Gå til innhold

Fra vaskehall til vaskebrett til vaskehall igjen

-Englefjes-

Anbefalte innlegg

Hvor du trener?

Er så lite bevandret i styrkesalen at jeg ikke vet hva slags utstyr mitt senter har. Har et styrkeprogram, men bruker det så sjelden at jeg knapt har kunne øke vekter det siste året :(

Tenker dere på nr 2 allerede? Imponerende! Men er jo egentlig bare å hive seg ut i det og "bli ferdig" på en måte og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg PM med senterinfo. :)

Vi håper å få til klaff snart, ja. Jeg innrømmer gjerne at jeg er svært lite motivert for svangerskap, barseltid og månedsvis med lite søvn, men vi er begge svært motiverte for å "bli ferdige" med småbarnstiden. Det høres kynisk ut, og det er svært mange gode stunder med småbarn, men jeg ser på det litt som en fase man må gjennom for å ha familie. Og mannen er jo en god del eldre inn meg, så vi har det jo litt travelt sånn sett også.

Men selv om akkurat motivasjonen er litt fraværende nå, så gleder jeg meg til å forhåpentligvis holde en nyfødt i armene igjen og til all kosen det er med det. Jeg husker smertelig godt blodslitet vi hadde sist; svært mye av det skyldtes føsdelsdepresjonen min og andre omkringliggende faktorer. Jeg har stor tro på at det skal bli bedre om vi får klaff en gang til. Livssituasjonen er annerledes, vi er mer forberedt på den enorme overgangen, og vi har familie i umiddelbar nærhet. Så jeg tar meg faktisk i å glede meg veldig også.

Ojsann, dette ble visst litt rotete. :fnise: Men jeg håper jeg fikk frem hva jeg tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener! Jeg og er litt av den oppfatningen at det kunne være greit "å bli ferdig", men mannen vil vente litt, og jeg må få avklart div. helseting først - så blir nok å vente litt til for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engle! :) Så flink du er. Det er imponerende å få til så bra trening med en liten en hjemme! Og spennende med mulig ny vaskehall. :hjerte:

Jeg håper du har høstsol som her, og en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imogen! :klem:

Flink og flink, jeg prøver iallefall å gjennomføre to styrkeøkter i uka, og satse på at resten kommer med hverdagsmosjonen. Men tusen takk! :) Hvordan folk med småbarn får til å trene 5-6 ganger i uka er en gåte for meg, men jeg prioriterer kanskje litt feil. Jeg synes uansett at det er ekstremt mye som må gjøres i hus og hage hele tiden (kanskje her "feilen" ligger, men det er viktig for meg. i tillegg vil jeg helst ikke trene noe særlig, eller jobbe masse i huset, før snuppa har lagt seg på ukedagene. Er jo ikke mange timene jeg ser henne hver dag. Da blir det ikke så mye tid tilgjengelig, sånn egentlig. Man må jo slappe av litt også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God styrkeøkt for bryst, skuldre og triceps på mandag. Har til og med lagt inn droppsett for bryst og skuldre på slutten av økta nå. :nigo: Har hatt svært god effekt av det før, og med mindre tid tilgjengelig til trening gjelder det å putte inn effektive ting i treningen.

Har kjørt knallhardt på mage den siste tiden, og siden fettprosenten min har gått ned, så jeg ser faktisk tydlige resultater på magen nå. :sjarmor: :shallow: Forrige uke kom det faktisk ei bort til meg etter endt trening og lurte veldig på hvordan jeg trente; hun ville gjerne bli sånn som meg. :overrasket: Vi endte opp med å snakke mye om trening, og jeg skal hjelpe henne å sette opp treningsprogram. Artig! Slikt gir motivasjon.

Jeg vil trene mye mer. :sur: Men det går bare ikke akkurat nå. Det er mange ting som suger energi om dagen, så jeg skal være fornøyd med å opprettholde kontinuiteten i treningen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skadet ryggen min under markløft i dag. :grine: Jeg gjorde ikke noe galt mtp. teknikk, men noe skjedde altså med korsryggen min. Jeg går krokbøyd som en gammel dame. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, det høres jo ikke bra ut! Hvordan er det i dag?

(Og vil du ha en anbefaling sender jeg deg gjerne en PM. :) )

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au!

Nå er ikke jeg så tøff at jeg trener med frivekter, men har prøvd å komme meg litt på pump-timer, innbiller meg at det er bedre enn ingen styrketrening. Men ble litt skremt tidlgiere uka her, for instruktøren MÅ ha sett godt at hun foran meg gjorde markløft helt feil - og hun sa/gjorde ingenting... Nå er jeg ikke 100% sikker på at jeg gjør det helt riktig hele tiden, men her så til og med jeg at det ble helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er bedre i dag, men jeg går fortsatt som en gammel dame. :fnise: Jeg mobbes på jobb, kan man si.

Jeg har veldig svai rygg, men i går var svaien omtrent borte. :overrasket: Musklene sto i helspenn. Ser helt rart ut.

(Og vil du ha en anbefaling sender jeg deg gjerne en PM. :) )

Det hadde jeg satt enorm pris på! :klem: Jeg tenkte på å høre med deg i går også, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ble litt skremt tidlgiere uka her, for instruktøren MÅ ha sett godt at hun foran meg gjorde markløft helt feil - og hun sa/gjorde ingenting... Nå er jeg ikke 100% sikker på at jeg gjør det helt riktig hele tiden, men her så til og med jeg at det ble helt feil..

Tragisk! Det er så viktig at instruktøren retter på slikt. Markløft er jo virkelig en av de verste øvelsene om den blir gjort feil.

Og så klart det har effekt å trene styrke i sal! Jeg tror faktisk at styrke i sal er en av grunnene til at det er flere jenter som trener med frivekter nå; det har nok gjort terskelen litt mindre for mange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det høres jo ikke noe særlig ut for deg, selv om sånt unektelig har underholdningsverdi for publikum. :fnise: Godt at det er litt bedre, men om hele ryggkonturen har endret seg er det nok greit å sjekke det ut. Jeg sender deg en pm! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ryggen er bra igjen, sannsynligvis fordi jeg hadde fullstendig treningsfri en uke rett etterpå. Mannen og jeg var på storbyferie, og det som evt. skulle være av ryggsmerter, ble drukket bort med god vin. :nigo:

Denne uken har vært god treningsmessig! :hoppe: Vi kom hjen fra ferie tirsdag, så ukens første økt ble på onsdag; styrke bryst, skuldre og triceps. Fin økt som ble avsluttet med gerilja kardio. Torsdag syklet jeg t/r jobb, og fikk samtidig lurt inn en 4x4-økt samme dagen. Lenge siden sist, det var jaggu meg slitsomt, men superdigg. I dag kjørte jeg bein og rygg. Fin økt, selv om den ble litt amputert siden jeg måtte ta det litt med ro på både knebøy og markløft siden jeg jo ikke vet om ryggen er helt bra selv om den ikke er vond. Men fikk kjørt ryggen superbra, spesielt trapesius.

Angående dagens økt, så prøvde jeg for første gang på lenge å kjøre knebøy med ganske bred beinstilling (tær svakt pekende utover). Jeg har ikke gjort det på noen år, siden jeg tidligere hadde en lei strekk på innsiden av låret, som alltid kom tilbake når jeg trente med bred beinstilling. Jeg har imidlertid slitt såpass lenge med teknikken på knebøy nå at jeg måtte prøve å endre noe. Jeg har en lei tendens til å tippe litt fremover, og jeg får liksom ikke til å fikse helt på det heller. Sannsynlivis har det en sammenheng med at jeg har korte bein og lang rygg.

Vel, for å gjøre uteldningen litt mindre lang, så kan jeg konstatere at bred(ere) beinstilling funket fint i dag, og teknikken ble mye bedre. :tommelsmil: Også markløft gikk greit, selv om vektene var litt lavere enn normalt. Men jeg må skynde meg sakte denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Det trenes fortsatt, men det logges svært lite. :ler:

Men jeg må bare innom for å skryte av at jeg klarte 2 x 100 kg i markløft forrige uke. Og det var attpåtil etter tre sett knebøy og tre sett markløft. Ergo hadde jeg sikkert kunne løftet 1x110 kg. :nigo: Jeg har aldri løftet tresifret antall kilo i markløft før, så jeg er strålende fornøyd! :nigo: Ellers er jeg drittlei knebøy, og tror jeg kommer til å kutte det fra beinprogrammet for en periode. Pleier å fungere når jeg stagnerer.

I tillegg har jeg avtalt med mannen at jeg har en dag i uka der jeg hverken henter eller birnger i barnehagen, slik at jeg kan stikke tidlig på jobb med buss og løpe hjem på ettermiddagen. Gruer seg! Men slike små hverdagsgrep til for å få opp en skakkjørt kondis. Jeg sliter nemlig enormt med å komme meg ut for å løpe på kvelden nå som det er så mørkt. :sjenert:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Nåda, tusen takk! :sjenert::engel:

Vært stopp i trening et par uker nå, igjen. Sykt barn (måtte innom sykehuset til slutt), syk og svært sliten mor, overtid på jobb osv. Jeg gikk helt i bakken forrige uke, og har etter det vært såpass sliten at jeg konkluderte med at det å løfte på tunge ting ikke er det som hjelper på overskuddet nå. Møkk. Men jeg håper at det kommer seg ila. neste uke. Oppskriften nå er som følger: Tidligere i seng enn vanlig, slappe av med god sanvittighet på kvelden og bare gjøre det som MÅ gjøres i huset. Jeg vil trene! :grine:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marla Singer

Grattis med knall markløft! Og hei!

Egentlig blir jeg litt sur av å lese her, siden jeg ikke trener styrke lenger men kunne ønske at jeg gjorde det. ( :fnise: )

:kjapt innom:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med knall markløft! Og hei!

Egentlig blir jeg litt sur av å lese her, siden jeg ikke trener styrke lenger men kunne ønske at jeg gjorde det. ( :fnise: )

:kjapt innom:

Hei Marla! :klem:

Men du løper, og det suger jeg på for tiden. :snurt:

:fnise:

Har du før og etter bilder? =)

Nei, slikt driver jeg ikke med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...