Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Saken er den at vi skal på fest i morgen da med alkohol og sen kveld forhåpentligvis Vi har kommet inn i en god treningstralt og jeg vil at vi skal trene i morgen også. Typen sier det er veldig ugunstig å trene samme dagen som man har planer om å feste fordi man da bare bryter ned musklene uten at de får bygget seg skikkelig opp igjen og at man helst bør la være å trene samme dag som fest. Jeg mener det umulig kan skade og at det er vel bedre å trene enn å bare daffe på sofaen bare fordi at man skal feste på kvelden. Hvem har rett? Eller har begge delvis rett? :-)
Adeleine Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 (endret) Saken er den at vi skal på fest i morgen da med alkohol og sen kveld forhåpentligvis Vi har kommet inn i en god treningstralt og jeg vil at vi skal trene i morgen også. Typen sier det er veldig ugunstig å trene samme dagen som man har planer om å feste fordi man da bare bryter ned musklene uten at de får bygget seg skikkelig opp igjen og at man helst bør la være å trene samme dag som fest. Jeg mener det umulig kan skade og at det er vel bedre å trene enn å bare daffe på sofaen bare fordi at man skal feste på kvelden. Hvem har rett? Eller har begge delvis rett? :-) Jeg ville valgt å gå en tur i så fall, eller trene litt lett kondisjon for å forbrenne litt kcal og føle seg fresh til kvelden. Er nok ikke så mye vits i å trene styrke eller særlig hard økt, da kroppen må bruke kvelden og natten på å kvitte seg med giftstoffer(alkoholen) istedet for å restituere seg etter treningen. Lite søvn gir jo også dårligere restitusjon. Hvis jeg trener veldig hardt på dagen før en kveld ute på byen, så opplever i hvert fall jeg at jeg blir fortere full, sliten og generelt har mindre energi til å feste. Så anbefaler som sagt en lett til moderat kondisjonsøkt eller gåtur hvis du føler at du må bevege deg litt. Endret 31. juli 2010 av Adeleine
Supraspinatus Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Saken er den at vi skal på fest i morgen da med alkohol og sen kveld forhåpentligvis Vi har kommet inn i en god treningstralt og jeg vil at vi skal trene i morgen også. Typen sier det er veldig ugunstig å trene samme dagen som man har planer om å feste fordi man da bare bryter ned musklene uten at de får bygget seg skikkelig opp igjen og at man helst bør la være å trene samme dag som fest. Jeg mener det umulig kan skade og at det er vel bedre å trene enn å bare daffe på sofaen bare fordi at man skal feste på kvelden. Hvem har rett? Eller har begge delvis rett? :-) Typen din har delvis rett. Det er alltid en vits å trene, men effekten blir heller dårlig om du skal på grisefylla etterpå. Selv kan jeg godt trene samme dagen som fest, men jeg trener sjeldent de hardeste øktene da. Men da drikker jeg meg ikke full heller, kanskje 1-3 flasker med øl totalt. Det er ingenting i veien for at du trener lett til middels kondisjonstrening tidlig på dagen når du skal på fylla. Husk å spise godt etterpå slik at kroppen er i stand til å takle et alkoholinntak senere på kvelden.
Kenneth199 Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Jeg sitter her og kan bekrefte at typen din har rett, med erfaringer fra i går til i dag. Har gjort det før også. I går ble det en spontan tur til gladmaten. Styrketrening i ett tiden hvor jeg kjørte litt ekstra tungt i benken og bøy. Pleier vanligvis ikke å bli så veldig støl dagen derpå, men i går ble det 4l øl fordelt på 10 timer. Sitter nå så støl som aldri før, og det varer vanligvis lengre enn ellers har jeg erfart før.
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 TS: Ok så da hadde vi begge litt rett Det ble det en gåtur på tredemølle i raskt tempo på oss og jeg føler meg fin og fresh til kveldens festligheter. Kan jo forstå at det ikke er så lurt å drive med heavy styrketrening rett før man skal på flatfylla så det skal jeg unngå! (flatfylla også hehe) Takk for svar folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå