Gå til innhold

SIngle og klar for barn (34)

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Problemet med en donor er jo teoretisk sett at han kan "få" 200 unger som bor i samme område. Teoretisk sett kan noen bli kjent og gifte seg med hverandre. Teoretisk sett er dette omtrent det samme som incest, da de er halvsøsken. Er det noen som har tenkt på det? Heller få barn med en enn med en donor som man ikke vet om har fått ørten unger. :P

Jeg kjenner ikke reglene andre steder, men i Norge er det regler for hvor mange barn en donor kan bidra til.

Bioteknologinemda(pkt 4):

Donor kan gi opphav til inntil 6 barn fordelt på like mange familier, eller inntil to barn i hver av 4 familier (8 barn totalt).

For egen del ville jeg nok heller satset på å leve barnløs enn å bli bevisst alenemor, men om barn var viktig for meg ville jeg fortrukket en anonym donor heller enn et tilfeldig bekjentskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg kommer samliv før graviditet. Treffer jeg ikke en mann jeg vil ha barn med, så blir det ikke barn, da. Har jeg lyst på barn, helt klart, jeg er glad i unger, flink med dem, og trives med dem. Men å kjøpe meg/skaffe meg sperm for å oppfylle et behov jeg har, det passer ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om barn er et så høyt ønske her i livet at man er sikker på at man vil leve med et stort savn om man ikke får barn, så synes jeg at man, om den biologiske klokken tikker og tiden er i ferd med å renne ut, kan bruke alternativer. Da snakker jeg IKKE om å lure en som ikke vet hva som foregår, men å oppsøke en klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn uten en mann i bilde er rein kjær egoisme. ungen fortjener en mor og en far. ikke en mor som formerer seg av egoistiske tanker

Mulig det er egositisk, men det er mange som får barn i utgangspuntet av egoistiske grunner. Men når barnet er født har det ingenting å si. Da er det barnet som er viktigst uansett. Jeg er enig at et barn burde ha både en mor og en far, men det er faktisk mange som ikke har det, og slik det er i dag, så er det altfor mange skilsmisser og andre problemer som kan oppstå at et slikt argument bryr jeg meg egentlig katta om. Jeg vet mitt barn ville bli elsket og fått nok av kjærlighet selv uten en far.

Jeg skal til Danmark om jeg ikke finner meg noen mann innen 5-6år i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...