Andrelinoge Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Er ivrig samler av filmer og DVDer. Har veldig mye, fleire ganger mer enn min kompis som hadde lånt ut hele sin samling i fleire år da han var i utlandet. På lørdag hadde han med seg liste over filmene og tv serien da han har flyttet hjem att og jeg var med han for å hjelpe å sortere fordi dei hadde lagt DVDene inn med sine eigne. Var vel snakk mellom 3-400 film dvder og 50 tv serie DVDer. Det er ganske mye verdier. Greidde vel å finne ca 50% i dvd hyllene deres + litt i skap. Da jeg sa att alle var ikke der og eg visste dei var på eit rom før. Var dei sikre på at alt skulle stå der og vart ganske vriene spesielt mannen i huset. Kona sa at mulig det låg mer i skuffer og skap på ungenes rom men dei låg og sov. Vi vart enig om å ta det senere. Mens vi sorterte kom dei opp + noen andre vi hadde med oss på besøk. Synes mannen som er ofc kompis av oss vart gretten og kom heile tida med merknader om att den hadde dei kjøpt og osv. Sjølv om filmen sto på listen og det var fleire kopier av same filmer i samlingen måtte han allikavel nevne slikt heile tiden. Kona hjalp til litt og kom over fleire godbiter hun ikke hadde sett men hatt oppbevart i minst 4,5 år. Kom med ein sleng bemerkning (fordi nå begynte eg å bli litt sur), at "ho kunne jå låne filmene/seriene" som vi nå krevde tilbake. Vi bestemte oss for å gi oss det var blitt seint. Hadde vel funne 50% av DVDene. Men det var ganske mye og ikke lett å bære DVDer laust. Følte dei strittet mye med å bare gi oss poser tilogmed. Gikk ned for å si hade til folket, og nevnte da at vi manglet veldig mye DVDer av kompisen min sin samling. Og mannen påsto hardnakket at alt sto i hyllene og det var vi som var dritt til å leite. Sto i gangen kom han ut og kom med komentaren at han vistte ikke om han stolte på oss 2 at vi hadde gjort det riktig. Du med alle gangster tatoveringene...(oki denne kunne vært nesten spøk men eg var litt sur nå) Måtte bare blåse litt damp hehe. Nå vet jeg ikke om folk her er ivrige samlere, men fy så irriterende med folk som stritter med å levere tilbake filmer. Er det noen andre som har opplevd at om ein har hatt DVDer lenge nok trur folk nesten att dei er blitt deres.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Ja, jeg har omtrent ca like mange dvd-er, og mangler et titalls serie-bokser og minimum 20 filmer som folk rett og slett ikke har levert tilbake. Man bytter jo venner fra tid til annen og går videre i livet, men det virker som om folk synes det er ok å beholde ting fordi man ikke prates like ofte lenger. tar det som en souvenir liksom! Frekt!! Og sykt kjedelig å måtte kjøpe nytt fordi folk later som om de ikke har det de har lånt eller finner på dårlige unnskyldninger. Var jeg kompisen din hadde jeg troppet opp for å få tilbake de resterende filmene en gang dere (og de) har god tid. Det dere ikke finner da hadde jeg gitt en frist til paret på å komme opp med, så de kan finne filmene, og sagt at hvis de ikke kan returnere samlingen i samme stand som da de fikk den så vurderer du/kompisen å gå til politianmeldelse, da dette dreier seg om en betydelig sum.
Andrelinoge Skrevet 1. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2010 Har mistet ein god del selv, spesielt den tiden jeg hadde VHS og lånte ut i hytt og gevær. Treng nok ikke politi annmeldelse, er nokså sikker på at alt kommer til rette. Faktisk 100%, var bare irriterendes at det var så vrient der og da. Har jeg mistet ein film eller om noen låner ein film i åresvis..Kjøper jeg ny. Fordi jeg er samler. Er bare ikke alle som skjønner det. Skjønner jo att noen blir fryktlig glad i pride og predjudice filmen/serien dei har lånt og grease 2. Ingen unnskyldning i dag for filmer er lett å skaffe selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Jeg er glad i film/TV-serier og har etterhvert en ganske stor samling med filmer og TV-seriebokser. Jeg har flere venner som synes at filmsamlingen min er en gratis videobutikk og som stadig vil låne noe. Generelt sett har jeg ikke noe problem med å låne bort ting, men enkelte ting som ikke er så lett å få tak i er jeg litt mer "knipen" på. For en tid tilbake klarte en av mine beste venninner å mase seg til å få låne en TV-serie jeg slet lenge med å få tak i og som jeg egentlig ikke hadde lyst til å låne bort. Jeg ga klar beskjed om at den skulle leveres tilbake i perfekt stand og så fort som mulig. Etter to uker etterlyste jeg den og fikk til svar at "Å, den lånte jeg bort til Åse, hun hadde så lyst til å se den". Ble temmelig irritert da... Fikk den heldigvis tilbake i god stand og ingen skade var skjedd, men jeg synes det var så vannvittig respektløst av henne. Etter det har jeg nektet å låne bort noe som helst til noen.
Gjest virvelvind Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 (endret) Jeg er kanskje litt kjip på slike ting, men jeg låner rett og slett ikke bort. Ikke filmer, ikke bøker. Tidligere hadde jeg ikke så mye problem med det, men jeg synes det er så pes å måtte minne på folk at man vil ha det tilbake, eller det har blitt skader på filmen og lignende. Skal sies at det går begge veier da, jeg låner heller ikke av andre. Endret 1. august 2010 av virvelvind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå