Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #1 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg fatter ikke at noen vil dette. Greit nok at man er abortmotstander, men er det noe stas å bli minnet på den jævlige opplevelsen hver gang man ser sitt eget barn? Burde ikke voldtektsmannens egenskaper være noen man ikke ønsker å se igjen hos andre, særlig ikke ens eget barn? Hva om barnet blir prikk likt faren av utseende? Og for barnets del er det vel ikke så veldig moro å vite at h*n er et resultat av en voldtekt, at pappa er en drittsekk og at h*n slett ikke var planlagt. Jeg regner også med at de fleste ikke har kontakt med sin voldtektsmann og da frarøver man samtidig barnet muligheten til å ha en pappa i livet sitt. (Barnet er selvfølgelig helt uskyldig i dette, tro ikke at jeg mener noe annet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #2 Del Skrevet 29. september 2003 D er nok her respekt for kvinners rett til å bestemme over egen kropp kommer inn. Om hun bestemmer seg for å ta bort barnet eller ei..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 29. september 2003 #3 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg ville aldri i verden båret frem et barn som var resultat av en voldtekt. Nå er jeg ikke abortmotstander, men tror at hvis jeg hadde vært det, og absolutt ikke ville ta abort, hadde jeg adoptert bort barnet. Det må være helt forferdelig å se sin voldtektsmann i sitt eget barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #4 Del Skrevet 29. september 2003 For å sette ting litt i globalt perspektiv: Hva med de kvinnene som ikke selv bestemmer hvem de skal gifte seg med/Ha sex med; og hvor bryllupsnatten/sexlivet er pr definisjon en historie om voldtekt: Hater disse kvinnene sine barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #5 Del Skrevet 29. september 2003 For å sette ting litt i globalt perspektiv: Hva med de kvinnene som ikke selv bestemmer hvem de skal gifte seg med/Ha sex med; og hvor bryllupsnatten/sexlivet er pr definisjon en historie om voldtekt: Hater disse kvinnene sine barn? Jeg tror det blir litt anderledes. Jeg innbilder meg at i land hvor dette er vanlig, aksepterer man sin skjebne fordi alle kvinner har det sånn. Dessuten er det vel ikke akkurat det å hate sitt eget barn det er snakk om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #6 Del Skrevet 29. september 2003 Du snakker om å bære fram barn etter en voldtekt D er lige d disse kvinnene gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #7 Del Skrevet 29. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #8 Del Skrevet 29. september 2003 Hva var meningen med hovedinnlegg egentlig???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #9 Del Skrevet 29. september 2003 Les første setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #10 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg fatter ikke at noen vil dette.... Les mitt første innlegg istedet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2003 #11 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg mener selvfølgelig at kvinner skal bestemme over sin egen kropp, men jeg forstår likevel ikke at de orker. Flott at noen orker for sin egen del, men jeg synes likevel synd på barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. september 2003 #12 Del Skrevet 29. september 2003 Nei, jeg fatter heller ikke at noen vil det, jeg hadde nok tatt abort. Men jeg er for kvinnes rett til å bestemme over sin egen kropp! Avgjørelsen må være opp til hver enkel kvinne, uansett hva som er grunnen til å ønske abort! Umulig å si hva som er rett eller galt, bare at kvinnen selv må få bestemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. september 2003 #13 Del Skrevet 29. september 2003 Kanskje noen finner noe positivt i en fæl hendelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #14 Del Skrevet 29. september 2003 Et barn er noe uskyldig oppe i det hele, og har ikke noe med den mannen å gjøre tror jeg. Det ligger vel ikke i genene at en blir voldtektsmenn, men heller hvordan de har hatt oppveksten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 29. september 2003 #15 Del Skrevet 29. september 2003 men foeskjellen er at de andre kvinnene har et valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #16 Del Skrevet 29. september 2003 Lurven Her kan jeg bare vise tilbake til mitt første innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. september 2003 #17 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, siden jeg ikke har vært i situasjonen, men per i dag kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg ville valgt abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 30. september 2003 #18 Del Skrevet 30. september 2003 Det er umulig å si ha en ville ha gjort i en sånn situasjon, men jeg håper og tror at jeg hadde hatt styrke nok til å bære frem barnet. Her går det på respekten for livet, at en ikke kan bestemme hvem som skal få leve og hvem som må dø. Slik jeg ser det er fosteret ikke bare en del av morens kropp, det er også et menneske i seg selv. Hva jeg hadde gjort etter fødselen aner jeg ikke, det kommer helt ant på hvor knyttet en blir til barnet tror jeg. Men alle må få gjøre det som føles rett for de, og selv om jeg tror at jeg ikke hadde tatt abort så tror jeg også på kvinnes rett til selvbestemmelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 30. september 2003 #19 Del Skrevet 30. september 2003 Barnet er en ting, men å gå gjennom et svangerskap som har et slikt utgangspunkt? Tror ikke det nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2003 #20 Del Skrevet 30. september 2003 Vanskelig å svare på for den som ikke har vært der. Hadde det skjedd meg i dag, ville jeg tatt abort, men ikke fordi det var en voldtekt. Rett og slett fordi jeg ikke orker tanken på flere barn. Mine er store og jeg vil ha livet mitt for meg selv. Hadde det skjedd da jeg var tjuetre og jeg var singel, så er muligheten til stede for at jeg ville beholdt barnet. Jeg tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å ta livet av krypet bare fordi faren var idiot. Og barnet ville jeg elsket, og ikke forbundet med sitt opphav. Tror jeg. Og så er det om å gjøre da hvis det viser seg at barnet har arvet alle farens elendige egenskaper at man ikke bruker det mot ham i krangler. Det er tøft å være menneske, prøv det den som tør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå