Gå til innhold

SIngle og klar for barn (34)

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Istedet for å tenke på å få en unge, så bør du altså heller konsentrere deg om å finne en bra mann først.

Det er ikke så lett. Det er alltid noe galt som ikke stemmer helt med de: overvekt, dårlig gener og arvemateriale, sosiale og/eller fysiske defekter, dårlig jobb etc.

Norske menn er ikke akkurat raske på avtrekkeren...de tar jo aldri initiativ til famile/ekteskap/barn. :sukk:

Er det inge menn som vil ha en, samme hvor flott en er, får en vel bare ta seg den turen til København :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Da hadde jeg begynt å se meg om etter en person jeg kunne ha et stabilt og godt forhold til. Kanskje ikke med tanke på ekteskap, men som felles forelder til barnet.

Samtidig hadde jeg nok også fortsatt jakten på en partner om jeg ville ha det.

Og begynt å tenke på Danmark som et alternativ.

Om ønsket om barn er såpass sterkt hos deg, så er du jo i alderen hvor du må begynne snart. Tror jeg rett og slett hadde satt en grense (x år) og da sagt at: Om jeg ikke har funnet en partner som vil ha barn med meg innen den tid, reiser jeg til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Da oppføres man i folkeregisteret som alenemor og kan få normal trygd slik mødre får. Ikke så mye da...men noe er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett. Det er alltid noe galt som ikke stemmer helt med de: overvekt, dårlig gener og arvemateriale, sosiale og/eller fysiske defekter, dårlig jobb etc.

Det finnes ingen perfekte mennesker. Absolutt ingen!

Norske menn er ikke akkurat raske på avtrekkeren...de tar jo aldri initiativ til famile/ekteskap/barn. :sukk:

Det er som regel kvinnen i forholdet som ønsker seg barn (mest), og det er da hennes oppgave å overtale mannen (i parforholdet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det finnes ingen perfekte mennesker. Absolutt ingen!

Det er som regel kvinnen i forholdet som ønsker seg barn (mest), og det er da hennes oppgave å overtale mannen (i parforholdet).

Så du mener den norske mannen forventer å bli overtalt - at han ikke tar initativ selv? Så lame...de venninner jeg kjenner som er gift med utelandske menn i London og NY sier at deres menn tok initativet til å stifte familie og at det var veldig romantisk: mannen hadde invitert ut på middag og over en middag mens han holdt henne i hånden sa han at han ønsket barn med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener den norske mannen forventer å bli overtalt - at han ikke tar initativ selv? Så lame...de venninner jeg kjenner som er gift med utelandske menn i London og NY sier at deres menn tok initativet til å stifte familie og at det var veldig romantisk: mannen hadde invitert ut på middag og over en middag mens han holdt henne i hånden sa han at han ønsket barn med henne!

Herregud, det der er jo bare et rent sjekketriks!

Vil man virkelig ha dama, så er dette sannsynligvis den mest effektive frasen man kan ta til. Nettopp fordi de fleste kvinner i den rette alderen vil (rimelig desperat) ha barn.

En viss risiko i å si noe sånt, da ingen kan garantere at det kommer til å bli noe barn.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Tror du har lest for mye chick-lit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Å få barn uten en mann i bilde er rein kjær egoisme. ungen fortjener en mor og en far. ikke en mor som formerer seg av egoistiske tanker

Jeg vokste opp uten far og det gikk helt fint det :)

En som får barn fordi h*n ønsker seg barn er ikke mer egoistisk enn to som får barn fordi de ønsker seg barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg vokste opp uten far og det gikk helt fint det :)

En som får barn fordi h*n ønsker seg barn er ikke mer egoistisk enn to som får barn fordi de ønsker seg barn.

Enig, det er ikke mer egoistisk av en aleneforeldre å få barn enn det er når to foreldre får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Å få barn uten en mann i bilde er rein kjær egoisme. ungen fortjener en mor og en far. ikke en mor som formerer seg av egoistiske tanker

Jeg ble enke da sønnen min var 6 måneder. Min søsters samboer forlot henne med 2 barn, for en annen (han har ikke kontakt med barna, av eget ønske). Det finnes alltid en viss risiko for å bli alene; så er det da egoistisk å få barn i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble enke da sønnen min var 6 måneder. Min søsters samboer forlot henne med 2 barn, for en annen (han har ikke kontakt med barna, av eget ønske). Det finnes alltid en viss risiko for å bli alene; så er det da egoistisk å få barn i det hele tatt?

Til stor del er det egoisme å få barn i det hele tatt.

Man gjør ikke det for å være snill mot barna.

Det er selvets behov som driver verket.

Men det er ikke noe galt i det i seg, bare man tar seg godt av barna selvfølgelig. Noe ikke alle gjør dessverre. Det er ikke alle som bør få barn, da de ikke passer til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Til stor del er det egoisme å få barn i det hele tatt.

Man gjør ikke det for å være snill mot barna.

Det er selvets behov som driver verket.

Nettopp mitt poeng, derfor reagerer jeg på folk som mener det er egoistisk å få barn når man er alene i utgangspunktet. Man kan like fort bli alene etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel at når man er alene i utgangspunktet så ønsker man seg barn som skal vokse opp med alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Forskjellen er vel at når man er alene i utgangspunktet så ønsker man seg barn som skal vokse opp med alenemor.

Tull, man kan aldri vite når man møter den rette. Men da kan det være for sent å få barn. Menn skjønner ikke dette som kan få barn når de er mye eldre.

Og om noen ønsker å være alene, så er det uansett ikke nødvendigvis noe galt med å vokse opp med bare en forelder. Det kan jeg selv skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så godt være, jeg vet at jeg ikke ville likt at moren min ikke visste hvem min far er.

At jeg har en far er en del av identiteten min, også fordi jeg føler at man bør være to om oppdragelse.

Kanskje jeg er alene i verden om å tenke sånn, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Gjør som nykjerringa til pappa.. Finn deg en rik mann og lur han til å ha en one night stand med å si at du ikke kan bli gravid, at legen har sagt det. Men whoops, så blir du gravid likevel. Da blir den stakkars rike mannen nødt til å enten betale barnebidrag, eller kanskje han til og med (som i pappas tilfelle)velger å prøve å starte et samliv med deg. Bli gravid først, bli kjent med hverandre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Kan så godt være, jeg vet at jeg ikke ville likt at moren min ikke visste hvem min far er.

At jeg har en far er en del av identiteten min, også fordi jeg føler at man bør være to om oppdragelse.

Det er fordi du ikke kjenner til noe annet. Du må gjerne ha dine prinsipper, men de gjelder jo bare for din egen situasjon og betyr ikke at du kan vifte med pekefingeren på vegne av hittil ufødte barn, som om det å vokse opp med en forelder er feil uansett. Det er mange som har vokst opp med den erfaringen og ikke har hatt noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Og jeg skulle helt ærlig gjerne ikke visst hvem som min mor fikk meg med. For maken til idiot skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker at barna dine ikke skal vite hvem faren er fordi du ikke vet det selv, så er det selvfølgelig helt greit for meg.

Jeg må vel få lov til å mene at for meg så hadde dette vært litt uaktuelt. Skjønner ikke hva som er så provoserende med å si hva man mener, i stedet for å komme med masse rare forklaringer på hvorfor man ikke ønsker å involvere barnefar i oppdragelsen for å gi barna identitiet og forståelse fra hvor de kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skulle helt ærlig gjerne ikke visst hvem som min mor fikk meg med. For maken til idiot skal du lete lenge etter.

Er faren din idiot fordi han befruktet mammaen din og fikk deg? Noen skulle jo ønske de aldri var født, så jeg kan på en merkelig måte forstå hvordan du tenker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...