Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har internett hjemme men den er usikret. Jeg har nå prøvd i timesvis for å få den til sikret tilkobling, altså at ingen skal kunne bruke mitt internett uten passord. Men jeg får det ikke til. jeg bruker trådløs internett.

hvordan går jeg fram til dette? Det er sikkert flere som er ekspert på sånt her som kan hjelpe meg.

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet

Jeg har internett hjemme men den er usikret. Jeg har nå prøvd i timesvis for å få den til sikret tilkobling, altså at ingen skal kunne bruke mitt internett uten passord. Men jeg får det ikke til. jeg bruker trådløs internett.

hvordan går jeg fram til dette? Det er sikkert flere som er ekspert på sånt her som kan hjelpe meg.

Takk på forhånd.

Finn frem manualen til trådløsroutern din. Alle routere har ulik meny, så det er umulig å gi deg oppskriften uten å vite noe mer. Eller spør en venn.

Skrevet

Hvilken produsent og modell er den trådløse basestasjonen din?

Skrevet

Jeg fikk tilsendt router fra NextGenTel som var usikret. Etter en tlf til de var routeren sikret og jeg fikk tilsendt passord på sms.

Skrevet

Hvilken produsent og modell er den trådløse basestasjonen din?

Den har merke jansen, og er kjøpt den nyeste modellen ifjor.

Skrevet

Ok, da er jeg redd jeg ikke kan hjelpe.

Har søkt hva jeg kan på Google, men finner ikke noen passende produsent ved navn Jansen.

Gjest Nedfall
Skrevet

Den har merke jansen, og er kjøpt den nyeste modellen ifjor.

Det er ikke Jensen du mener? F.eks en av disse?

Hvis du klarer å skrape sammen modellnr/navn på saken (finner du modellen din i den lista?), kan du kanskje få mer hjelp her..

Skrevet

Skriv http://192.168.1.1 i nettleseren din, og du vil komme til en logg-inn-side til roteren din.

Hvis du ikke har laget noe passord, skriver du "admin" som brukernavn og lar passord være tomt.

Da burde du være logget inn i routeren, og der har du mange menyvalg...

Trolig ligger menyen for kryptering under "system"/"security" etc.

Dette finner du nok grundigere veiledning til ved hjelp av google.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...