Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 2 mnd siden opplevde jeg at samboer flyttet etter mange års samboerskap, da han hadde funnet seg ei ny dame. Der og da raste hele verden, men jeg kom kjapt frem til at det var nok det beste, selv om jeg mislikte måten det skjedde på..

I ettertid har det vært litt opp og ned følelsesmessig, men vi har klart å omgås og snakke sammen og jeg anser oss som venner. Vi bor begge på et lite sted, ute på bygda hvor alle kjenner alle, nye kjæresten hans bor i nabobygda.

Jeg har respektert hans valg og tanken om at han har ei ny dame er helt ok.

Men, siden vi omgås og miljøet her er lite og gjennomsiktig så vet jeg at hans nye forhold ikke er helt bra. Og han fremstår som en tøffel som godtar det meste av hennes påfunn. Noen uker tilbringer han det meste av tiden hos henne, den neste er han ikke velkommen.. Slik har det vært siden han flyttet herfra.

Så selv om jeg syns det er greit at han har flyttet og ikke lengere har slike følelser for han, så syns jeg det er vondt å se han bli behandlet slik, man bryr seg jo etter over 20 år sammen. Nå er jo heller ikke jeg den rette til å skulle sette spørsmålstegn vedr hans nye forhold..

Hvordan i all verden skal jeg klare å slutte bry meg om slikt, på en så liten og gjennomsiktig sted, hvor alle vet alt, om man vil eller ikke.

Vi har en voksen datter sammen som også misliker sterkt måten han blir behandlet av sin nye kjæreste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hans nye forhold er noe han må finne ut av selv, rett og slett.

Skrevet

Hans nye forhold er noe han må finne ut av selv, rett og slett.

Joda, det skjønner jo jeg også. Men hvordan i all verden skal jeg klare å slutte å tenke på det, når man mer eller mindre ufrivilig stadig blir informert om hvordan det ligger an?

Man bryr seg jo om hvordan venner har det liksom, men akkurat i dette tilfellet så er ikke vennen en hvem som helst..

Må innrømme at dette lite sunne forholdet hans opptar mye av min tankevirksomhet, om jeg ønsker det eller ei. :(

Skrevet

Har du mulighet til å distansere deg litt da?

Skrevet

Har du mulighet til å distansere deg litt da?

Er jo ikke så enkelt det på en slik liten plass.. Jeg treffer jo alltid noen som syns det forholdet hans er like merkelig som meg og dermed syns jeg er en ypperlig samtalepartner.. Uansett så blir jeg minnet på det, daglig omtrent. Ting ryktes fort på små steder..

Skrevet

På hvilken måte er han tøffel, og hvilke påfunn er det hun finner på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...