Crow Jane Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Hei Nå har det blitt litt sølvtøy av ymse slag her i huset og jeg skulle gjerne oppbevart det på en oversiktlig måte. Disse posene i plast eller stoff gjør det så plundrete å ta sølvet i bruk for hver gang, så det synes jeg ikke er en god løsning. Jeg har en skjenk i stua med 3 skuffer i, så jeg kunne tenke med noe tilsvarende det man gjorde på 70-tallet. Altså, min mor har bestikkinnlegg i sine skuffer. Det er papp kledd med fløyel og med hakk slik at man kan sette kniver og slikt på høykant. Noen av skuffene er også uten "hakk", slik at man kan oppbevare kakespader og slikt. Min mor har en skjenk fra 70-/80-tallet, men mener at disse innleggene ikke fulgte med skjenken, men at det var vanlig å kjøpe dem. Er dette fremdeles mulig i dag? Hvor henvender man seg eventuelt? Eller er det noen her på KG som har innlegg de aldri bruker, så kan vi sammenlikne mål på skuffer ;-)
Suzy Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Jeg har ikke skuffeinnlegg, men jeg har kjøpt esker hos gullsmeden til å ha sølvet i. Mye bedre oversikt og grei oppbevaring, syns jeg. Det går seks bestikkdeler i hver boks.
Crow Jane Skrevet 1. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2010 Ja, esker er veldig oppbevaringsvenlig, men lite brukervennlig for meg. Jeg ønsker meg et system hvor jeg bare drar ut skuffen og "vips", der er alt jeg trenger... No more hazzle
Crow Jane Skrevet 10. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2010 Ingen som kjenner til disse gammeldagse skuffinnleggene? Eventuelt har seksjonen full uten at de brukes?
Miguele Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 (endret) Nei jeg tror ikke du vil finne alt dette lett Endret 10. august 2010 av ninuska_
Crow Jane Skrevet 10. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2010 Nei, jeg har ennå ikke klart å finne det på en enkel måte. Er jo derfor jeg henvender meg til KGs mange brukere
Sunshine Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Det finnes egne sølvtøykister som sørger for at det ikke oksiderer, men det du forklarer har jeg aldri sett. Gullsmeden anbefaler egne poser til sølvtøyet, evt plastposene de kommer i for å unngå at det skal bli sort.
Vettogforstand Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 (endret) Lenge siden denne tråden, og bare tullesvar/inkompetente kommentarer her som vanlig….., men har søkt og søker slikt innlegg for skuffer. Hadde det før, i utlandet, og nå behøver jeg det igjen. (De som ikke har peiling, bedre å ikke kommentere; hjelper jo ingen ting med tøv..). Endret 8. august 2022 av Vettogforstand
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Vettogforstand skrev (1 time siden): Lenge siden denne tråden, og bare tullesvar/inkompetente kommentarer her som vanlig….., men har søkt og søker slikt innlegg for skuffer. Hadde det før, i utlandet, og nå behøver jeg det igjen. (De som ikke har peiling, bedre å ikke kommentere; hjelper jo ingen ting med tøv..). Jeg har og bruker dem. De fulgte med et gammelt skap vi arvet. Men aner ikke hvor du kan få tak i slike. Anonymkode: a25ae...7e3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 https://www.lloydsoflancastercounty.com/silverware-storage-inserts-1 Her er noe i allefall, lages på mål. Anonymkode: 67efd...946 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Ser ut til at du må bestille fra utlandet.. https://silverguard.com/pages/custom-pacific-silvercloth-silver-flatware-drawer-inserts Anonymkode: 67efd...946
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 Sjekket de vi har i familien- min mor mente de ble kjøpt som tilbehør sammen med sjenken på 60 tallet - men mente hun hadde kjøpt tillegg his gullsmed tidligere. Mange gikk bort fra de pga luft og mer oksidering/ behov for oftere pussing Anonymkode: d3061...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå