Isabell84 Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Jeg og mannen min har bestemt oss for å bli prøvere og sluttet derfor på Diane p-piller i januar. Hadde en bortfallsblødning etter dette, og neste syklus var på 42 dager. Har etter dette ikke hatt menstruasjon og er idag på dag 147. Var hos fastlege i juni som tok ulike blodprøver (husker ikke hvilken akkurat nå), disse viste greie verdier og fikk beskjed om å komme tilbake om noen måneder hvis menstruasjonen fortsatt uteble. Fikk da også beskjed om at neste ting å prøve ut da var å bli satt på en annen type p-piller i tre måneder for å stabilisere/sette igang syklusen igjen. Er det noen her inne som har gode erfaringer med å starte opp med p-piller igjen for å stabilisere syklus? Kan de lange syklusene kvalifisere til å få henvisning til gynekolog? Har selv ikke helt troen på dette og har veldig liten lyst til å begynne igjen med hormonbehandling. I tillegg synes jeg det er trist å måtte sette prøvingen på vent.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Du har gått på Diane en stund? Når blodprøvene er fine så er det mest sannsynlig bare hormonkluss pga p-pillene. Det kan ta opptil ett år før du har fått stabile sykluser igjen. Jeg ville ikke ha begynt på p-piller igjen bare pga dette. Ha tålmodighet og vent et halvt år til.
Isabell84 Skrevet 2. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2010 Du har gått på Diane en stund? Når blodprøvene er fine så er det mest sannsynlig bare hormonkluss pga p-pillene. Det kan ta opptil ett år før du har fått stabile sykluser igjen. Jeg ville ikke ha begynt på p-piller igjen bare pga dette. Ha tålmodighet og vent et halvt år til. Takk for svar Kan jo håpe på at det er det som gjør det. Men når jeg hører at noen har ustabile sykluser så er vel ikke det samme som å ikke ha mensen (som i mitt tilfelle)? Den har jo vært fraværende i 6 måneder nå. Men krysser allikevel fingrene og håper at ting stabiliserer seg snart. Kan jo legge til at jeg er normalvektig, har fått igjen endel kviser (derfor jeg begynte med Diane, har ingen smerter under menstruasjon og normal hårvekst (med tanke på pco/pcos). Har prøvd Vitex i 3 uker nå, ikke merket noen virkning, men vet at det kan ta lang tid. Men er det noen andre som har "mistet" menstruasjonen over såpass lang tid for så å få stabile sykluser etter en stund?
liv Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Du kan prøve en kur med soyatabletter for å få igang systemet igjen. Fåes på helsekosten, 5 tabletter i tre dager.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Joda du kan fint miste mensen etter P-pille bruk. Og når blodprøvene dine er fine så er det jo ikke noe hormonkluss. Jeg ville ikke ha begynt på p-piller for å stabilisere en syklus som ikke har kommet igang etter p-pille bruk. Men du kan jo få tabletter til å sette igang mensen igjen, Provera tror jeg de heter.
Isabell84 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2010 Takk, det var godt å høre. Har nok engstet meg litt for mye i det siste for at det skulle være noe galt og at vi kommer til å måtte prøve lang tid før jeg ble gravid. Nå klarer jeg iallfall å senke skuldrene noe og vente på at syklusen skal sette igang igjen. Soyaoljetabletter, er dette noe du har prøvd selv Liv, og har de fungert? Skal til fastlege førstkommende fredag og håper hun kan gjøre noe annet enn å sette meg på p-piller igjen. Har vel egentlig bestemt meg for at jeg uansett ikke vil starte opp med det igjen, da får jeg heller ta tiden til hjelp.
Isabell84 Skrevet 7. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2010 Da var den planlagte legetimen overstått. Det fastlegen sa var at bruk av p-piller ikke skulle føre til at man mistet menstruasjonen så lenge i etterkant, men at det var helt vanlig at syklusene kunne være noe ustabile. Etter bruk av spiral, minipiller og p sprøyte derimot kunne menstruasjonen opphøre over en periode. Fastlegen ønsket ikke å sette meg på p-piller som hun snakket om tidligere, men jeg fikk med meg en henvisning til gynekolog og har fått bestilt time allerede om et par uker. Kjenner jeg gleder meg til at det endelig skal skje noe (mest sannsynlig), og at vi om noen måneder har klart å plante en spire
liv Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 Soyaoljetabletter, er dette noe du har prøvd selv Liv, og har de fungert? Prøvde og fikk eggløsning, etter tre mnd uten eggløsning Er en lang tråd om det på snartgravid.com
Isabell84 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2010 Da var besøket hos gynekologen unnagjort. Og her kommer en liten oppdatering: UL av eggstokkene viste mange egg/cyster som ikke hadde sluppet taket som de skal. Dette i tillegg til at jeg er sterkt plaget med kviser gjorde at jeg fikk påvist PCOS. Fikk med meg en resept på et synonym til Pergotime (som nå er umulig å oppdrive i Norge) og håper jeg skal få tak i det snart slik at vi kan begynne prøvingen for alvor. Ser at det er store sjanser for å bli gravide ved å prøve dette (ca 75% som klarer). Er det mange der ute som ikke har fått det til å klaffe etter flere forsøk med Pergotime? Merket dere mye til bivirkningene, og er det mange som har endt opp med tvillinger? (mannen er litt bekymret for dette, hehe..). Det er såvidt vi vet ikke noen problemer med svømmerne til mannen så krysser nå fingrene for at dette skal gå rette veien:)
Athene Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Enkel dose pergo ga meg sen EL (syklusdag 28), men det ble ingen fulltreffer. Nå er jeg på andre runde, denne gangen dobbel. Dersom du googler litt finner du mange pergoerfaringer på nett. Bivirkninger har jeg ikke hatt mye av. Første runde kjente jeg ikke. Andre runde slet jeg med lett hodepine, litt kvalme og milde hetetokter i ca to dager. Det har vært umulig å få tak i i Norge i mange måneder nå, husker jeg ringte samtlige apotekkjeder og var ganske fortvilet en stund. Jeg hadde flaks og fikk skaffet via kontakter, men det er jo en håpløs situasjon. Følelsen er helt forferdelig når du endelig har fått en resept, og så får du ikke prøvd det på månedsvis.
Isabell84 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2010 Enkel dose pergo ga meg sen EL (syklusdag 28), men det ble ingen fulltreffer. Nå er jeg på andre runde, denne gangen dobbel. Dersom du googler litt finner du mange pergoerfaringer på nett. Bivirkninger har jeg ikke hatt mye av. Første runde kjente jeg ikke. Andre runde slet jeg med lett hodepine, litt kvalme og milde hetetokter i ca to dager. Det har vært umulig å få tak i i Norge i mange måneder nå, husker jeg ringte samtlige apotekkjeder og var ganske fortvilet en stund. Jeg hadde flaks og fikk skaffet via kontakter, men det er jo en håpløs situasjon. Følelsen er helt forferdelig når du endelig har fått en resept, og så får du ikke prøvd det på månedsvis. Da har jeg en spennende tid foran meg:) Har fått resept på et synonympreparat til Pergotime. Skal ringe tilbake til et apotek imorgen som kanskje skulle få de inn en av de nærmeste dagene da de hadde lagt inn en hastebestilling fra utlandet. Ellers etter hva jeg har skjønt så har ventetiden blitt forkortet de siste dagene, Pergotime var ventet på nærmeste apotek om 3 uker. Gleder meg til å ta den telefonen imorgen.
Athene Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 Da har jeg en spennende tid foran meg:) Har fått resept på et synonympreparat til Pergotime. Skal ringe tilbake til et apotek imorgen som kanskje skulle få de inn en av de nærmeste dagene da de hadde lagt inn en hastebestilling fra utlandet. Ellers etter hva jeg har skjønt så har ventetiden blitt forkortet de siste dagene, Pergotime var ventet på nærmeste apotek om 3 uker. Gleder meg til å ta den telefonen imorgen. De har lovet tre uker siden mai, dessverre. Det er den meldingen de får fra produsenten, men så langt har de ikke levert. Det jeg fikk tak i til slutt var synonympreparat. Det å jakte på Pergotime trur jeg er håpløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå