Gjest MissBella Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Nå som jeg er ferdig med studiene, har jeg begynt å jobbe fast. Da må jeg endre skattekortet siden jeg kommer til å tjene litt mer. Jeg skjønner ikke noe av det som står der når man logger seg på skatteetaten sin side. Man må skriver inn: 1. Brutto lønn 2. Brutt trekklig pensjon 3. Brutto lottoinntekt 4. Forskuddstrekk av lønn Hvordan finner jeg ut dette?
Sweetpea25 Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Selv strevet jeg med det samme for ei stund siden, skjønte ikke bæra, så ringte til skatteetaten istedet. Dama i andre enden spurte hvor mye jeg trodde jeg kom til å tjene i år, og dermed satte hun meg opp til den skatteprosenten man må betale om man tjener så mye. Enkelt og veldig greit! Telefonnummeret er: 800 80 000, og telefontiden er fra 08 - 15 på hverdager.
Gjest MissBella Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Selv strevet jeg med det samme for ei stund siden, skjønte ikke bæra, så ringte til skatteetaten istedet. Dama i andre enden spurte hvor mye jeg trodde jeg kom til å tjene i år, og dermed satte hun meg opp til den skatteprosenten man må betale om man tjener så mye. Enkelt og veldig greit! Telefonnummeret er: 800 80 000, og telefontiden er fra 08 - 15 på hverdager. Takk skal du ha! Da skal jeg ringe imorgen!
Gjest MissBella Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Forresten, må jeg levere det nye skattekortet? Eller endres det automatisk?
Amys Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Forresten så holder det vanligvis å regne ut skatteprosenten du skal ha, og gi jobben beskjed om dette (altså levere det gamle skattekortet men trekke mer skatt). Så slipper man å ringe og styre med skatteetaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå