knekker ikke så lett. Velger man farget gele har man dessuten negler som ser pent lakkerte ut i flere uker (kan etterfylles) men man slipper å lakke, og slipper avskalling av lakk. På tærne er dette en stor fordel pga sand og sko og slitasje, for de som liker ekstra pene velstelte tånegler i åpne sko Man kan ha bare støpt gele over lengden av sin egen negl, eller også støpe forlengninger slik at man får lengre negler. Det er faktisk ikke lett å se at det er fake om man velger naturfarge Etter min mening har akrylnegler lettere for å se fake ut, og de holder dårligere enn de organiske. Akryl skader også den naturlige neglen, både pga kjemikaliene men også fordi man filer hele overflaten av neglen, det gjør neglen svakere og øker risikoen for soppinfeksjoner. Her kan jeg være uenig med deg. Har ikke prøvd organiske negler og kan ikke uttale meg om de. Men akrylnegler ser ofte falske ut fordi person som legger akryl mangler tekniken. Jeg selv ofte opplevd at det brukes alt for mye akryl og feil ferge også manglende kunskap og tekniker. å ta av akryl og sette på nytt med helt ny sett med tipper - er feil i utgangspunktet. Tipper ble brukt mye før men nå skal akryl støpes og påfylles, ikke taes av hver gang. Om man ønsker fransk manikyr så skal det støpes med hvit eller perlemor akryl og dekkes med tynn lag av blank/rosa akryl. ( da skal laget være virkelig tynn - det gjør at neglen blir mer fleksibel og ikke breker så lett). Man fårr lett infeksjon og dårlig (skadet) negler når man setter på nytt sett med tipper og legger akryl på nytt - det er feil og det er ut :-(
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Her kan jeg være uenig med deg. Har ikke prøvd organiske negler og kan ikke uttale meg om de. Men akrylnegler ser ofte falske ut fordi person som legger akryl mangler tekniken. Jeg selv ofte opplevd at det brukes alt for mye akryl og feil ferge også manglende kunskap og tekniker. å ta av akryl og sette på nytt med helt ny sett med tipper - er feil i utgangspunktet. Tipper ble brukt mye før men nå skal akryl støpes og påfylles, ikke taes av hver gang. Om man ønsker fransk manikyr så skal det støpes med hvit eller perlemor akryl og dekkes med tynn lag av blank/rosa akryl. ( da skal laget være virkelig tynn - det gjør at neglen blir mer fleksibel og ikke breker så lett). Man fårr lett infeksjon og dårlig (skadet) negler når man setter på nytt sett med tipper og legger akryl på nytt - det er feil og det er ut :-( Filingen og kjemikaliene skader neglen og kan gi infeksjon. Er så mange eksempler på folk som ikke klarer å slutte med akrylnegler fordi deres egne negler er helt ødelagte og ser fæle ut uten.. At det finnes mange dårlige aktører på akrylmarkedet er fordi "alle" kan holde på med det. Produsentene av organiske geleer (ihvertfall bio, som jeg kjenner til) krever at forhandlerne gjennomgår svært omfattende og dyre kurs før de får lov til å kjøpe det til å bruke i salongen sin, og derfor er det også mer seriøsitet og dyktighet i det markedet. Prøver ikke å overbevise deg altså, du velger jo selv og mange synes akryl er helt ok. Men har man først prøvd noe annet, vel.. say no more.
Katana Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Er dette en aktuell sak? Må si meg enig med Larsern når det gjelder lange negler. Klarer ikke å skjønne hva som er pent med damer med lange klør. Dessuten må det vel være utrolig upraktisk?
Larsern Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Hei :-) det er smak og behag, vi alle er forskjellige og liker forskjelige ting og bra er det. Synes personlig at det er femenit å ha penstelte negler. Som jeg skrevet før at ønsker å finne en flink master som kan dette. Har hatt akrylnegler i noen år og mener selv kan stelle de MYE bedre en i salongen. Har vært i utlandet og fikk neglene stelt hos ei manikyr dame og super fornøyd. Neglene ser så bra ut at det faktisk virker at det er mine egene med blank lak på:-D veldig fine og elegante. Ofte får man kvadratisk form på kunstige negler og nemlig det ser falskt og stygt ut. Har pene mendalformet negler med pen dekor nå. Hehe, skjønner ikke hvorfor jeg deltar i denne diskusjonen, men siden du svarte så svarer jeg tilbake. Jeg er enig i at det er pent med velstelte negler, men behøves egentlig at det limes (støpes?) plastmateriale på neglen som stikker ut over fingeren. Hva med å ha de like lange som fingeren, slik at de ikke henger seg opp i ting og tang? For min egen del så hadde jeg antagelig fått problemer med både matlaging, trening, klatring, rumpetørking, reparering av ting i hjemmet, skifte sykkeldekk, klø i øret, brødbaking ++. Jeg kan ikke forstå hvordan jenter kan klare seg uten å være i stand til å gjøre disse tingene, det gir jo visse hemninger, gjør det ikke?
Larsern Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Mye ser like falskt ut som det er, men enkelte materialer man støper negler med ser temmelig ekte ut. Den organiske som jeg nevnte lenger opp (bio sculpture) inneholder ikke skadelige kjemikalier og hjelper faktisk ens egne negler til å bli sterkere. Før hadde jeg pinglenegler som fliset og brakk hele tiden, men ikke nå lenger. Mange synes lange negler er pent, vet du Fordelen med støpte negler er at man har pene negler uten å måtte vedlikeholde dem noe særlig, og de knekker ikke så lett. Velger man farget gele har man dessuten negler som ser pent lakkerte ut i flere uker (kan etterfylles) men man slipper å lakke, og slipper avskalling av lakk. På tærne er dette en stor fordel pga sand og sko og slitasje, for de som liker ekstra pene velstelte tånegler i åpne sko Man kan ha bare støpt gele over lengden av sin egen negl, eller også støpe forlengninger slik at man får lengre negler. Det er faktisk ikke lett å se at det er fake om man velger naturfarge Etter min mening har akrylnegler lettere for å se fake ut, og de holder dårligere enn de organiske. Akryl skader også den naturlige neglen, både pga kjemikaliene men også fordi man filer hele overflaten av neglen, det gjør neglen svakere og øker risikoen for soppinfeksjoner. Greit, jeg skal ikke uttale meg bastant om noe som jeg slettes ikke har greie på, men jeg vil likevel påstå at det ikke ser ekte ut. At det er vedlikeholdsfritt skal jeg ikke argumentere mot, for akryl er et temmelig hardført materiale, men man må jo likevel passe på å skrape vekk all skiten som setter seg under uansett? Teorien min er at jenter bruker slike negler fordi det er dyrt, og således fungerer som et slags statussymbol, på lik linje med dyre smykker eller vesker.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #12 Skrevet 2. august 2010 Akrylnegler skader ikke den naturlige neglen, og bidrar ikke til større risiko for sopp og infeksjoner.. hvor i all verden får dere denne informasjonen fra?? Det finnes et stort utvalg av kunstmateriale til negler, men når det gjelder holdbarhet er det ingenting som kan måle seg med akryl.. men selvsagt kommer resultatet an på personen som lager neglene. Jrg har nå jobbet som negldesigner i 14 år, 4 av disse som lærer på en negl-skole, og driver en relativt stor salong.. og jeg må bare få si at jeg blir helt matt av alle mulige feilaktige meninger folk har om kunstnegler. slutt å uttale dere om produkter dere egentlig ikke har så peiling på.. spør heller noen som er har en utdannelse til å gi riktige svar! og til slutt: hvis dere har vært hos en negldesigner som ikke har gjort bra nok jobb GÅ TILBAKE OG KLAG!! oo finn en ny negldesinger neste gang .. det finnes alt for mange useriøse negldesignere uten bra nok utdannelse der ute.
Alice von D Skrevet 3. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 3. august 2010 Hehe, skjønner ikke hvorfor jeg deltar i denne diskusjonen, men siden du svarte så svarer jeg tilbake. Jeg er enig i at det er pent med velstelte negler, men behøves egentlig at det limes (støpes?) plastmateriale på neglen som stikker ut over fingeren. Hva med å ha de like lange som fingeren, slik at de ikke henger seg opp i ting og tang? For min egen del så hadde jeg antagelig fått problemer med både matlaging, trening, klatring, rumpetørking, reparering av ting i hjemmet, skifte sykkeldekk, klø i øret, brødbaking ++. Jeg kan ikke forstå hvordan jenter kan klare seg uten å være i stand til å gjøre disse tingene, det gir jo visse hemninger, gjør det ikke? :-) det er derfor vi har dere menn for å gjøre alle de små tingene hjemme. men lange negler er noe man blir vant til that's it.
Alice von D Skrevet 3. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2010 Akrylnegler skader ikke den naturlige neglen, og bidrar ikke til større risiko for sopp og infeksjoner.. hvor i all verden får dere denne informasjonen fra?? Det finnes et stort utvalg av kunstmateriale til negler, men når det gjelder holdbarhet er det ingenting som kan måle seg med akryl.. men selvsagt kommer resultatet an på personen som lager neglene. Jrg har nå jobbet som negldesigner i 14 år, 4 av disse som lærer på en negl-skole, og driver en relativt stor salong.. og jeg må bare få si at jeg blir helt matt av alle mulige feilaktige meninger folk har om kunstnegler. slutt å uttale dere om produkter dere egentlig ikke har så peiling på.. spør heller noen som er har en utdannelse til å gi riktige svar! og til slutt: hvis dere har vært hos en negldesigner som ikke har gjort bra nok jobb GÅ TILBAKE OG KLAG!! oo finn en ny negldesinger neste gang .. det finnes alt for mange useriøse negldesignere uten bra nok utdannelse der ute. Gå tilbake og kalg! ikke alltid fungerer. man klager - men får fortsatt dårlig produkt. om noen kan anbefale flink negldesigner setter jeg stor pris på! :-)nemlig derfor denne emne startet ikke for å diskutere alle for og imot men for å få hjelp.
Larsern Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 :-) det er derfor vi har dere menn for å gjøre alle de små tingene hjemme. men lange negler er noe man blir vant til that's it. Det stemmer vel ikke?
Gjest Violently Happy Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 men lange negler er noe man blir vant til that's it. Jeg hadde en periode ca. 7 mm lange naturlige negler og synes egentlig det var noe dritt fordi når man skal skrive på pc'n så er det litt vanskelig, og siden jeg liker å fikse ting som går i stykker selv så nytter det ikke å ha sånne "lange" negler. Nå er de "bare" 2 mm, og alt går helt fint det. Jeg synes det er finest med en heldekkende farge, fremfor fransk/amerikansk manikyr, men det er jo min egen mening. Søkte en jobb en gang (offentlig) og der fikk jeg vite at de så på fransk manikyr som "white trash". Fikk litt bakoversveis for det.
Gjest lurven Skrevet 3. august 2010 #17 Skrevet 3. august 2010 wooooooof, trodde det stod akrylneger i overskriften
Alice von D Skrevet 4. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. august 2010 wooooooof, trodde det stod akrylneger i overskriften jeg også :-( men så mye rart kom ut av det :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå