Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan ville du reagert om du selv var i 20-årene, og faren din som var i midten av 50-årene fikk seg en kjæreste på din egen alder?

Ville du akseptert det?

Presset dem til å gjøre det slutt?

Kuttet kontakten?

Ville det gjort saken bedre eller verre for din del om du fikk vite at forholdet hadde pågått i hemmelighet i noen år allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hatt store problemer med det, men siden far er i 50 årene, er han gammel nok til å velge sin egen partner. Og det blir for dumt å kutte kontakten på grunn av noe slikt, for da blir det mer eller mindre som at man prøver å true far til å velge vekk den damen.

Jeg hadde respektert hans valg, men hadde hatt problemer med det likvel.

Skrevet

Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke hadde likt det, personlig syntes jeg nok at en såpass stor aldersforskjell er for mye. Men, så lenge det er helt frivillig fra begge parter, så hadde jeg aldri verken truet med å kutte kontakten eller å sanksjonere på andre måter. Voksne mennesker må faktisk greie å respektere sin families partnervalg så lenge det ikke dreier seg om voldelige forhold eller ren utnyttelse.

Så, jeg ville ikke likt det, men ville holdt det for meg selv. Mine foreldre aksepterer mine partnere, og den respekten går begge veier.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Oi.

JEg hadde blitt kvalm. Helt enkelt. Jeg hadde satt spørsmål ved hvordan han egentlig betraktet meg og jeg hadde hatet kvinnen. Utrn forbehold.

Det er slik jeg tror jeg hadde regert.

Men som det blir nevnt her oppe så er de begge voksne mennesker, og jeg har selv venninner på samme alder med samboere i 40-50 årene. De forholdene har jeg akseptert. Jeg forstår dem ikke, men jeg godtar at det ikke har noe med meg å gjøre og de er helt klart lykkelige.

Det er vel en viss respekt i at de har holdt det hemmelig. Ville vel ikke involvere dere nærmeste før de var sikre i sin sak selv.

Verden er ikke lett for noen.

Skrevet

Kvalmt...

Vet ikke hva jeg ville gjort jeg.

Gjest Herregud
Skrevet

Nå må dere gi dere - kvalmt, ikke akseptert???

Det er snakk om to voksne mennesker, som er sammen fordi de er forelsket. Hvorfor skulle de ikke ha like stor rett til å være sammen som alle andre.

Sist gang jeg sjekket var det ikke forbudt med stor aldersforskjell i et forhold. Vær glad på din fars vegne, hvem vet kanskje hun tom er hyggelig

Makan

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde følt det at min egen far kanskje i hemmelighet ble opphisset av sin egen datter da når han er sammen med noen som er like gammel og har den samme kroppen som meg...O.o

*grøss*

For jeg blir mer redd, enn sint.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Jeg ville tenkt "Jøss, han klarer å dra så unge damer."

Han er da en voksen mann, han bestemmer selv hvem han vil ha.

Skrevet

Jeg hadde følt det at min egen far kanskje i hemmelighet ble opphisset av sin egen datter da når han er sammen med noen som er like gammel og har den samme kroppen som meg...O.o

*grøss*

Er du seriøs? Mener du virkelig at en far må tenne på sin egen datter, bare fordi han finner en på datteren sin alder? Merkelig tankegang, rett og slett ufyselig tankegang. For alle kvinner i din alder, er ikke lik deg, verken i kropp eller personlighet. Så jeg vil nå si at har han ikke vist noen som helst interesse av deg på en slik måte før, har han fortsatt ikek den interessen for deg. Veldig stor forskjell på datter og kjæreste

Skrevet

*grøss*

Ja det er sikkert derfor han er sammen med en som er yngre enn seg. "Oi hun der minner meg om dattern min, hun vil jeg har som kjæreste" :sarkasme:

Hadde det vært min far så hadde jeg nok ikke brydd meg noe mer enn hvis dama hans var like gammel som han.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

*grøss*

Det er jo ikke sånn at menn slutter å like unge kvinner når de blir eldre. Menn vil alltid like kvinner i 20 årene.

Gjest Trajan
Skrevet

For å være ærlig så driter jeg lang vei i hva faren min gjør.

Gjest Awsome
Skrevet

Hvordan ville du reagert om du selv var i 20-årene, og faren din som var i midten av 50-årene fikk seg en kjæreste på din egen alder?

Ville du akseptert det?

Presset dem til å gjøre det slutt?

Kuttet kontakten?

Ville det gjort saken bedre eller verre for din del om du fikk vite at forholdet hadde pågått i hemmelighet i noen år allerede?

I begynnelsen så trur eg det hadde vært vanskelig å takle. Men om denne dama hadde gjort han lykkelig og faktisk vært sammen med han fordi ho likte han (og ikkje for noen annen "skjult" grunn, som f.eks penger el.l) så hadde eg nok klart å bli vant med det og akseptere det etter ei stund.

Det gjelder dog ikkje om han hadde blitt sammen med ei som eg var/hadde vært venn med.. DET hadde eg hatt store vansker med å akseptere, og det hadde vært null sjangs for at eg hadde villet være venn eller ha noen som helst kontakt med ho etterpå.

Eg hadde ikkje prøvd å presse de til å gjøre det slutt (med mindre eg hadde funnet ut at det var ein "skjult" grunn til at dama var sammen med han, då hadde eg lagt ekstremt sterkt press på kjerringa), de hadde vært voksne mennesker begge to.

Eg hadde aldri kuttet kontakten med far min over noe slikt, herregud..

Eg trur eg hadde blitt jævlig skuffa og ein smule irritert og "disgusted" om eg fikk vite at de hadde holdt på i noen år før de valgte å fortelle det. Då kunne de heller komt ut og sagt det når de begynte date enn å fortelle meg at de hadde vært sammen i x-antall år når de først valgte å fortelle det.

Skrevet

Det er litt creepy da om dama er like gammel som dattra.

Men det er ingen uvanlig kombinasjon skal jeg si deg. Kjenner flere som er sent i 40-årene og roter rundt med kvinner som er på samme alder som deres egne døttre. Det er litt ekkelt og sånn, men hva skal man gjøre? Om det er "ekte kjærlighet" eller om de er sammen av praktiske årsaker, uansett er det jo bra for dem hvis de virkelig har lyst å være sammen. Her i Norge kan vi heldigvis velge selv hvem vi vil være sammen med, ingen blir tvunget til å like noen som er 30 år eldre, så hvorfor skal man bry seg så stort om det.

Skrevet

Nå må dere gi dere - kvalmt, ikke akseptert???

Det er snakk om to voksne mennesker, som er sammen fordi de er forelsket. Hvorfor skulle de ikke ha like stor rett til å være sammen som alle andre.

Sist gang jeg sjekket var det ikke forbudt med stor aldersforskjell i et forhold. Vær glad på din fars vegne, hvem vet kanskje hun tom er hyggelig

Makan

Det blir jo ikke sagt at det er alderforskjellen på generelt grunnlag som er problemet, men at ens egen far involverer seg med noen på ens egen alder...

Det er to VIDT forskjellige problemstillinger og jeg skjønner godt at folk ville reagert.

Gjest Pucifer
Skrevet (endret)

Hadde nok ikke brydd meg over at hun hadde vært på min alder.

Det hadde nok reagert dersom dama ikke var etablert med god jobb etc og hadde "brukt" min far som en sugardaddy. (ikke nødvendigvis med vilje, følelsene kan jo være ekte for det)

Ja, ikke redd for å si det, men da hadde jeg vært bekymret for arven jeg og mine søstre i fremtiden vil ha krav på.

Hadde dama derimot vært selvstendig, så hadde jeg ikke brydd meg.

Endret av Pucifer
Skrevet

Hvis pappa hadde gjort valg jeg følte var patetisk, idiotisk eller dumt så ville det ergret meg og jeg ville selvsagt lagt fram mitt syn, på samme måte som foreldrene mine ville sagt fra hvis de mente at jeg var i ferd med å gjøre dumme valg.

At en mann på 50 skal bli kjæreste med en jente på 20 syns jeg høres mer enn dumt ut, da ville jeg tenkt at hun lette etter en far og at han kun tenker kropp. Men utover å uttrykke bekymring og undring er det jo ikke mye man kan gjøre? Så spørs det jo også på hvordan de framstår sammen, hvor moden hun er, om de virker kompatible, om han hadde virket lykkelig, osv. Hadde han kjøpt seg knallrød cabriolet i samme slengen eller ikke, liksom.

Skrevet

Ja, ikke redd for å si det, men da hadde jeg vært bekymret for arven jeg og mine søstre i fremtiden vil ha krav på.

Du har morsarv og farsarv, og far kan heller ikke disponere arven fritt i testamentet. Han kan gi dama alt, mens hun lever, men det er noe annet.

Jeg ville glatt akseptert det. Jeg unner faren min det.

Gjest Ejala
Skrevet

Det hadde vel blitt en vane til slutt, slik som med mye annet i livet. Jeg syns ikke jeg kan nekte noen av dem å leve sammen heller; de er da tross alt voksne mennesker, begge to. Men jeg hadde nok brukt litt tid på å takle det, ja, for det der er noe jeg (hittil) ikke forstår meg på.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg var "venninne" med en som var dobbelt så gammel. Hun ville ikke, men han pressa hu for hvis ikke skulle han ødelegge ryktet hennes og livet hennes. Hun lot seg manipulere og lot han utnytte henne. Han gikk rundt og sa at de var sammen mens hun hadde et liv i helvete og isolerte seg og fikk store problemer fordi hun "måtte" gjøre som han sa. Han var en jævla gris ut av dimensjoner og hun var pen og kunne få den mannen (på sin egen alder) hun ville ha men satt der innestengt og led med en som trua med å ta livet sitt om hu gikk og trua med å ødelegge for henne om hun ikke var sammen med han. Hun er ikke så sterk, og visste egentlig ikke hva hun skulle gjøre for å komme seg unna han. Hun fortalte at å ha sex med han var som å bli voldtatt. Det var ufyselig og ekkelt og hun klarte ikke en hel dag i edruelighet. Hun, som aldri før hadde drukket alkohol. Ikke nok med at hun utvikla sosial angst, depresjoner og isolerte seg totalt, så gikk han rundt og sa til "alle" at de var sammen og hun hadde bare å spille med, hvis ikke skulle han virkelig ødelegge ryktet hennes og sørge for at hun aldri fikk jobb i byen igjen. Stakkar, hun fikk ødelagt livet sitt totalt. Hun kom seg endelig vekk, men sliter enda på grunn av alt den gamle grisen gjorde. Han hadde datter på samme alder og han fortalte at det var helt naturlig at menn får "romantiske følelser" for sine døtre... Hun gjorde alt for å komme seg unna han, hun oppførte seg så ufyselig og gærent som mulig for at han skulle bli lei hu og slik kom hun seg unna tilslutt.

Nå sier jeg ikke at alle gamle menn som har unge jenter er slik, men det er ikke alltid at det er helt frivillig. Bare tenk på hva disse mennene kan manipulere og utnytte. Kvalmt, ja det er det iallefall når det er ren utnyttelse og manipulasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...