Gå til innhold

Får ikke bort vannfast maskara..!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med og få av vannfast maskara. Jeg får alltid av det meste, men det er alltid litt maskara jeg ikke får av. Jeg pleier o bruke servietter som Simple og Nivea.

Syns derimot at rensegel og rensemelker er bedre, og lurte på om det var noen som kunne anbefale en til en ikke så altfor dyr penge : D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker aldri vannfast maskara. Har opplevd samme problemet som deg men også at vippene brekker. Har lange vipper og ønsker ikke at de brekker pga maskaraen.

Hvorfor kan du ikke bruke vanlig maskara da? Ikke at jeg har noe med det sånn sett, men jeg forstår ikke hvordan man har problemer med det. Tar meg fem minutter å vaske vekk.

Skrevet

enig i at servietter funker dårlig på vannfast mascara... dødsirriterende:P

syns det er best å bruke en dobbel sminkefjerner, som feks l'oreal sin. den koster vel sånn 50 kr :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri vannfast maskara. Har opplevd samme problemet som deg men også at vippene brekker. Har lange vipper og ønsker ikke at de brekker pga maskaraen.

Hvorfor kan du ikke bruke vanlig maskara da? Ikke at jeg har noe med det sånn sett, men jeg forstår ikke hvordan man har problemer med det. Tar meg fem minutter å vaske vekk.

Jeg bruker bare vannfast maskara når jeg vet at jeg skal på en badetur, trene eller når det regner. Syns det er lite fresht og gå rundt med rennende maskara... :) Hehe :D

Skrevet

Når du bader? Ja ok. Smak og behag. Min maskara har aldri rent. Unntatt om jeg griner eller står i dusjen.

Jeg bruker bare vannfast maskara når jeg vet at jeg skal på en badetur, trene eller når det regner. Syns det er lite fresht og gå rundt med rennende maskara... :) Hehe :D

Skrevet (endret)

Når du bader? Ja ok. Smak og behag. Min maskara har aldri rent. Unntatt om jeg griner eller står i dusjen.

Det har ikke noe med smak og behag å gjøre. Mascaraer som ikke renner når de får vann på seg, er vannfaste mascaraer. Det er derfor TS bruker slike når hun bader.

Hvis DIN mascara ikke renner når du dusjer, så er den trolig vannfast den også. Kanskje mascara som fjernes med varmt vann?

Edit: Hadde skrevet Beaute istedet for TS

Endret av Jade
Gjest SmallTalk
Skrevet

Oljebasert sminkefjerner er tingen. Sminkeservietter funker ikke, de er ikke fete nok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe med smak og behag å gjøre. Mascaraer som ikke renner når de får vann på seg, er vannfaste mascaraer. Det er derfor Beauté bruker slike når hun bader.

Hvis DIN mascara ikke renner når du dusjer, så er den trolig vannfast den også. Kanskje mascara som fjernes med varmt vann?

Beauté sier hun aldri bruker vannfast mascara. Tror du blandet litt her, Jade.

Jeg er interessert i å vite hvilken mascara Beauté bruker, siden den er så fantastisk at den ikke renner, hverken ved gråting eller dusjing.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sånne servietter er helt ubrukelige, føler ikke de tar alt når sminken ikke er vannfast engang. I tillegg er det ikke bra å gnikke så mye på det sarte området rundt øynene.

Jeg er veldig glad i clinique sine sminkefjernere, spesielt all about eyes. Kjøper du den på ebay eller strawberrynet så er den ikke så dyr, og uansett betaler jeg gjerne en tjuelapp ekstra for noe som faktisk fungerer :)

Vannfast mascara kan være et helvete å få bort uansett da, men all about eyes er i hvert fall mild og masseres bare lett på i stedet for å gni til man blir rød

Skrevet

Vannfast mascara må nesten fjernes med oljebaserte rens ;)

Alle fungerer så lenge den er til øyne og er to faset..

Eller så har clinique en mascara som er vannfast inntil 38 grader, dvs den løser seg ikke opp før den kommer i kontakt med vann over 38 grader!!

Denne er super til de som ønsker noe enkelt.

bare og skylle av i varmt vann når man vil ha den vekk.

Koster ca 160 kr..

Skrevet

Sminkefjerneren fra L'oreal, den tofasede funker kjempefint til å fjerne vannfast :)

Det fungerer faktisk også å bruke vaselin om du ikke har noe annet for hånden. Helt sant! Bare å gnikke vippene inn i smørja og tørke av med klut og varmt vann :jepp:

Skrevet (endret)

Beauté sier hun aldri bruker vannfast mascara. Tror du blandet litt her, Jade.

Nei, jeg blander ikke. Jeg mener at hvis en mascara ikke løses opp med vann, så er den vannfast.

(Edit: ja, nå skjønte jeg hva du mente. Har redigert posten min nå)

Endret av Jade
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg bruker vannfast mascara, og bruker L'Oreal Gentle Waterproof Makeup Remover.

Den fjerner all sminken. Bruker bomullpads og "gnikker" litt på vippene :)

Bruker også den, synes den er mye bedre enn serviettene som ts nevner. Har aldri hatt problemer med å få av noe med den :)

Skrevet

Bruker også den, synes den er mye bedre enn serviettene som ts nevner. Har aldri hatt problemer med å få av noe med den :)

Samme her! :)

Også er den jo ikke dyr og holder en god stund :)

Skrevet (endret)

Jeg klarer meg med servietter fra Nivea. Gnikker litt ekstra så går det bra.

Sett en bruke babyolje til å løse det opp. Hun får alt av og :sjenert:

Endret av DesertRose
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg blander ikke. Jeg mener at hvis en mascara ikke løses opp med vann, så er den vannfast.

Jo, du svarte Beauté med å henvise til Beauté. Var bare det jeg mente. Men samma det.

Jeg mener også at mascara som ikke løses opp i vann, er vannfast. Derfor er jeg interessert i å vite hvilken mascara B mener siden den aldri renner :)

Skrevet

Ja, nå skjønte jeg hva du mente :) Skrev Beaute istedet for "TS". Har rettet det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...