Gå til innhold

jeg kræsjet i dag, men det var ikke min feil!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg inrømmer at jeg kom i kanskje litt høyere hastighet enn det jeg skulle. jeg nærmet meg et kryss, og plutselig kommer det en bil rett foran meg fra venstre siden. så, jeg kjørte rett inn i ham, og fikk en kjempebulk på min bil, og lykten og det hele ble smadret inn. han derimot fikk ikke en ripe i sin bil!

HAN hadde vikeplikt for meg, og han overholdt ikke den!

men, han vil nok ikke betale for mine skader på min bil, derfor prøvde han å få meg til å inrømme at det var delt feil.

jeg forklarte at det var hans feil, siden det var han som ikke overholdt vikeplikten sin.

vi tok navnet på noen vitner, og fikk nr til dem.

hvis dette blir veldig vanskelig, og vi ikke blir enige... HVA GJØR JEG DA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev du skadeskjema på åstedet? Det er alltid bedre enn å gjøre det i ettertid, men du må vel uansett gjøre det. Jeg antar dette er en forsikringssak? Dere kan levere hvert deres skadeskjema dersom dere ikke blir enige om hva som skal krysses av hvor, og skadebehandlerene er de som til syvende og sist avgjør hevm som har skyld og ikke skyld, evt skylddeling.

De skader HAN volder på ANDRES bil (om da altså han har skylden) er han PLIKTIG ETTER LOVEN å ha forsikring som dekker.

så om du vet at du ikke har skyld (vikeplikt er vikeplikt, med mindre du råkjørte så rasende fort at han normalt sett skulle ha rukket dette da kanskje...) så leverer du skademeldingsskjema til forsikringsselskapet ditt, med hans navn og nummer, og navn og nummer på vitner, din forklaring av hva som skjedde, og så bare venter du. Da har du gjort ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Få en takst snarest mulig på skaden. Forsikringselskapet kan fortelle deg hvor.

Fartsbruddet kan straffe seg, det kan føre til at dere får skylddeling. Her er det vinteutsagnene som spiller inn - enda en grunn til å kjøre deffansivt og holde grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, forsikringsselskapet forteller deg hvor de har avtale om å få tatt takst, de har gjerne "sine egne takstmenn" som de har avtale med.

Sørg rett og slett for å kontakte forsikringsselskapet, så veileder de deg videre.

Og ja... kjørte du altfor fort, så kan du oppleve skylddeling. Vikeplikt er vikeplikt, men kjørte du fort fort akn du være delskyldig (for han skal kunne gåp ut fra "om han rekker det" gitt at du holder NORMAL FART nemlig, og det er fartsgrensene.

Fartsgrenser er fine ting. Holde dem ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk for svar. han vet at han har driti seg ut, og prøver og kjøpe meg ut av dette. jeg ksal kontakte et verksted i morgen og få en pris på skaden.

så sender jeg av gårde et skjema til forsikringsselkspaet med en gang.

denne rakkern får ikke slippe unna! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... Er det ikke lov med en liten spøk lenger? :kul:

Jo, en spøk er lov. Men ditt innlegg reagerte også brukerene på.

Remyline -Moderator-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. han vet at han har driti seg ut, og prøver og kjøpe meg ut av dette. jeg ksal kontakte et verksted i morgen og få en pris på skaden.

så sender jeg av gårde et skjema til forsikringsselkspaet med en gang.

denne rakkern får ikke slippe unna! :evil:

Hvis det lønner seg for både deg og ham å ordne dette uten forsikringsselskap (dvs. du får dekket dine kostnader- han slipper å miste bonus etc.) så er det vel ikke noe feil i det? Han slipper ikke unna noe som helst da?

En merkeforhandler vil kjapt takstere bilen din, og forsikringsselskapet vil godta det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lønner seg for både deg og ham å ordne dette uten forsikringsselskap (dvs. du får dekket dine kostnader- han slipper å miste bonus etc.) så er det vel ikke noe feil i det? Han slipper ikke unna noe som helst da?

En merkeforhandler vil kjapt takstere bilen din, og forsikringsselskapet vil godta det...

Du får faktisk tilbud fra forsikringsselskapet om du vil betale selv, eller miste bonus. Det gjorde vi når vi hadde et uhell der vi var skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det er mulig - har aldri krasjet (så det var min feil)... Men kan ikke skjønne at det er "å lure" om man ordner opp seg i mellom uten å trekke inn forsikringsselskapet.

Bortsett fra at manglende rapportering kanskje skaper rot i ulykkesstatistikken da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei alle sammen, og takk for at dere engasjerer dere!

Jeg fikk en takst på skaden i dag, og den ligger på rundt 10.000 kr

Med andre ord, jeg sender avgårde skademeldingen i morgen tidlig, slik at det blir odnet på en ordentlig måte!

Case closed! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...