Isabellaa Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Heihei Skal i bryllup i august, og aner ikke hva vi skal gi i gave til brudeparet. Jeg kjenner dem ikke, de er venner av samboer, men de har ikke noen ønskeliste heller (har spurt dem). Hva kan vi kjøpe? Eventuelt, hvor mye er normalt å gi i pengegave? :klø: Vanskelig dette..
orchid1988 Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Heihei Skal i bryllup i august, og aner ikke hva vi skal gi i gave til brudeparet. Jeg kjenner dem ikke, de er venner av samboer, men de har ikke noen ønskeliste heller (har spurt dem). Hva kan vi kjøpe? Eventuelt, hvor mye er normalt å gi i pengegave? :klø: Vanskelig dette.. Er ikke så lett å vite hva man skal gi og hvor mye man skal bruke. Til ett vennepar av meg og min mann ga vi penger + 2 nydelige champagne glass fra tilbords. Så er en fin ting å kjøpe noe sånt, da kan dem velge å samle videre eller bytte det inn visst dem kunne tenkt seg noe annet i stedet. Jeg syns det er helt greit å bruke fra 500kr - 1000kr på en gave til venner, spørs hva dere selv syns er passende og hvor nært forhold din samboer har til dem
Gjest Ruccola Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Jeg syns det er helt greit å bruke fra 500kr - 1000kr på en gave til venner, spørs hva dere selv syns er passende og hvor nært forhold din samboer har til dem Det syns jeg var mye! I min familie og vennekrets, pleier det å vere 1000-1500 når søsken eller foreldre gifter seg. 500-700 til søskenbarn eller veldig nære venner 300-500 for venner som gifter seg. (Sånn ca, en ser det jo litt an...) Så spørs det jo litt også på en en skal i hele bryllupet eller bare i kaffien. Menge velger å gi litt mer om de skal i hele bryllupet. Kjenn på hva du føler er riktig for dere. Har de virkelig ikke ønsket seg noe? :klø: syns det er litt sært jeg da...
orchid1988 Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Det syns jeg var mye! I min familie og vennekrets, pleier det å vere 1000-1500 når søsken eller foreldre gifter seg. 500-700 til søskenbarn eller veldig nære venner 300-500 for venner som gifter seg. (Sånn ca, en ser det jo litt an...) Så spørs det jo litt også på en en skal i hele bryllupet eller bare i kaffien. Menge velger å gi litt mer om de skal i hele bryllupet. Kjenn på hva du føler er riktig for dere. Har de virkelig ikke ønsket seg noe? :klø: syns det er litt sært jeg da... Siden vi fikk 1500kr til vårt bryllup så hadde eg syns det var litt dårlig av oss å bruke under 500kr, hehe. Er mye penger ja, det kan eg være enig i deg med, så en sånn gave hadde eg ikke gitt en hvilken som helst venn eller beskjent, kommer ann på hvor nær man er syns jeg. Det er kun hver enkelt som vet hva en vil bruke på til gave, er ikke noe fasitt på det 500kr er greit kanskje å bruke som en maks pris til venner det er jeg veldig enig i, kan få mye fint for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå