Gå til innhold

tretthet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er en jente på snart 20 som sliter med at jeg er veldig mye trett og sliten, har vondt i hodet , ofte trist .. Må si at jeg er ikke særlig aktiv. Etter skolen er det som regel rett hjem forann tvèn og sitte der til jeg legger meg... går nesten aldri turer o.l.. Spiser litt lite også...

Har dette noe å si?? Kan dette være årsaken til mine problemer?? PLIIIS.. gi meg råd.. trenger alt jeg kan få!

Klemz

Skrevet

Hvis du har mobil kan det være årsaken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du er ikke lettere deprimert da?

Det kan kanskje høres slik ut.

Kan du ikke alliere deg med en venn/venninne og begynne med litt aktiv trening eller turgåing? Det kan synes tungt å komme igang, men det gir ofte et stort overskudd, både fysisk og psykisk.

Jeg synes det høres ut som om du er kommet inn i en vond sirkel og at du først og fremst må prøve å få brutt denne. Med eller uten (profesjonell?) hjelp.

Håper du kan ha bedre dager i vente!

Sylvia.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har lidd av depresjoner før, i 3 år. klarte ikke skolen og måtte slutte. har nå begynt igjen og jeg er ikke deprimert lenger.. er forlovet med verdens herligste gutt og skal gifte oss neste år. Så jeg er veldig lykkelig!! er bare så sliten og trøtt..

Har hørt at du kan bli det ved å ikke være så mye aktiv, og det er ikke jeg!!!

takker for alle gode råd icon_smile.gif

Klemz

Gjest Fiona
Skrevet

Det er veldig lurt å få tatt prøver hos legen. Tretthet kan komme av alt i fra: muskelspenninger(=vondt i hodet), lite jern, hormonforstyrrelser, stoffskifte, vitaminmangel. Det er ofte bare en liten ting som skal til for å få overskuddet tilbake, desverre er det så vanskelig å finne denne lille tingen...

Lykke til!

Mvh Fiona icon_smile.gif

Skrevet

Før du går til legen eller leter etter skjulte årsaker, så følg din egen antakelse, og kom deg opp av sofaen! Ingen ting gjør en så slapp som å ligge på sofaen og gjøre i n g e n t i n g.

Kom deg opp, gå en times tur hver dag. Skaff deg en hoby, gjør noe som krever noe av deg.

Dette vil kreve energi, så du må legge opp et godt kosthold. Skikkelig sunn og næringsrik mat. Etter bare et par uker, tenker jeg du merker forskjell. Du vil få mer energi, for energi er synergi.

Frisk luft er kjempefint. Du vil bli sliten og trøtt, men på en helt annen måte. Du blir sånn god trøtt, og det er et sunnhetstegn.

Lykke til!

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Du gir svaret selv. Med det lite aktive liv du fører så vil du merke det.

Lite mat skriver du... Spis faste måltider, hold deg litt i aktivitet og kutt ut noe av tv så skal du se det ordner seg.

Skulle tro en på 20 viste bedre. Hvordan klarer du skole egentlig?

Skrevet

Hei!

Så enig Tusenfryd!

Det viktige er å komme seg ut, gjerne gå litt lange og raske turer.

Det gjør deg som sagt sliten men på en deilig og oppbyggelig måte!

Det kan også være at kostholdet ditt kunne vært bedre. Kanskje kan du mangle en del vitaminer og mineraler.

Når det gjelder trim, vil jeg anbelfale å få det til sammen med en eller flere venner. Da får du enda mer mental trim også, og det er utrolig viktig.

Jeg trener ganske mye selv, løping, og merker om jeg holder meg borte en uke eller to så blir ikke bare kroppen i ulage, men innsiden av hodet også.

Du kan selvfølkgelig oppsøke helsepersonell i tillegg, men jeg tror mye kan rettes på ved de små tipsene du har fått.

Til slutt vil jeg si at du er i samme bås som flere og flere i dette landet.

med vennlig hilsen

12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...