Gå til innhold

Beste butikkmat for katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en diskusjon i en annnen tråd, stiller jeg dere nå dette spørsmålet: Hvilken kattemat, ut av de man får kjøpt på dagligvarebutikker, er best for katten?

(Nei, jeg vil IKKE ha svar som "ingen av dem". Vær saklig.)

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg bor i en relativt liten by, der vi hverken har dyreklinikker eller felleskjøpet.

Dyrlegen er vanskelig å få tak i, også.

Jeg vet jo at butikkmat kanskje ikke er det som en del katteeiere synes man skal gi til pusene, men siden jeg nesten ikke har noe valg må jeg jo likevel spørre, hvilket at de butikkmerkene er best for katten?

Whiskas? Friskies? Andre navn jeg ikke husker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Perfect fit. Fåes i flere varianter, min spiser den som heter In Home. Han nekter å spise annet, har blitt tilbudt dyr ordentlig kattemat, men nekter å spise det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Perfect fit. Fåes i flere varianter, min spiser den som heter In Home. Han nekter å spise annet, har blitt tilbudt dyr ordentlig kattemat, men nekter å spise det.

Han spiser det han får når han blir sulten nok. Ingen katt sulter ihjel foran en full matskål.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg vil også si Perfect fit. Det er litt sånn i mellomskiktet på kattematfronten og tross alt bedre enn andre billigmerker. PF inneholder mer animalske biprodukter og taurin, og mindre salt enn andre merker i dagligvaren. I tillegg har de forskjellige fór til kattunger, seniorer, innekatter, sensitive katter, overvektige katter, osv.

Hvis du skal kjøpe mat på dagligvaren, kjøp Perfect fit!

Skrevet

Viss du bare skal gi katten butikkmat ville jeg nok holdt meg unna de billigste merkene(som feks coop) uten at jeg vet helt sikkert. Men du har ikke mulighet til å dra litt lengre bort og kjøpe et par store sekker kattemat? Så har du mat for en god stund og katten får i seg kvalitetsfor.

Gjest Huffsa
Skrevet

Kanskje ikke svaret du vil ha, men Josera ( http://www.josera.no/ ) leverer hunde og kattemat fraktfritt over hele norge :) Vi brukte det en periode når vi ikke hadde mulighet til å reise til vetrinær eller dyrebutikk og kjøpe kattemat :)

Skrevet

Hold deg borte fra de aller billigste merkene. Sjekk at det står spesifisert at maten har "balansert mineralinnhold av hensyns til kattens urinveier", eller noe lignende. Det er et minimum, ellers kan katten få urinveissykdommer. Hvis jeg husker riktig, så er ikke dette spesifisert på billigmerkene.

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å si ingen av dem, men det er fordi det er utrolig mye salt i det som ødelegger litt av hvert inne i kroppen til hunder og katter. Det er også en av grunnene til at dyr spiser det, pga saltet.

Men jeg ville ellers gått for de med mest kjøtt og minst salt i seg.

Ellers så er Iams utrolig bra kattefor! For når du kjøper et annet sted enn daglivarebutikk ;)

Skrevet

Iams tar i bruk grusomme testmetoder på hunder og katter, og jeg nekter å støtte dem på noen som helst måte. Det finnes mange andre merker som er omtrent like gode, og skal jeg kjøpe sånn mat så blir det aldri fra Iams.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Iams tar i bruk grusomme testmetoder på hunder og katter, og jeg nekter å støtte dem på noen som helst måte. Det finnes mange andre merker som er omtrent like gode, og skal jeg kjøpe sånn mat så blir det aldri fra Iams.

Neimen har ikke den løgnen der avgått ved døden ennå ! *sukker oppgitt* :overrasket:

Og hvor i alle dager har du det fra da, at Iams (og demed også Eucaneba) bruker grusomme testmetoder på hunder og katter ?

Hvor mange ganger må det være nødvendig å si at sannhetsinnholdet i den påstanden er like solid som at noen driver oppdrett av bonsaikittens.

Hilsen oppgitt Lille-pus :glare:

Endret av Lille-pus
Gjest Huffsa
Skrevet

Neimen har ikke den løgnen der avgått ved døden ennå ! *sukker oppgitt* :overrasket:

Og hvor i alle dager har du det fra da, at Iams (og demed også Eucaneba) bruker grusomme testmetoder på hunder og katter ?

Hvor mange ganger må det være nødvendig å si at sannhetsinnholdet i den påstanden er like solid som at noen driver oppdrett av bonzaikittens.

Hilsen oppgitt Lille-pus :glare:

Jeg har ikke sett videoene i diskusjonen, men her har du en diskusjon (med videoer) som ble oppdretter for noen uker siden.

http://www.canis.no/innlegg.php?nr=102960&vside=1

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg har ikke sett videoene i diskusjonen, men her har du en diskusjon (med videoer) som ble oppdretter for noen uker siden.

http://www.canis.no/innlegg.php?nr=102960&vside=1

Takker :)

Akk ja sann....... Den går ennå ja.

Dette mener jeg startet for rundt en 12 - 13 år siden, av en organsisasjon som jeg egentlig har lyst til å si myye om (men som jeg klokelig skal la være å si noe som helst om).

Man har lov til å mene hva man vil, men å tro at alt man finner på nettet er den hele og fulle sannhet ville være å overdrive "noe".....

Lille-pus (like oppgitt)

• Liker 1
Gjest Huffsa
Skrevet

Takker :)

Akk ja sann....... Den går ennå ja.

Dette mener jeg startet for rundt en 12 - 13 år siden, av en organsisasjon som jeg egentlig har lyst til å si myye om (men som jeg klokelig skal la være å si noe som helst om).

Man har lov til å mene hva man vil, men å tro at alt man finner på nettet er den hele og fulle sannhet ville være å overdrive "noe".....

Lille-pus (like oppgitt)

JEG mener ingenting jeg, men er aktiv på Canis og fant fram diskusjonen for deg siden du sa det du sa :ler: Om man skal tro alt man leser/hører er det ikke mye man kan gjøre/spise

Gjest Lille-pus
Skrevet

JEG mener ingenting jeg, men er aktiv på Canis og fant fram diskusjonen for deg siden du sa det du sa :ler: Om man skal tro alt man leser/hører er det ikke mye man kan gjøre/spise

Oppsann !

Den kunne misforstås. Best å rydde opp i det umidelbart :flau:

Var ikke Canis jeg tenkte på med organisasjon. Jeg liker Canis :)

Det er PETA jeg tenker på når jeg blir litt "småvarm" i hodet ;)

Og du har helt rett Huffsa, skal man kjøpe alle påstander rått så er det ikke mye som kan spises med god smvittighet :ler:

Skrevet

Oppsann !

Den kunne misforstås. Best å rydde opp i det umidelbart :flau:

Var ikke Canis jeg tenkte på med organisasjon. Jeg liker Canis :)

Det er PETA jeg tenker på når jeg blir litt "småvarm" i hodet ;)

Og du har helt rett Huffsa, skal man kjøpe alle påstander rått så er det ikke mye som kan spises med god smvittighet :ler:

Ja, den løgnen der ja. PETA er noen utspekulerte gærne fanatikere av noen... Hmm.. kunne sagt mye stygt om dem.

Men det verste er at PETA kjemper for "dyrerettigheter" samtidig som de ikke liker dyr en gang :tristbla: ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kan du kjøpe kattemat på nett, her og her... dette var de tre første alternativene jeg fikk da jeg søkte etter Royal Canin + nettbutikk på Google.

Regner med det er postutlevering hos deg, evt post-i-butikk på denne dagligvaren?

Gjest BabyBlue
Skrevet

perfect Fit og Wiskas skal visstnok være det beste butikkforet, men de kommer ikke i nærheten av RC eller Hills kvalitetsmessig, bare så det er sagt : )

Gjest Atanih2
Skrevet

Husk at katter har forskjellig smak akkurat som oss. Vi kjøpte en type kattemat (husker ikke hva den het), og katta vår snuste og ville ikke spise den, nekta hver gang. Så da var det bare å bytte til vi fant noe den likte :) Whiskas var den veldig glad i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...