*Enigma* Skrevet 1. juni 2011 #61 Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg kunne nok strengt tatt hatt med meg løepsko på tur, men siden det er storbyferie med venninner (første ferie uten barn for meg) klarer jeg ikke helt å prioritere opp løping foran shopping, vin og mat. Men da kan jo bare skylde på meg selv også. Jaja, kanskje jeg får lurt inn en kort og rask tur i kveld, intervalltrening eller noe. En bakkeintervalløkt trenger ikke ta så lang tid, og er effektiv og god trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #62 Del Skrevet 1. juni 2011 Helt enig! Generelt er jeg langt mer glad i intervalltrening enn langkjøring også. Uansett så må jeg se det bittelitt an. Har en del jeg skal ha gjort i kveld (jeg vil ikke trene før etter snuppa har lagt seg siden jeg skal være borte fra henne noen dager), men det skulle da være mulig å snike inn en øk på en liten halvtime eller noe. Hvilket minner meg på at jeg har glemt å kjøpe nytt batteri til pulsklokken min. Jeg er avhengig av den når jeg trener intervall, sånn egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 1. juni 2011 #63 Del Skrevet 1. juni 2011 Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom! Kjekt å se at dere har kommet dere til hjembyen din og at alt ser lysere ut Synes det er vanskelig å få til mer enn to økter i uka for tiden jeg, vil trene etter at snuppa er i seng, og helgene går ofte bort på tur. Så da er vi to stk som begge skal trene og vi har fire kvelder til disposisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marla Singer Skrevet 5. juni 2011 #64 Del Skrevet 5. juni 2011 Oj, jeg har ikke fått med meg at det har blitt liv her inne igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imogen Skrevet 5. juni 2011 #65 Del Skrevet 5. juni 2011 Her er du jo! Hvordan var storbyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #66 Del Skrevet 5. juni 2011 Chica, Marla og Imogen! Storbyen var strålende, rett og slett. Jeg er ca et par kg tyngre, en del tusen kroner fattigere (shoppingmekka), har vannblemmer under beina pga. mye trasking, halsen er sår etter for mye skravling og skråling, og jeg er ganske shabby i dag etter bare tre timers søvn natt til i dag. Jeg har mao. hatt en fantatisk helg! Dette var et rent energipåfyll, til tross for at vi ikke akkurat har drevet med helefremmende aktiviteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #67 Del Skrevet 13. juni 2011 Sydde sammen nytt styrkeprogram i går. Det vil si, det er jo skodd over samme lest som mange andre jeg har brukt, men anyway. Helkropp er ikke motiverende nok for meg av mange grunner. Tresplitt blir for meget nå (kan /vil ikke prioritere på samme måte som før), så det ble en tosplitt. Forside lår + rumpe, rygg og biceps en dag, bakside lår, bryst, skuldre og triceps en annen dag. Mage begger dager. Isolerøvelse for biceps og triceps kun når jeg gidder (), får tatt dem bra nok nå når jeg trener hhv. rygg og bryst skulder uansett. Mandag 13/6 Bakside lår osv.: - Brystpress med hantler, skråbenk - Lår/leggcurl - Skulderpress med hantler - Flyes - Mage (hofteløft skråbenk, sit-ups skråbenk (både rette og skrå), crunch skråbenk med vektskive, kom meg visst aldri av den skråbenken gitt) - Sidehev med hantler - Franskpress Helt grei økt. Brystpress på skråbenk tror jeg ikke jeg har gjort siden jeg var gravid, så det er litt uvisst om jeg tok lite eller mye der siden sammenligningsgrunnlaget er litt dårlig. Skulderpress gikk jeg en del ned i nå siden jeg fikk litt begrensninger i triceps pga. brystpressen. En av de to øvelsene må jo "lide" mtp. triceps når de skal tas i samme økt uansett. Lårcurl (eller heter det leggcurl? ) var like kjedelig som jeg husket det, men jeg er så lei av strakmark at jeg måtte ha et alternativ. Avsluttet med gerilja kardio. Gudbedre. Jeg så mannen med ljåen på siste draget. Siste uken har vært skrinn treningsmessig; jeg har jobbet mye. Men jeg har heldigvis vært mye i aktivitet; syklet til og fra jobb (ca 30 min hver vei i brukbart tempo) og brukt kroppen mye ifm. hagearbeid av den litt hardere sorten. Ikke noe jeg noterer i treningsdagboken, men slettes ikke dumt mtp. helsa og generell form. Og jeg kan anbefale å slå med ljå som trening for kjernemuskulaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. juni 2011 #68 Del Skrevet 13. juni 2011 Kjøpt hus med stor hage? høres så deilig ut å sykle til jobb, men bruker nok en liten time til jobb, og da må jeg ha en dusj før jeg er presentabel. Og helst en god pause før jeg går i dusjen, for svetter sånn når jeg sykler motbakker... Så blir nok mest trening på kveldstid, selv om det ikke er så mye det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #69 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Jeg dusjer på jobb jeg også. Litt pesete, men helt ok. Men prøver å ikke bli så svett at jeg må vaske håret, det tar så lang tid. Men jeg merket i helgen at jeg ikke hadde syklet i det hele tatt på to år, for å si det sånn. Kanskje like greit at mannen er bortreist. Å ja, det glemte jeg å skrive: Ganske stor tomt, ja. Nesten ett mål. SÅ det er en del plen å slå med manuell klipper. Endret 13. juni 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. juni 2011 #70 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg dusjer på jobb jeg også. Litt pesete, men helt ok. Men prøver å ikke bli så svett at jeg må vaske håret, det tar så lang tid. Men jeg merket i helgen at jeg ikke hadde syklet i det hele tatt på to år, for å si det sånn. Kanskje like greit at mannen er bortreist. Aaaauuu, alltid like vondt når det er første gang på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #71 Del Skrevet 13. juni 2011 Aaaauuu, alltid like vondt når det er første gang på lenge. Jeg klarte ikke å sitte på sykkelsetet på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #72 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Torsdag 16/6 Styrke forside lår, rumpe, rygg og biceps - Knebøy - Markløft - Nedtrekk foran, omvendt grep - Mage: foroverrulle med stang, hofteløft på skråbenk - Kabelkryss rygg - Hammercurl Bortsett fra knebøyen, som jeg ikke fikk helt dreisen på i går, var det en knallbra økt! Både markløft og nedtrekk har jeg ikke trent på noen måneder, men det var likevel klar fremgang. Nedtrekken var nesten på nivå med pre graviditet! Tenkte å hive meg på en GK etterpå, men kjente etter ett minutts lunting på mølla at det ikke var dagen for det. Det ante meg jo egentlig siden jeg hadde trent både bøy og markløft. Jaja, jeg er jo egentlig ikke noen fan av å trene både kondis og styrke i samme økt uansett (hormonnivåer osv.). Men jeg må det nå, siden det er litt mer effektiv trening. Tror jeg får holde meg til kardio etter den andre økta, som ikke går noe særlig på beina. Endret 17. juni 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 17. juni 2011 #73 Del Skrevet 17. juni 2011 Jaja, jeg er jo egentlig ikke noen fan av å trene både kondis og styrke i samme økt uansett (hormonnivåer osv.). Dette vet jeg ikke så mye om. Vil du forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. september 2011 Forfatter #74 Del Skrevet 14. september 2011 På tide å børste litt støv igjen. Jeg fikk trent bra i sommer (selv om jeg ikke gadd oppdatere her inne), men så kom august med barnehageinnkjøring og påfølgende sykdommer hos alle familiemedlemmer, og satte stopper for all trening i flere uker. Men nå (*banker i bordet*) håper jeg vi er ferdige med slikt for noen uker iallefall, slik at mor kan få trent igjen. Fikk meg en liten økt forrige uke før jeg ble slått ut av magetrøbbel, går på med friskt mot igjen i morgen. Planen er som vanlig to styrkeøkter i uka (to-splitt). Hadde god fremgang i sommer, kom meg opp på gamle høyder i markløft og skulderpress bl.a., mens f.eks. knebøy måtte jeg kjøre en del mer teknikktrening (flere reps, lettere vekter) siden teknikken hadde blitt slarkete, og jeg hadde stagnert fullstendig. Egentlig klarer jeg ikke å se nå at jeg skal rekke så mye mer enn to økter i uka slik livssituasjonen er nå. Det er fryktelig travelt, flere prosjekter på gang i huset, og dagene flyr avgårde. Så om jeg får til to styrkeøkter i uka er jeg fornøyd, evt. at den ene økta blir etterfulgt av en rask intervalltrening. Jeg må i tillegg begynne å sykle til jobb en del dager i uka nå ser det ut til, så litt hverdagsmosjon blir det forhåpentligvis. Ellers kan jeg nevne at jeg la om kostholdet litt i sommer; mer fett (både mettet og umettet), mindre karbo (men fortsatt en del, er ikke "skikkelig" lavkarbo, jeg spiser f.eks grovt, hjemmebakt brød) og omtrent samme proteinmengde som før. Mye mer grønt. Og skikkelig mørk sjokolade hver dag. Kropp og hode føles langt bedre, jeg trenger mindre søvn stort sett, søtsuget er omtrent borte, og det meste føles bedre. August var en tøff måned, men jeg er overbevist om at jeg ikke hadde fikset den såpass bra om jeg ikke hadde spist som jeg gjorde. Dessuten har jeg gått ned ca tre kg ved å spise enda bedre mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. september 2011 Forfatter #75 Del Skrevet 16. september 2011 Fin-fin forside lår/rumpe/ryggøkt i går. Knebøyen sugde, men noe annet forventet jeg ikke etter dårlig trening i nesten halvannen måned. Markløften var derimot omtrent på høyde med slik den var før jeg ble syk. Mystisk. Men jeg tror mye av grunnen er at jeg etter hvert har fått veldig god teknikk i markløft, så jeg flyter litt på den. Og jeg tror jeg har mer inne også. Målet er å klare 3-4 reps med 100 kg på ett av settene ila. høsten (om jeg ikke er i ferd med å få vaskehall igjen, det kan fort skje i høst). Knebøyen har vært min nemesis lenge, og jeg kan fortsatt ikke ligge på særlig mye under 8 reps siden jeg fortsatt tuller litt med teknikken. Jeg kjører bøy i bare sokkelesten (gjort det lenge) siden jeg har en tendens til å tippe fremover, så det hjelper litt. Men fortsatt sitter ikke teknikken perfekt. Og så jeg som hadde så fin knebøyteknikk før. Jaja, det er bare å jobbe på. Jeg trente sammen med mannen i går, og han er svært flink til å korrigere meg og passe på. Jeg ser forresten godt på kroppen den manglende treningen i august. Spesielt så har deltoideus, latissimus og pectoralis blitt mindre. Jeg synes rett og slett at skuldrene mine ser litt pinglete ut. Erfaringsmessig er det heldigvis de muskelgruppene som er lettest å trene opp for meg også, så jeg satser på at det ikke tar så veldig lang tid å få litt volum igjen. :shallow: Men trening for meg nå er og blir å holde kroppen sånn noenlunde i form og føle meg bedre enn om jeg ikke trener. Og det er ikke til å kimse av det å være sterk i kroppen. Det har virkelig mange fordeler rent praktisk i hverdagen. Jeg har også innmari lyst til å få til en løpeøkt i helgene sånn at jeg kan få kondisen til å suge litt mindre, det burde absolutt være mulig bare jeg tar meg sammen. Jeg har jo til og med joggevogn så jeg kan ta med snuppa på tur. Det er jo selvfølgelig bedre å løpe uten, men det er jo bedre å løpe med enn å ikke løpe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. september 2011 #76 Del Skrevet 16. september 2011 Der var du tilbake igjen, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. september 2011 Forfatter #77 Del Skrevet 16. september 2011 (endret) Der var du tilbake igjen, ja! Ja, det går visst litt i rykk og napp om dagen. Jeg har egentlig bare innsett at jeg må akseptere at det er vanskelig/umulig å holde kontinuiteten oppe like bra etter å ha fått barn, iallefall i småbarnsårene. Så da må jeg rett og slett bare bli flink til å ikke se på perioder uten trening som stopp i treningen, men som en liten pause der jeg bare fortsetter der jeg slapp når det går bra å trene igjen. Selv om jeg ikke er i nærheten av treningsmengden til denne damen (nå iallefall, bare vent til jeg blir 40 og er ferdig med småbarn ), så er jeg utrolig enig med det hun skriver i nevnte innlegg. Sånn har jeg egentlig alltid gjort det også, men jeg merker det er enklere å falle helt av lasset nå som jeg trener mye mindre enn før. Så da må man egentlig bare jobbe med seg selv mentalt, og fortsette der man slapp hver gang. Med mindre man er skadet osv., da blir jo situasjonen en annen. Endret 16. september 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 18. september 2011 #78 Del Skrevet 18. september 2011 Hei, her vil eg gjerne følga med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. september 2011 Forfatter #79 Del Skrevet 18. september 2011 Hei madam_mim! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. september 2011 Forfatter #80 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Jeg har hatt to gode styrkeøkter denne uka. Bryst, skuldre, bakside lår og triceps på mandag, forside lår, rumpe, rygg og biceps i går. Jeg hadde som forventet gått en noe ned på bryst og skuldre, men det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Gårsdagens økt var knallbra! Jeg skulle egentlig trene sammen med mannen etter jobb, men av ymse årsaker måtte vi dele oss opp. Spesielt under knebøy synes jeg det er en fordel å være to, så jeg var litt demotivert. Men likevel ble det bra. Markløften var vel nesten all time high. Det er en ting som virkelig er irriterende med det senteret jeg trener på; det er bare ett knebøytstativ. Helt utrolig. Tre beinpressmaskiner, to sittende lårcurl, fire ja/nei-maskiner (!!) osv. Det er ofte kø på knebøystativet (også i går, jeg måtte rokere en del om på programmet mitt), men jeg har aldri sett at f.eks alle beinpressmaskinene er i bruk. Vi har sagt i fra mange ganger, men jeg tviler på at det blir gjort noe med det. Hrmpf. Ellers denne uken: Sykling t/r jobb tre ganger, planlegger løpetur i helgen. Endret 23. september 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå