Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde
Skrevet

Er 3.5 års aldersforskjell for mye? Gitt at han er en ferdig utdannet mann på 25.5 og jeg en ferdig utdannet oppegående jente på 29? Det burde jo ikke være et problem, eller? Men jeg er kjempetradisjonell i tankegangen, og dette er aldersforskjell den "utradisjonelle" veien. Vil veldig gjerne høre noen som sier at aldersforskjellen ikke er verdt en ekstra tanke om det ellers stemmer mellom oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Javel....? Du sier du er en oppegående jente på 29 år?

I så fall skjønner jeg ikke engang at du gidder å bruke energi på denne "problemstillingen".

Gjest Invicta
Skrevet

Jeg mener at aldersforskjellen ikke er verdt en ekstra tanke om det ellers stemmer mellom dere :)

Det er nesten tre år mellom oss, vi er litt yngre enn dere.

Det har aldri vært noen problemer med det, og jeg synes ikke tre år er noe å snakke om.

I tillegg er det helt klin umulig å se at han er yngre enn meg :ler:

Skrevet (endret)

Alt er relativt ikke sant? Når man har nådd en viss alder, så spiller det egentlig ingen rolle hvor mange år som skiller et par. 15 og 20 år er kanskje på grensen, 20 og 25 år er helt vanlig, 25 og 35 år er heller ingen problem.

Det viktigste er at man er på samme stadiet i livet.

Jeg og min samboer var 17 og 22 år den dagen vi møttes, og nå er vi 24 og 29 år :)

Endret av Rødtoppen86
Skrevet

nei det er ikke for stor aldersfjorskjell :). det som er det viktigste er at alt stemmer mellom der ;).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alt er relativt ikke sant? Når man har nådd en viss alder, så spiller det egentlig ingen rolle hvor mange år som skiller et par. 15 og 20 år er kanskje på grensen, 20 og 25 år er helt vanlig, 25 og 35 år er heller ingen problem.

Det viktigste er at man er på samme stadiet i livet.

Jeg og min samboer var 17 og 22 år den dagen vi møttes, og nå er vi 24 og 29 år :)

Men er du dama eller mannen?

Skrevet (endret)

Mellom oss er det over 14 år og vi har vært sammen i 15 år snart. Så nei jeg syns det var latterlig lite du beskymrer deg for.

Jeg er 34 og han er 48 år.

Endret av Beauté
Skrevet

Men er du dama eller mannen?

Jeg er dama som er 24 år hehe. Kunne godt vært motsatt, fordi vi er helt like i oppførsel. Det er derfor alder ikke spiller noen rolle, men som jeg sa, heller hvilket stadie man er på i livet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er pedofili på det groveste....

Skrevet

Vel nå er jo jeg nordlenning... men må bare si det :sjarmor: jeg skjønner spørsmålet, men ikke problemet. 3,5 år er bare et problem hvis man er under 10 år :legrine:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dama som er 24 år hehe. Kunne godt vært motsatt, fordi vi er helt like i oppførsel. Det er derfor alder ikke spiller noen rolle, men som jeg sa, heller hvilket stadie man er på i livet.

Jeg fikk inntrykk av at TS mente aldersforskjell "den feile" veien, siden hun skreiv at hun er veldig tradisjonell i tankegangen.

Mange har ingen problemer med gjerne 10-15 års forskjell når damen er yngst, men når damen plutseli er eldst blir det er pproblem. For meg spiller det ingen rolle.

Gjest Hilde
Skrevet

TS her, og ja, grunnen til at jeg i det hele tatt lurer er at aldersforskjellen er "feil vei". Mange av mine veninner er sammen med menn som er flere år eldre, uten at jeg noen gang har tenkt over det. Har vel i grunnen bestemt meg for å gi blanke i aldersforskjellen ift denne mannen, men siden jeg har tenkt en del på det (kanskje er jeg ikke så likestillt i tankemønsteret mitt som jeg trodde, og jeg er klar over at forhold der mannen er yngst blir mer og mer vanlig, men det er likevel sånn at det i de fleste forhold med aldersforskjell er mannen som er eldst) er det godt å få støtte på at dette er sosialt akseptert.Takk til dere som svarer!

Skrevet

Jeg er 28 og :mrgreen: er 25. Vi har nå vært sammen i fire år, og i dag så glemmer jeg av at han faktisk er yngre enn meg. Det var ikke fullt så lett i begynnelsen, det skal jeg innrømme.

Vi gikk bare så godt overens, han har ambisjoner i livet og liker omtrent alle de tingene jeg liker osv osv, og med det så følte jeg at dette var for spesielt til å kaste bort, og jeg er glad for at han insisterte på at alder ikke har noe å si. For, faktisk, 3 år har ingenting å si(for oss i allefall).

Føler du at dette er det rette, så "go for it" :nigo:

Skrevet

Eh...

Kjenner en lege som unnskyldte seg for det samme. Hun 28, han 23. Jeg skjønte først at det var et problem, etter at jeg leste noe populærvitenskapelig om forhold. Har aldri tenkt på at dette er noe spess. Det er sånn 23 åring sammen med 50 år gammel dame som er uglesett (men ikke dersom kjønnene er snudd) Chill out, ingen som kommer til å bry seg, eller vite det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Javel....? Du sier du er en oppegående jente på 29 år?

I så fall skjønner jeg ikke engang at du gidder å bruke energi på denne "problemstillingen".

Lær deg med engang slik at du ikke får trøbbel senere i livet at vi er så forskjellige og ikke alle tenker som deg ;)

Uansett,Ts, Det er 3 år imellom meg og mannen min,jeg er eldst. Merker ikke de 3 årene i det hele tatt. 3,5 år er ingen stor aldersforksjell og det kommer til å funke fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...