Gjest Huffsa Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Noen som har tips til hva man kan trene, uten å bruke ankelen (planken fungerer f.eks ikke), hjemme? Ikke kondisjon. Hovedsak lår, "kjærlighetshåntak" og mage jeg vil trene.
Furstina Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Om det bara en ena ankeln som inte fungerar kan du köra planken och lägga ena foten över den andra hela ankeln. Köp in en stor träningsboll (Pilatesboll?) i rätt storlek och använd den för att göra situps, armhävningar och träningsövningar. Det finns DVD filmer som har träningsupplägg för sådana bollar. Bollen är väldigt bra för stabilitet i bålen.
Gjest Huffsa Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Ja, er bare den ene ankelen som ikke funker. Men blir ikke treninga "Skeiv" da? Eller er det bare jeg som tuller? hvor mye (ca) ligger disse treningsballene på?
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Noen som har tips til hva man kan trene, uten å bruke ankelen (planken fungerer f.eks ikke), hjemme? Ikke kondisjon. Hovedsak lår, "kjærlighetshåntak" og mage jeg vil trene. Man kan ikke trene sideflesk/"kjærlighetshåndtak" ved å gjøre styrkeøvelser. Sideflesket består av fett, og berøres ikke direkte av styrkeøvelser. Slike øvelser gjør nemlig ikke annet enn å gjøre den aktuelle muskelen større og sterkere. Du får med andre ord ikke flat mage av å gjøre sit ups, osv. Og hvorfor vil du ikke trene kondisjon? Om du trenger å miste fett er det en stor fordel å trene kondisjon (i tillegg til styrketrening og et ordentlig kosthold selvsagt)! Det finnes vel måter å trene kondisjon på som ikke belaster anklere noe særlig. Hva med svømming f.eks?
Gjest Huffsa Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Har fått totalforbud mot det meste av ortopeden fram til sjekk i september. Inkludert svømming. Og gåturer over 20 minutter, jogging, sykling, hopping, romaskin osvosv. Måtte fryse abonomanget på treningssenteret fordi jeg ikke fikk lov til å trene på styrkemaskiner engang (fordi man har ankelen som regel på slike "pinner") og ortopeden ringte til og med treningssenteret for å sjekke at jeg hadde fryst det, siden jeg overhode ikke ville slutte å trene. Det er desverre ikke opp til meg, og når han som har operert ankelen min to ganger sier at jeg ikke får gjøre disse tingene, så velger jeg å følge det han sier, selv om jeg ikke liker det..
Gjest Nanne70 Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Kan du stå på foten? En øvelse du kan gjøre for å få opp pulsen, er å stå litt bredbent med lett knebøy, og "bokse" i luften i raskt tempo. Det er viktig at du bokser fra skulderen med en bestemt bevegelse litt på skrå framover foran kroppen, høyre og venstre arm annenhver gang, og at du strammer sete- og magemuskler mens du holder på. Det blir jo kanskje litt kjedelig i lengden, men du får opp pulsen. Eventuelt kan du jo bruke noen lette håndvekter for å gjøre det litt tyngre. Ellers er nok en pilatesball et utmerket hjelpemiddel til styrketreningen, og det finnes pilatesøvelser for lårene som kan gjøres liggende på gulvet, slik at du ikke belaster ankelen.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 hei c kjendis. du kan vel stå på foten? sit ups da både rette og skrå hjelper en god del. men noe annet som og er effektivt på magen, er rockering. den minste te innersvingen er på 1,7kg. (rockeringer.no) begynne med få minutter daglig , bli blå rundt magen i starten , men etter hvert når blir vant med det, kan du rocke 20 minutter daglig. hørt flere si de da med 20 minutt daglig , i et par måneder har minsket flere cm rundt livet. husk å rocke begge veier- få trent begge sidene...
dæbaremææg Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 enda en øvelse som kjennes på magen som glemte å skrive i stad, ligge på gulvet. på ryggen. og så sykle... husker ikke hvor leng fysioen sa, men ikje så leng men gange med 3 repetisjoner. så har du en som kalles kapteinsstol el no... sitt på stol, henda under lårene, legg vekt på armene og hev beina 8cm fra gulvet. ca. gjenta i et minutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå