VeraWang Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Har noen spm og håper på at noen kan hjelpe. Bolig verdi 2.1 , har lån på 1.4 Ønsker meg en leilighet som jeg kan leie ut. Tar utgangspunkt i sikkerhet i min nåværende leilighet som pant. Er det mulighet for meg å få kjøpt leilighet nr 2 ? hva er sannsyneligheten for et nytt lån og på hvor mye ca? er det noen som kan/vet litt? Ps årslønn = 380 000 Jeg er 23 0 barn eier alene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Med lån på 1.4 så bruker du allerede ganske stor andel av utbetalt lønn på avdrag og renter (pluss evt. husleie, og andre kostnader ved å bo), så jeg tviler på at du får særlig mer i lån. Pant er så, men betjeningsevne er alfa og omega. Renta er ganske lav nå og kan raskt bli høyere enn leieinntektene dine vil dekke. Uansett ingen her som har noe fasitsvar, det varierer fra bank til bank. Spør din..
Piper Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Om jeg forstår deg rett, ønsker du å kjøpe en leilighet til som du vil leie ut? For å gjøre noe slikt, må du ha en lønn som gjør at du kan betjene begge lånene uten noen problem. Du er ikke 100 % sikker på å få inn husleie, og da er du selv ansvarlig for å dekke dette. Noe jeg tviler på er mulig, med den inntekten du har.
VeraWang Skrevet 1. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2010 (endret) Om jeg forstår deg rett, ønsker du å kjøpe en leilighet til som du vil leie ut? Ja tenkte meg å leie den ut , hjelper det vist jeg allerede har sikkre leietakere? For å gjøre noe slikt, må du ha en lønn som gjør at du kan betjene begge lånene uten noen problem. Du er ikke 100 % sikker på å få inn husleie, og da er du selv ansvarlig for å dekke dette. Noe jeg tviler på er mulig, med den inntekten du har. Vist jeg kan vise banken at jeg har leietakere som kan dekke lånet tror du at det kan ha noe betydning? Takk for svar Endret 1. august 2010 av VeraWang
VeraWang Skrevet 1. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2010 Med lån på 1.4 så bruker du allerede ganske stor andel av utbetalt lønn på avdrag og renter (pluss evt. husleie, og andre kostnader ved å bo), så jeg tviler på at du får særlig mer i lån. Pant er så, men betjeningsevne er alfa og omega. Renta er ganske lav nå og kan raskt bli høyere enn leieinntektene dine vil dekke. Uansett ingen her som har noe fasitsvar, det varierer fra bank til bank. Spør din.. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå