Gå til innhold

Fra vaskehall til vaskebrett til vaskehall igjen

-Englefjes-

Anbefalte innlegg

Hei Nevyn! :vinke:

Denne du tenker på, -Englefjes-? Kan eventuelt også utføres i kabel. Sånne øvelser hater jeg også, så du er ikke aleine der. ;)

Ja, det var den jeg tenkte på. :sprettoy:

Jeg har forøvrig tenkt å bevege meg utenfor komfortsonen min nå, og skal teste ut slyngetrening. :overrasket: Jeg trenger ekstra trening for kjernemuskulaturen, og da er jo slyngetrening genialt. Kan bli spennende dette, blir nok litt kløning. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en fin økt på fredag. :) Fikk faktisk testet litt slyngetrening også. Ble bare én øvelse ("supermann" på knærne) og ett sett av den siden jeg fikk litt dårlig tid på slutten av økta, men jeg er altså så støl i mage- og kjernemuskulaturen at hele magen er øm. Og det er jo nødvendigvis ikke spesielt behagelig med en aktiv liten fyr på innsiden som sparker og turner. :fnise:

Noe jeg faktisk var fornøyd med, var at jeg klarte å gjennomføre markløft på økta. Sist gang jeg var gravid måtte jeg gi meg med det veldig tidlig, men nå klarte jeg 3x8x60 kg, ikke verst siden jeg ikke har trent styrke omtrent de siste tre månedene. Selvfølgelig et stykke unna vektene jeg lå på før jul, men det kan jeg jo ikke tenke så mye på nå. :ler:

Nå er vi på påskeferie, og trening begrenser seg i grunnen til leking med to-åringen. Jeg satser på noen turer i skogen ila. påsken, men alt kommer nok til å gå rolig for seg. Jeg merker jeg er veldig sliten etter en heftig vinter, så jeg bruker mye tid på å slappe av og sove. Digg!

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde jo falt ut hos meg, du. Takk for fin hilsen hos meg.

Imponert over markløften, eg altså! Gøy at du kan fortsette med det denne gangen.

Ønsker deg ein god og avslappande påske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg er veldig imponert av at du er i gang med treningen igjen etter måneder med dårlig form. Det har alltid vært det vanskeligste for meg, å komme igang etter pauser. Og det virker som du er flink til å fokusere på det du kan gjøre, istedenfor alt du ikke kan, nå som du må ta mer hensyn til kroppen. :)

Støl mage med sparkende mageboer høres forresten ganske ubehagelig ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg forsømmer boken på det grueligste, men klarer stort sett å holde i gang en jevnt tralt med styrketrening to ganger i uken. Vektene blir lettere og lettere i takt med at magen vokser, men det er jo ikke noe sjokk. :ler: Egne kondisjonsøkter har jeg null motivasjon til, så jeg kjører helkropp styrke to ganger i uken (med ulikt program). Og jeg prøver å kjøre 10-15 reps nå (selv om jeg ikke alltid er like flink, og havner ned på 6-8), så det er jo nesten kondistrening i seg selv. :ler: Markløft og knebøy kan jeg heldigvis fortsatt kjøre, men jeg regner med at det ikke er mange ukene igjen før jeg må finne alternative øvelser der. Og jeg må stå med bena godt fra hverandre på knebøy for å få plass til magen. :fnise:

Treningen er viktig for meg nå; jeg trenger den for å forebygge diverse vondter i kroppen (f.eks korsryggssmerter, som er veldig vanlig for gravide), den gir meg et mentalt pusterom i hverdagen og den hjelper til mtp. forebygging av en ny fødselsdepresjon. Sistnevnte er det aller viktigste for meg.

Jeg har også tenkt å kjøpe meg slynge og sette opp i kjelleren. Jeg ser for meg at jeg går mer og mer over til denne typen styrketrening mot slutten av svangerskapet, og jeg ser også for meg at det er supert mtp. opptrening etter fødsel, både mtp. skånsomhet og tilgjengelighet. Slyngetrening er godt utenfor komfortsonen min, siden det ikke inkluderer vektsiver og manualer, men vi har vel alle godt av å bli litt ufordret på den en gang innimellom. :fnise:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...