Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Har dere som par vert på PREP kommunikasjonskurs? Hva syns dere om det? Fikk dere mye utav det? Jeg har en venninne som har vert før de fikk barn, og hun følte de fikk mange gode verktøy til å takle små konflikter i hverdagen, så de ikke får vokse seg store. Jeg vil gerne ha med sambi på et slikt kurs, men han er veldig tilbakeholden Kan dere som har vert skrive litt om hva dere fikk ut av det, så jeg kan vise sambo at det ikke er noe skummelt, men en god ting? (Håper jeg da, spørt jo på deres erfaringer) :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Vi var på PREP-kurs for noen år siden. Det var veldig bra og vi lærte ting vi fortsatt bruker hvis vi står litt fast kommunikasjonsmessig. Det er ikke skummelt eller farlig og man utleverer ikke seg selv på noe vis. Det er mulig kursene er forskjellige fra sted til sted, men der vi var så var det et opplegg med foradragsholdere i tillegg til at vi som par skulle gjøre øvelser/ha samtaler. Vi er godt fornøyde med å ha vært på det kurset.
Gjest Anonym Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Vi har også vært på PREP-kurs en helg med overnatting på hotell. Ikke noe skummelt ved det - bare hyggelig. Ingen utlevering av av seg selv eller forholdet. I praksis kunne vi velge selv hvor mye vi ville "menge oss" med de andre parene. Traff par der som det kunne vært koselig å ha kontakt med, men det falt av seg selv på grunn av at en bodde på vidt forskjellige steder i landet. Ingen grunn til skepsis. Anbefales andre med "normalproblemer" i forholdet - på forhånd fikk vi vite at kurset ikke var stedet for tyngre problematikk.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Det høres veldig bra ut sålangt! Flere som har vert på dette?
Gjest Ruccola Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Har ikke vert selv, men min søster skrøt veldig av "verktøyene" de fikk utlevert - som hun så fint kallet det Verktøy til hjelpe hverandre å tolke og forstå hvrandre - før det blir til en konflikt. Kommer nok muligens til å dra på et slikt kurs med kjære selv! Bare det kommer på rette hotellet :gjeiper: Skal nå ha litt luksus også, når en førstens drar! Har sett meg ut Dr. Holms hotell som "base" :rødme: (Skaaaader jo ikke at der er SPA og slikt da..hehehe) Selv syns jeg det er positivt å reise til et hotell langt unna oss, for da er tjangsen mindre for at man møter noen man kjenner fra før. Tror du bare kan overtale samboeren din til å vere med, det skal vere bra for forholdet
Leanne Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Jeg har vært på PREPkurs på Dr. Holms og det anbefaler jeg på det varmeste Det er to kursholdere, det er en del foredrag og litt rollespill (da er det de to kursholderne som spiller rollene og stopper opp midt i en konflikt - og da kan kursdeltakerne komme med forslag til løsninger som kursholderne spiller) Fikk mange små diskusjons oppgaver underveis, hvor jeg og partner skulle diskutere oss i mellom. Ingen tvang om å dele noe i plenum. Men det ble ingen tid til SPA! Det er en veldig hektisk helg med program hele dagen.. Startet fredag kveld med middag, så en "kursøkt". Lørdagen startet vi ganske tidlig, hadde en lang lunsj, så mer kurs - holdt på til 6 tror jeg og så var det middag kl. 7.. Søndagen var det kurs fra 9 til 13 og så lunsj og så dro vi hjem. (tidspunktene er sånn ca, litt fritt etter hukommelsen) Skulle vi vært der igjen ville jeg valgt å ta en fri dag fra jobb og bli på hotellet fra søndag til mandag også. Så kan man nyte SPA, hverandre og ha litt avslapning før man skal møte hverdagen igjen
Gjest Ruccola Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Dette tenkte jeg på også, å enten komme tidlig fredag så en kan slappe av litt da, eller å vere en dag ekstra Så morro å lese om akkurat det hotellet jeg vil på! Håper på å høre historier fra flere også! både positivt og negativt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå