Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Eg skal ha ein stoppover i Thailand på veg heim i august-september, har nokon noko tips til kor eg skal reise for å få mest mulig sol og minst mulig regn? Stemmer det at Koh Samui ikkje har regntid i denne perioden? Nokre andre stader som er vakre nærare Bangkok som er tørre til uti september? Og der det er litt liv også? Sidan eg reiser aleine vil eg helst ikkje ha det altfor roleg, men sidan eg er ei vaksen dame orkar eg ikkje full fest 24/7 heller. Og er Koh Samui ein bra plass? Einaste eg har funne som verkar vere relativt tørr i september ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koh Samui har ikke regntid da nei - den begynner ikke før november. Har aldri vært der selv i september, men var nå i juli - og hadde nyydelig vær:-)

Ja det er kjekt der - men klart det er mange turister der - så hvis du er "redd" andre norske turister, så er det ikke plassen! :-)

Vi holder oss midt på den travleste delen av Chaweng Beach.

Skrevet

Mange takk! Supert :) Eg e ikkje redd turistar, og saknar litt å snakke norsk etter eit år i det store utland, så dette er heilt greit :) Veit du noko om regntid og Ao Nang? Nokre andre tips og råd?

Skrevet

Hei

Jeg mener at september er en del av regntiden men det regner litt mindre på Samui siden enn f.eks. på Phuket siden. Her kan du se værstatistikk for byen Surat Thani som ligger i nærheten av Samui http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=15584&refer=&units=metric og som du ser er det en del regn i september, oktober og november. Jeg har vært på både Samui og Phuket i september og det regnet mer eller mindre daglig men det var ikke noe problem :-) Her er et reisebrev fra sist tur til Samui http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . God tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...