Gå til innhold

Ha med baby på VGS?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva syntes dere om å ta med en 6mnd gammel baby på vidregående? (1.klasse).

Blir ca 4 timer 4 dager i uken.

Videoannonse
Annonse
Gjest virvelvind
Skrevet

En jente som gikk i klassen min på vgs hadde med seg sønnen sin i klasserommet et par ganger. Selv synes jeg det var forstyrrende, men hvis man ikke har noen andre muligheter så kan jeg godt forstå det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke forstyrrer undervisningen så er det helt greit.

Gjest Krizzy
Skrevet

Det samme har jeg tenkt på fra jan./feb., bare et mindre timeantall! :gjeiper:

Har ikke helt kommet til noen konklusjon selv, men har god tid til å tenke! ;)

Jeg er litt redd for å bli et forstyrrende moment for de andre elevene! Alle skal ha like god nyte av undervisningen. Med mange avbrytelser, dersom det er en baby som skriker mye, kan det være plagsomt!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, er ikke meg det gjelder. Men vedkommende gjør det fordi hun ikke vil sende babyen i barnehage (noe som er forståelig) men hu gidder ikke gå hjemme i et år. Jenta er 17.

tror foresten babyen er 4/5 mnd ikke 6 mnd. Skolen begynner jo snart..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skolen har sikkert noen regler for det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres veldig egoistisk ut å ta med seg ett spebarn på vgs... Det vil garantert være ett forstyrrende element for andre elever og for lærerne.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres veldig egoistisk ut å ta med seg ett spebarn på vgs... Det vil garantert være ett forstyrrende element for andre elever og for lærerne.

Det kommr da helt an på babyen. Er den en slik en som sover mye på dagen så kan den vel ikke forstyrre så mye. Men man har jo selvsagt ikke en hylende baby i et klasserom.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Ja, er ikke meg det gjelder. Men vedkommende gjør det fordi hun ikke vil sende babyen i barnehage (noe som er forståelig) men hu gidder ikke gå hjemme i et år. Jenta er 17.

Jeg skjønner ikke problemet jeg. Blir det forstyrrende for undervisningen på noen måte er jeg HELT sikker på at skolen klarer å få til en ordning, slik at hun kan være i et annet rom med barnet når hun er på skolen. Dessuten er det da MYE bedre at hun går på skole nå (suupert at hun er så engasjert!), enn at hun snylter på staten et ekstra år? ;) I det ene øyeblikket så blir folk irriterte over at unge mødre snylter på staten og ikke forsørger seg selv og barna, og i det neste øyeblikket så er det kjempeille at de skaffer seg utdannelse og jobb? Jaggu ikke rart at aborttallene er høye her i Norge!

Endret av Het Potet
  • Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare snakk om fysisk støy. At det er en baby i rommet vil trekke oppmerksomhet uansett om den lager lyd eller ikke.

Bedra at hun "snylter" på staten ett år enn at 28 personer skal få dårlig opplæring og snylte på staten resten av livet... (jada, litt satt på spissen, men...)

Skrevet

Unødvendig å forstyrre undervisningen for resten av klassen bare fordi en selv har fått barn. Hva om to-tre i samme klasse hadde gjort det samme? Det hadde jo vært det rene kaos å få til noe som helst...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen hatt med ett barn og jeg hadde gått på skole så hadde jeg faktisk vært egoistisk nok til å sørge for at personen ikke fikk lov. Rett og slett forde jeg har valgt å gå på skole og da vil jeg at fulle oppmerksomheten skal gå på skole ting og ikke masse dulling rundt meg forde venna mine er verpesyke(dere vet åssen verpe syke folk er når de ser en baby).Vedlkommende kan ikke regne med at andre medelever skal ta hensyn til henne forde hun valgte å ikke bruke prevasjon/evt bli gravis med vilje

• Liker 1
Gjest Leanne
Skrevet

Er det i det hele tatt praktisk mulig å sende en så liten baby i barnehage? Bare lurer...

Ellers synes jeg ikke det er greit å ha en baby i klasserommet på heltid. Jeg skjønner moren som ønsker å få fullført videregående (det står det respekt av), men det er stor risiko for at det går utover undervisningen. Mange babyer lager små lyder når de sover, lyder som er små og søte og som fort tar oppmerksomheta bort fra undervisningen. Kanskje vil elevene venne seg til babyen etter hvert, men da har de antakelig allerede mistet masse verdifull undervisning.

Hvor sannsynlig er det forresten at babyen skal sove seg gjennom undervisningen? Fire skoletimer pluss pauser mellom, ingen babyer sover så mye i strekk vel?

I tillegg vil det kunne være et stressmoment for babyen selv. Moren vil ikke ha like god tid og mulighet til å gi babyen den oppmerksomhet og ro/trygghet som den trenger som hvis de var hjemme.

Den lange permisjonen foreldre i Norge får er jo av hensyn til barnet først og fremst, så jeg synes det bør svært tungtveiende årsaker til dersom man skal ta denne tiden hjemme vekk fra barnet.

Skrevet

Unødvendig å forstyrre undervisningen for resten av klassen bare fordi en selv har fått barn. Hva om to-tre i samme klasse hadde gjort det samme? Det hadde jo vært det rene kaos å få til noe som helst...

Netopp, hva hvis flere gjode det?

Og en baby i seg selv kan fort bli forstyrrende nok for de andre elevene. Kan skjønne det hvis det er et krisetilfelle og barnehagen er stengt, dagmamma syk eller et eller annet lignende. Men å planlegge ut i fra at man skal ha med babyen med i klassen så og så mange timer i uken er utrolig egoistisk gjort. Det er rett og slett en veldig meg&mitt megg&mitt meg&mitt tankegang. Håper skoler i det store og det hele ikke tilater dette.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg ALDRI gjort det selv. Og hadde nok reagert om en medelev tok barnet med seg på skolen. Hadde ikke taklet det. Også en del av respekten for resten av klassen. Det kan umulig være så vanskelig å få andre til å passe barnet. Jeg har tre barn selv, med minimalt avlastning i løpet av 14 år. Men vi har greid oss godt. Dessuten ville jeg aldri gått på skole med en baby.

Endret av Beauté
Skrevet

Hvis hun ikke gidder å gå hjemme et år så burde hun vel strengt tatt giddet å bruke prevensjon istedet da. Høres utrolig korttenkt og egoistisk ut synes jeg. For det første så tar hun, som noen sier over, lite hensyn til barnet, som ikke får fred og ro. For det andre er det nok ganske provoserende for medelevene hennes at hun synes hennes egen utdannelse er viktigere enn deres, med tanke på at babyen kommer til å være et eneste stort forstyrrelsesmoment, "stille" eller ei.

Bra at hun vil fullføre skolen, men det vil nok resten av klassen også, derfor de har valgt å vente med å få barn tipper jeg.

Skrevet

Rolig barn, helt kurrant. Urolig barn, ikke en bra løsning for noen av de involverte.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Rolig barn, helt kurrant. Urolig barn, ikke en bra løsning for noen av de involverte.

Man vet jo aldri om barnet kommer til å være rolig og da bær man være førevar og droppe å gå på skole eller få barnevakt.

Skrevet

Når jeg gikk på videregående, for ca 16 år siden, var det en jente som hadde med seg babyen sin. Babyen lå i vogn i gangen utenfor klasserommet. Hvis babyen gråt gikk hun ut. På den måten ble barnet et lite forstyrrende element, og hun fikk med seg mye av undervisningen. Det er vel ikke verre enn det?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet.

Het Potet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...