Gå til innhold

mannens fruktbarhet

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

vi har ikke akkuratt levd sunt i sommer. har vært på tur rundt om i verden i noen måneder og har spist og drukket akkuratt det vi ønsket. drukket øl og brus så og si hver dag.

vi har lenge planlagt at nå, etter denne turen, vil vi prøve å få baby.

leste en artikkel om at spermkvalitet og mende reduseres når mannen lever usunt. det høres logisk ut, men er det nesten ingen sjanse å bli gravide nå?

kan han ta noe tilskudd av noe for å reparere dette fort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si, for vi vet jo ikke hvilket kvalitet han hadde til å begynne med.

Både jeg og kjæresten min skjeier ut litt for ofte (type brus 1 eller flere ganger i uka, junk-food kanskje en gang i uka, litt smågodt osv.), og vi ble gravide to eggløsninger etter hverandre, uten å prøve, så det kommer som sagt helt ann på. Jeg tror dere bare får prøve, og se ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert spermiene har blitt skadet, men det tar ca 2 mnd å lage nye. Det er bare å begynne prøvingen egentlig. Han kan ikke reparere skadede/døde spermier, det må lages nye.

Det aller viktigste er varme, ikke varme bad eller varme i setet i bilen eller varm laptop på fanget. Bortsett fra det er det lurt å kutte ned på alkohol og tobakk. Men det er også viktig å leve normalt, man skal ikke ta helt av.

Skrevet

Skal nok ikke så lite til som litt brus en gang i uka, eller til og med litt brus hver dag, for å ødelegge spermiene. ;) Da hadde det ikke blitt mange barn i verden for å si det sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...