Gå til innhold

Min sønn og min forlovedes sønn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på snart 5 år, min forlovede har en gutt på 6 år. De deler rom, og vi har nå fått vite at de leker "tissemann i rompa"..De har gjort det før, men vi trodde de sluttet me det etter at vi snakket med dem om det..Eller vi hadde iallefall håpet at de skulle slutte..Nå lyver de også om det, jeg måtte dra sannheten ut av min sønn..Han sier til og med at han har vondt. Jeg syntes dette blir litt vel ekstremt..Forloveden min feier det bort og sier at det ikke går an en gang, at de neppe har fått det til..Men uansett så var jo ikke det poenget da! Vi krangler en del om dette. De har en lillesøster også, hva om de skal "leke" med henne også?? Det kan fort bli en vond sirkel, tro meg det vet jeg alt om..Hadde ikke en enkel barndom selv. Jeg var veldig nysgjerrig på sånne ting, og det endte med at jeg ble utnytta..Er det noen som har noen gode råd? Hva skal vi gjøre, si?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en gutt på snart 5 år, min forlovede har en gutt på 6 år. De deler rom, og vi har nå fått vite at de leker "tissemann i rompa"..De har gjort det før, men vi trodde de sluttet me det etter at vi snakket med dem om det..Eller vi hadde iallefall håpet at de skulle slutte..Nå lyver de også om det, jeg måtte dra sannheten ut av min sønn..Han sier til og med at han har vondt. Jeg syntes dette blir litt vel ekstremt..Forloveden min feier det bort og sier at det ikke går an en gang, at de neppe har fått det til..Men uansett så var jo ikke det poenget da! Vi krangler en del om dette. De har en lillesøster også, hva om de skal "leke" med henne også?? Det kan fort bli en vond sirkel, tro meg det vet jeg alt om..Hadde ikke en enkel barndom selv. Jeg var veldig nysgjerrig på sånne ting, og det endte med at jeg ble utnytta..Er det noen som har noen gode råd? Hva skal vi gjøre, si?

Du bør i hvertfall aldri lemne " lillesøster " alene sammen med de to guttene . To eldre gutter kan finne på utrolig mye rart sammen ...

Så best å ikke opptre helt naivt som mor her og passe på .

Må de dele rom ? Kanskje ikke så lurt .

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor har de fått idèen fra???? Tviler på at gutter på 5 og 6 år kommer på at de skal prøve å putte en tiss i rompa sånn helt av seg selv.... Jeg hadde iallefall undersøkt nærmere og gjerne snakket med noen proffesjonelle om saken.

Synes forloveden din bør skjerpe seg! Kan ikke bare avfeie slike ting. Merkelig måte å reagere på når det er ens egen sønn. Menn pleier jo å flippe ut når det er snakk om "homoseksuelle aktiviteter" og han bare føyser det bort?

Skrevet

De aller fleste barn leker slike "doktorleker", og kropp er spennende. Husker slike perioder selv fra jeg var i barnehagealder.

Jeg har alltid vært tilhenger av å snakke med barn, ikke bare til de. Forklar at deres kropp er det de som bestemmer over. Andre sin kropp skal respekteres av vedkommende som bor i den kroppen. Det er lov å si nei om noen får en til å føle seg ukomfortabel, samt at sier andre nei til slik lek, så SKAL dette respekteres. Og om noen ikke respekterer deres grenser, så er det lov, og viktig ikke minst, å fortelle en voksen.

Ta gjerne en slik samtale med hver av barna på tomannshånd, også din datter. Men for all del, ikke kjeft på barna, ikke få de til å føle skam over utforsking av egen kropp. Slikt kan i værste fall få de til å føle skam i ungdoms/voksen alder, og derfor få et dårligere forhold til kroppen sin.

Og til slutt, du som sa at TS ikke kan la jenta være alene i et rom med guttene; dette er noe av det største tullet jeg har lest på lenge! Selv om 2 jevnaldrende gutter leker slik sammen, gjør ikke disse til overgripere mot ei søster. Man kan uansett ikke pakke ungene inn i bomull, og tro at de vil klare seg helt problemfritt i livet. Sånn funker ikke verden. Da snakker man heller med barna sine, og forklarer at man skal respektere andre sine grenser over egen kropp.

Skrevet

Hvor har de fått idèen fra???? Tviler på at gutter på 5 og 6 år kommer på at de skal prøve å putte en tiss i rompa sånn helt av seg selv.... Jeg hadde iallefall undersøkt nærmere og gjerne snakket med noen proffesjonelle om saken.

Synes forloveden din bør skjerpe seg! Kan ikke bare avfeie slike ting. Merkelig måte å reagere på når det er ens egen sønn. Menn pleier jo å flippe ut når det er snakk om "homoseksuelle aktiviteter" og han bare føyser det bort?

Unger snapper opp både det ene og det andre. Jeg kjenner til en gutt på rundt 8 år som hadde blitt med en klassekamerat hjem og fått sett et klipp av en voksenfilm (heterofil sådann) på nett, og forkart til en voksen etterpå hva han hadde sett. Da var det tiss i rompe. Så små gutter vet ikke nødvendigvis at et kvinneunderliv har en åpning mer enn de selv har, og derfor antar at sjeden er rompehullet.

Guttene kan ha kommet over et bilde i et blad de har funnet ute, det kan være så enkelt. Da jeg var liten var det sikkert noen litt eldre gutter som hadde gjemt noen slike blader i skogen hvor vi pleide å leke. Selvfølgelig kom noen av oss litt yngre over disse, og bladene gikk på rundgang. Husk og at små gryter har også ører, unger snapper opp utrolig mye mer enn man skulle tro.

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...