Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Skriver fordi jeg er litt nysgjerrig... Overfladisk, men koselig fundering Min kjære, lille sønn har en utrolig ubestemmelig sammensetning av farger. Han ble født med svakt rødlig hår, som etterhvert ble mer og mer lyst. Nå er han litt over året, og har lyst honningfarget hår med svakt rødskjær når sola skinner Selv er jeg mørk blond (som bare har blitt mørkere og mørkere - hadde lyst som liten) og typisk nordisk hud (lys til middels gylden). Mannen min sitt hår er mørk gyldenbrunt (han var også lyse som liten) og huden hans er ganske gylden. I familien vår er vi ganske mørke alle mann med sorte eller mørkebrune vipper. Pappaen til min kjære hadde rødt hår, men ingen av barna har arvet hårfargen, bare svakt rødskjær i skjegg (Og ellers arvet en del av utseendet til faren). Vi har vært så spente på hvem gutten vår vil ligne på... Rart det der... Hvor spennende det er å titte og studere og undre seg på hvem den lille vil bli og åssen han vil se ut som stor. Sønnen vår har blå øyne (ingen av oss foreldrene har det), honningfarget, blondt hår og ganske lyse vipper og bryn. Huden hans er nærmest ferskenfargen, har mye gult i seg, så han er ingen typisk rødtopp heller. Er så rart - for vi kjenner liksom ikke helt igjen denne fargekombinasjonen hos noen av oss. Han ligner veldig på både mor og far i trekkene ellers, da Hehe. Såklart! Er det flere med lignende farger på sine barn? :-) Har de beholdt dette fine honninghåret, eller har det endret seg med åra? Har vippene blitt mørkere eller lysere? Blir de brune på sommeren eller har de lys, ferskenaktig hud?
Chiyo Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Nå har jeg ikke barn da. Men mamma sier at da storebror ble født syns hun at han hadde et slags rødt skjær i håret og hun trodde at kanskje han arvet farmor sitt hår (hun har rødt hår og fregner). Men den dag i dag har han helt blondt hår og det har han hatt siden han var liten. Det hadde alle vi barna bortsett fra at jeg har gått fra blond til mørkebrun. Så om jeg ikke tar feil vil jeg tro at kanskje barnet ditt blir blondt det også. I alle fall om han har blå øyner. Men nå vet ikke jeg gen hisorien deres da.
Gjest Pirellie Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Hei Har det samme med min datter. Jeg er mørk, mørk blond og pappaen er svart. Vi var begge lyse i håret som små. Vår datter ble født svart håret, så gikk det over til å bli lys blondt med masse forskjellie rød toner. Hun har lyse vipper og bryn, og hun blir aldri brun Så lurer på det samme som deg, hun kommer fra familie som alle er mørke og nokså gyllene i huden. Unntatt hennes oldefar, han var litt rød i håret. Nå er hun tre år og stadig like lys og rødtonet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå