Gå til innhold

Fra vaskehall til vaskebrett til vaskehall igjen

-Englefjes-

Anbefalte innlegg

Onsdag 25/5-2011, helkropp

Knebøy: 55x8 / 65x6 / 70x4 / 75x3

Strakmark: 60x6 / 65x5 / 65x5

Skulderpress med hantler: 12x8 / 14x5 / 14x4

Sittende roing m/v-håndtak: 50x8 / 52,5x6 / 52,5x5

Mage: Full cunch, crunch m/strake bein

Brystpress med hantler: 16x8 / 18x5 / 18x4

Mage: Foroverrulle med vektstang

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten utenomtrening-men-likevel-treningsrelevant oppdatering:

Dette siste året har vært helt vanvittig. Det har skjedd så mye! Først fikk vi barn. Deretter fikk jeg fødslesdepresjon og mannen min møtte veggen. Etter å ha vært i sørpa i månedsvis i bestemte oss for å flytte fra storbyen til hjembyen min, og satte i gang prosessen med å skaffe jobber, selge leilighet og lete etter sted å bo. I løpet av de siste månedene av 2010 og januar 2011 falt alt på plass, og på nyåret var vi begge på plass i min hjemby i enebolig. I april begynte jeg å jobbe igjen, og overskuddet har sakte kommet tilbake. Nå, i etterkant, skjønner jeg ikke hvordan vi fikk til å sette i gang den vanvittige prosessen det tross alt er å flytte fra en by til en annen, med alt det innebærer. Vi var så utrolig slitne og generelt langt nede. Men det er vel det som drev oss fremover.

Fødelsedepersjonen min slapp ikke taket før for et par måneder siden. Det er det definitivt jævligste jeg har vært med på. De to første månedene av snuppas liv husker jeg svært lite av. Helt grusomt. Jeg er glad jeg gjorde notater og at vi har mange bilder! Morsfølelsen lot vente på seg, og den var ikke helt på plass før depresjonen slapp taket. Jeg går heller gjennom 9-10 fødsler enn å ha fødselsdepresjon igjen.

Men nå er det bra, heldigvis! Jeg har tro på lyse tider. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at ting nå er mye bedre. :)

Takk! Det er faktisk helt herlig. :nigo:

Heter det ikke vaskeBall? :fnise:

Fnis. Vaskeball er jo bare en liten pondus. Vaskehall er diger mage. Høygravidmage. :ler: Men det er jo tross alt litt misvisende tittel på boka, siden jeg tross alt hvrken har vaskeball eller vaskehall lengre. :fnise:

Og velkommen!

:vinke:

Du kjenner meg vel med et annet nick, jeg bor litt nord for deg. ;)

:vinke:

Hm. Nå er jeg virkelig usikker. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig imponert over dere!! :) Noe sier meg at du klarer å mobilisere den nødvendige innsatsen for å klare å sette deg mål og å gjennomføre dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg har styrketreningsdate på søndag. :rodmer: Vi har ikke trent styrke sammen på godt over ett år, og mens jeg var gravid ble det også litt sparsomt siden jeg måtte ha et helt annet program. Før jeg ble gravid trente vi alltid styrke sammen, spottet hverandre, pushet hverandre. Det siste året har ikke mannen kunnet trene styrke noe særlig, men nå skal han prøve seg igjen.

Jeg gleder meg sånn! :strix: Det er så mye morsommere å trene sammen med han enn alene. Når jeg trener alene er det likevel stemmen hans jeg hører inni hodet som pusher meg til å ta en rep til når jeg tror jeg ikke har mer inne. :)

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suzy! :klem:

Jeg har vært svært lite aktiv i dagbokland i månedsvis. :sjenert:

Det går så fint så - jeg henger meg på her jeg vettu :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med treningsdate! Greit å ha noen som kan pushe seg, og sikre osv. :)

Helt enig! :) Spesielt det med sikring er viktig for meg. Jeg synes det er en stor trygghet å ha en god spotter på knebøy f.eks., da tør jeg lasse på litt ekstra på stanga. Benkpress gidder jeg ikke ta engang om jeg trener alene, jeg har frykt for å bli liggende med stanga over magen og rope på hjelp. :fnise:

Det går så fint så - jeg henger meg på her jeg vettu :jepp:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag

En times rolig løpetur med mann og joggevogn.

Søndag

Styrke med mannen, helkropp. Så kjekt å trene sammen igjen. :hjerte:

Gidder ikke logge øvelser og vekt&rep, siden jeg logger trening et annet sted. To ganger logging blir for meget for meg. :ler: Helt grei økt. Fornøyd med strakmark, som jeg til tross for svangerskap og alt det det fører med seg, har økt jevnt og trutt i hele veien. Jeg har hele tiden tatt strakmark med rette ben, men nå må jeg ta med lett knekk i knærne fordi det kjennes ut som om det blir for stor belastning på kneleddet og ta bøy med strake bein. :Hehe: Dessverre tar det ikke like bra på hamstringsene lenger, men pytt pytt.

Jeg funderer veldig på dette med treningsopplegg for styrke. Det er jo i bunn og grunn styrkettreningen som ligger hjertet mitt nærmest, selv om jeg har blitt glad i å løpe også. Men det føles litt merkelig å ha hovedfokus på utholdenhet. Halvannen gang helkropp i uka (dvs. tre ila to uker), der jeg bare har en øvelse per muskelgruppe, gjør at jeg vedlikeholder, og muligens får bittelitt fremgang en periode. Men ikke mer. Jeg klarer ikke å kjøre musklene hardt nok med bare en øvelse per gruppe. To øvelser per grupp og helkropp er helt utelukket, siden det for meg bare er tull å trene lengre enn en time når jeg trener styrke. Da ender jeg bare opp med å ikke ha noe særlig fremgang.

Jeg lurer på om jeg skal tenke halvannen gang i uken en liten periode fremover, for å forsikre meg selv om at jeg har kommet skikkelig godt i gang, og så vurdere splitt. To-splitt i første omgang. Jo, jeg tror det er en god idé. *babler*

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag

Løp hjem fra jobb. Litt usikker på hvor langt det er, med jeg tipper i overkant av 7 km. Det var blytungt i dag, rett og slett. :sprettoy: Turen går slakt oppover første halvdel, før andre halvdel er nedover og rett strekk. Brukte 35-40 min. Jaja, de øktene må man bare gjennom for å komme i form igjen.

Det jeg ikke liker er at bekkenet mitt krangler litt når jeg løper. Jeg vil ikke si at det gjør direkte vondt, men det er plagsomt. Jeg hadde ikke bekkenproblemer som gravid (ihvertfall ikke utover vanlig bekkenvondt som jeg tror de fleste gravide har), men det er vel noe som ikke har falt helt på plass ennå. Jaja, går sikkert over. Verre har det iallefall ikke blitt, bare konstant murrende når jeg løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddamnit, jeg tenkte jeg skulle få til en økt i kveld, men innser at det sannsynligvis ikke går. :sur: Jeg reiser bort i morgen, og blir borte i fire dager. Ikke får jeg trent da heller. Så da blir det én ukes opphold i treningen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok strengt tatt hatt med meg løepsko på tur, men siden det er storbyferie med venninner (første ferie uten barn for meg) klarer jeg ikke helt å prioritere opp løping foran shopping, vin og mat. :sjarmor: Men da kan jo bare skylde på meg selv også. :ler:

Jaja, kanskje jeg får lurt inn en kort og rask tur i kveld, intervalltrening eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...