Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Hei! Jeg er ekstremt lei av og måtte vaske håret hver dag for at det ikke skal se fettete ut. Har tenkt og invistere i en god shampoo mot fettete hår som er drøy i bruk. Har dere noen anbefalinger? Har tenkt og spørre når jeg er hos frisøren, men vurdere og kjøpe på nett sånn at jeg får det billigere
gohege Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 henger meg på her, har det samme problemet men prøver noen ganger å bruke tørrshampooen fra Batiste med farge
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Jeg har samme problem. Har pleid å vaske det annenhver dag, og det ser grusomt ut den dagen jeg ikke vasker det. Men vil ikke vaske det hver dag for da blir det bare enda mer fortere fett. Merker det godt hvis jeg vasker håret to dager etter hverandre. Da blir det enda fortere fett. Nå ble jeg så drittle4i av dette at det jeg har gjort nå er å - hold deg fast - ikke vasket håret mitt på en uke. Det må sies at jeg ikke har fælt meg spesielt fresh disse dagene nei, og jeg GLEDER meg til å vaske håret mitt i dag!! Hårstrikk er en god venn om du også orker å gå gjennom dette. I tillegg bestilte jeg Green People Rosemary shampoo. Den er for normalt/fett hår og mot kløende hodebunn. Den inneholder ikke SLS som er noe man bør unngå, men som de fleste shampooer allikevel inneholder. Den skal i tillegg være veldig drøy i bruk. I tillegg er den dyrevennlig (ikke testet på dyr og inneholder ikke animalske ingredienser) og det er jo alltids ekstra pluss! Den kan bestilles her: http://www.feelunique.com/p/Green-People-Rosemary-Shampoo-200ml og koster kun ca 86 kr (fri frakt). Jeg fikk den i posten kjempefort etter at jeg bestillte den. Denne skal iallefall testes ut på mitt hår nå, og jeg er veldig spent på resultatet. Jeg oppdaterer gledelig hvordan det går her i denne tråden om du vil
Frua Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Føler som deg at jeg må vaske håret hver dag fordi det blir fettete. Når jeg bruker BIG shampo fra Lush så trenger jeg ikke det. Det samme gjelder seanik shampo i fast form. Det virker som om det fungerer å unngå produkter som inneholder silikon.
Gjest SmallTalk Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Silikon og fett hår er en ekstremt dårlig kombinasjon. Det beste du kan gjøre er å kjøpe shampo som er silikonfri og det samme gjelder balsam. Samt å bruke balsam kun i lengdene og aldri nær hodebunn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 Jeg har samme problem. Har pleid å vaske det annenhver dag, og det ser grusomt ut den dagen jeg ikke vasker det. Men vil ikke vaske det hver dag for da blir det bare enda mer fortere fett. Merker det godt hvis jeg vasker håret to dager etter hverandre. Da blir det enda fortere fett. Nå ble jeg så drittle4i av dette at det jeg har gjort nå er å - hold deg fast - ikke vasket håret mitt på en uke. Det må sies at jeg ikke har fælt meg spesielt fresh disse dagene nei, og jeg GLEDER meg til å vaske håret mitt i dag!! Hårstrikk er en god venn om du også orker å gå gjennom dette. I tillegg bestilte jeg Green People Rosemary shampoo. Den er for normalt/fett hår og mot kløende hodebunn. Den inneholder ikke SLS som er noe man bør unngå, men som de fleste shampooer allikevel inneholder. Den skal i tillegg være veldig drøy i bruk. I tillegg er den dyrevennlig (ikke testet på dyr og inneholder ikke animalske ingredienser) og det er jo alltids ekstra pluss! Den kan bestilles her: http://www.feelunique.com/p/Green-People-Rosemary-Shampoo-200ml og koster kun ca 86 kr (fri frakt). Jeg fikk den i posten kjempefort etter at jeg bestillte den. Denne skal iallefall testes ut på mitt hår nå, og jeg er veldig spent på resultatet. Jeg oppdaterer gledelig hvordan det går her i denne tråden om du vil Hadde vært veldig fint om du kunne det, ja!
bananbåt Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Man må ikke vaske håret så ofte!! Før hadde jeg fett hår på dag 2 uansett, men nå vasker jeg det ca hver 3 dag. det blir ikke fett! Det er vanesak. Det tar litt tid for håret og venne seg til, men håret er jo selvrensende, så det blir mindre fett etterhvert.. Bruker forøvrig sebastian volupt shampoo og balsam, og head&shoulders en gang i blandt. Bruker som regel balsamen kun i tuppene, og holder meg unna shampoene som er for tørt hår..
Gjest Coarvi Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Man må ikke vaske håret så ofte!! Før hadde jeg fett hår på dag 2 uansett, men nå vasker jeg det ca hver 3 dag. det blir ikke fett! Det er vanesak. Det tar litt tid for håret og venne seg til, men håret er jo selvrensende, så det blir mindre fett etterhvert.. Bruker forøvrig sebastian volupt shampoo og balsam, og head&shoulders en gang i blandt. Bruker som regel balsamen kun i tuppene, og holder meg unna shampoene som er for tørt hår.. Å vaske det sjeldnere har ikke hjulpet mitt hår i det hele tatt.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Man må ikke vaske håret så ofte!! Før hadde jeg fett hår på dag 2 uansett, men nå vasker jeg det ca hver 3 dag. det blir ikke fett! Det er vanesak. Det tar litt tid for håret og venne seg til, men håret er jo selvrensende, så det blir mindre fett etterhvert.. Bruker forøvrig sebastian volupt shampoo og balsam, og head&shoulders en gang i blandt. Bruker som regel balsamen kun i tuppene, og holder meg unna shampoene som er for tørt hår.. Det hjelper ikke å la være å vaske håret ofte, all den tid en del shampoer avler fett hår. Volumshampoer har en tendens til å tørke ut hår og hudebunn litt, og fører til at håret blir saktere fett. Jeg er sikker på at dersom du hadde brukt en gloss-shampo eller en reparerende og fuktighetsgivende en, så hadde du fortsatt hatt fett hår etter 2 dager pga at dette er shampoer som virkelig ikke passer sammen med en fet hodebunn.
bananbåt Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Det hjelper ikke å la være å vaske håret ofte, all den tid en del shampoer avler fett hår. Volumshampoer har en tendens til å tørke ut hår og hudebunn litt, og fører til at håret blir saktere fett. Jeg er sikker på at dersom du hadde brukt en gloss-shampo eller en reparerende og fuktighetsgivende en, så hadde du fortsatt hatt fett hår etter 2 dager pga at dette er shampoer som virkelig ikke passer sammen med en fet hodebunn. jeg har brukt alle mulige shampoer, men får fortsatt ikke fett hår, som sagt, fikk det før ds jeg vasket det hver dag/annnen hver dag.. men nå er håret vant med hver 3-4 dag og da skjer det ikke.. er tydeligvis bare meg da..
Supramundane Skrevet 23. august 2010 #12 Skrevet 23. august 2010 Tråden er ryddet. Supramundane, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå