LineGourmet Skrevet 15. august 2010 #41 Del Skrevet 15. august 2010 Så koselig info Hvor har du hentet det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 15. august 2010 Forfatter #42 Del Skrevet 15. august 2010 Listen over viktige datoer er hentet fra terminkalkulatoren inne hos Barn i magen og barnehoroskopet fant jeg på nettsidene til Mammanett. Det er jo greit å vite hva man har i vente :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 15. august 2010 Forfatter #43 Del Skrevet 15. august 2010 I kveld fikk jeg en voldsom trang til å spise knekkebrød med leverpostei. Jeg tror ikke jeg tuller om jeg sier det er hvertfall 15 år siden jeg spiste det sist, så kanskje dette er min "picaaaa" Formen i dag og i kveld har vært fin igjen. Jeg forventet i grunnen å få igjen kveldskvalmen i kveld siden jeg var så shabby i går, men den gang ei. I morgen derimot blir det nok mer spennende, for da starter dagen gryende tidlig og før fuglen fiser. Tidligere i graviditeten har jeg vært heldig og kunnet sove til jeg våknet av meg selv, så kanskje jeg rett og slett har sovet meg gjennom den værste morgenkvalmen uten at jeg har vært klar over det? Det vil vel vise seg i morgen! Sov godt :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 15. august 2010 #44 Del Skrevet 15. august 2010 *krysser fingre for at du slipper kvalme*! Jeg syntes knekkebrød med leverpostei og agurkskiver var knall når jeg var uggen Det er ikke noe jeg pleier å spise så mye ellers jeg heller, men kanskje jeg skal begynne med det, for det er jo både sunt og godt Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. august 2010 #45 Del Skrevet 16. august 2010 Tyrkisk pepper, Tine yoghurt og jordbær var min kvalmestillende greie når kvalmen herja på sitt verste. Knekkebrød med leverpostei får det til å vrenge seg i magen min, jeg syns det er moro at man er så forskjellige Haha, jeg måtte jo inn å titte på barnehoroskopet jeg også, og i følge det så får jeg et følsomt fiskebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 16. august 2010 #46 Del Skrevet 16. august 2010 Innom og titter Hurra for 7 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 17. august 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 17. august 2010 7 uker Det vil si 7+1 i skrivende stund, men i går var jeg så sliten at turen gikk rett i seng etter kveldsmaten. Morgenkvalmen holdt seg unna, heldigvis for både dagen og ettermiddagen var hektisk som få. Det merket jeg også på kvelden med kvalme og vondt i bekkenet, så når jeg endelig fikk lagt meg var jeg borte på under 5 minutter. I dag har vi bestilt time til UL Vi fikk time i begynnelsen av september og da vil jeg være nøyaktig 10 uker på vei. Tar jeg ikke helt feil så vil vi se en bitte bitte liten baby på det tidspunktet og ikke bare en liten ert. Gud som vi gleder oss I dag kom ikke kvalmen før på sein formiddag/ettermiddag og nå på kvelden. Ble litt bedre etter middag heldigvis så kvalmen har nok en tendens til å komme snikende når magen blir for tom. Den store fasinasjonen for leverpostei har begynt å avta, nå er det visst Tom&Jerry kjeks som har tatt over Da jeg kom hjem til sambo etter turen min i går hadde jeg med meg en liten pappa-pakke til han med to pappa-bøker og to par sokker til den lille med skriften: i love dad og i love mum med røde på. Han ble veldig glad for den og har visst også tegnet et abonnement på et nytt pappablad som er kommet ut. Så ingen kan komme å si at denne gutten ikke tar oppgaven som venter seriøst, og jeg synes det er så deilig å se Han har visst bestilt noe til meg han også som er på vei i posten, og jeg som ikke eier tålmodighet dør jo nesten etter å få vite hva det er Jeg har kjøpt meg mine første mammaplagg også faktisk. Eller mammaplagg er det jo strengt tatt ikke men jeg fant en tunika i blått med hvite broderier på med stor plass til en høygravid mage og en jakke som også kan være fin til en enkel topp under og et belte over magen. De kostet 200,- pr. plagg så da var det i grunnen ikke så mye å tenke på. Dessuten tror jeg det er like greit å begynne tidlig for er det noe jeg trenger så er det klær å vokse i. Jeg som er så lita eier nesten ikke en topp over størrelse small, så det sier seg selv at det ikke skal store magen til før plaggene må byttes ut. Men jeg kommer nok til å satse på å kjøpe klær i de vanlige butikkene jeg handler i nå også bare et par størrelser større også noen mammatopper i bomull fra H&M. Jeg kommer nok til å bo i de toppene gjennom dette svangerskapet, men er man litt flink med accessoirer, sjal og vesker til så trenger det slettes ikke bli så kjedelig. Jeg er hvertfall alt for jålete til å skulle trekke på meg en snekkerbukse og bo i den resten av tiden Dessuten tenker jeg som så at dette sikkert ikke er det eneste gangen jeg kommer til å gå gravid, og ikke er man tilbake i de gamle klærne med det samme etter fødselen heller så noen klær med litt ekstra stoff til å skjule magen gjør seg sikkert. Og da snakker man jo et år der den gamle gardoben vil være nedpakket. Men noe stress helt enda er det ikke for magen er fremdeles liten og søt å passer fint under de vanlige toppene mine. Men jeg gleder meg virkelig til den blir større Tusen takk for koselige hilsner dere tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 18. august 2010 Forfatter #48 Del Skrevet 18. august 2010 Dette har jammen vært en lang dag. Jeg har vært trøtt og sliten, hatt en helt forferdelig dårlig tiltakslyst og kvalmen har kommet og gått gjennom dagen. Så nå tror jeg jammen at jeg kryper til sengs og satser på en litt bedre dag i morgen. Snart halveis inne i den 8. uken av svangerskapet, tiden går da faktisk ganske fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 23. august 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 23. august 2010 :rødme: 8 uker :rødme: ....og graviditeten begynner helt klart å merkes på kroppen nå. Lørdag var vi på handletur for å shoppe litt til leiligheten, og både bekkenet og formen min var nede på et bunnivå resten av kvelden. Bortsett fra i natt så har jeg sovet som en stein på natta så manko av søvn er det definitivt ikke. Dette er den tredje dagen jeg går til sengs og våkner igjen med en tydelig mage, så kanskje den er kommet for å bli denne gang? Størrelsen på magen har variert overraskende mye siden jeg ble gravid. Den første uken etter testen var den full av luft og stor som bare det, og selv om den bitte lille kulen under navlen kom ganske raskt så har magen stort sett vært paddeflat frem til nå. Jeg synes det er koselig da, det skal innrømmes. Og allerede nå stryker jeg mye på den Ellers så kom kvalmen virkelig for fullt i løpet av forrige uke. Ikke morro men jeg trøster meg med at det tross alt går fort mot uke 12-13 da den pleier å gi seg. Og i dag er det nøyaktig 4 uker til 12 fullgåtte uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 23. august 2010 #50 Del Skrevet 23. august 2010 Hurra for 8 uker! Virker som du er ved godt mot nå, det er koselig å se! Håper du slipper fort unna kvalmen igjen og at du har tid til å ta det litt med ro. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 23. august 2010 #51 Del Skrevet 23. august 2010 8 uker Kvalmen gir seg etterhvert, jeg er 13 uker på vei nå og den er ikke så intens som tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 25. august 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har begynt å telle dager. 12 dager igjen til UL, 26 dager til 12 uker og 222 dager igjen av svangerskapet. Tiden går faktisk overraskende fort om dagen men på sett og vis er det litt deilig også. Selv om jeg ikke er redd for SA så merker jeg at det uansett skal bli godt å komme over den grensen der, også er det jo litt dette med at man da endelig kan fortelle. Jeg har SÅ lyst til å fortelle Bortsett fra det så har ikke de siste dagene vært spesielt gode, særskilt ikke denne. Jeg har blitt et skikkelig matvrak etter at jeg ble gravid og søtsuget de siste dagene har vært i taket. Mat er stort sett det eneste som hjelper når kvalmen setter i gang, men jeg føler at det er alt jeg gjør om dagen. Spiser. Nå har det ikke rukket å gitt store utslaget på vekta, men fortsetter det slik så vil det jo det. Ikke tror jeg babyen har godt av alt jeg har klemt i meg de siste dagene heller I dag var jeg helt ferdig og klar for senga rett etter middag, så nå er den jammen ikke langt unna. Kvalmen har heller ikke vært like intens de siste dagene men i dag forsvant den ikke etter måltidene, samt at ryggen er sliten. I kveld har jeg hatt en del menssmerter igjen men for å være helt ærlig så setter jeg pris på dem. På sett og vis har jeg følt meg mindre gravid de siste dagene, så det at jeg har smerter nå betyr jo sannsynligvis at den lille vokser der inne Tusen takk for koselige hilsner dere to. Nå skal jeg finne sengen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 26. august 2010 Forfatter #53 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg har nok en liten energisuger i magen for jeg er fremdeles trøtt som en dupp og sliten selv etter 10 timers søvn Men noe som er veldig veldig morro er at jeg definitivt har fått en liten babymage som tydeligvis har alle planer om å bli der Den blir litt større utover dagen og mot kvelden, men den er der både når jeg står opp om morgenen og til og med når jeg ligger. Så koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 30. august 2010 Forfatter #54 Del Skrevet 30. august 2010 9 uker Også var det mandag igjen og 9 uker er passert noe som vil si at babyen i dag begynner å bevege seg , det er en uke igjen til vår første ultralyd og tre uker igjen til 12 uker er nådd. Jeg er fryktelig trøtt om dagen og kvalm som fy. I går hadde jeg en skikkelig fauke midt på dagen da jeg rett og slett bare måtte gå på badet og stille meg over toalettet fordi jeg var så redd jeg ville få lunsjen i retur. Samboeren synes nok litt synd på meg for han stod parat bak meg på badet med vannglasset i hånda og strøk meg på ryggen mens det stod på. Fine gutten min :hjertesmil: Størrelsen på magen eksploderte virkelig i løpet av forrige uke, og på lørdag var den komplett umulig å gjemme. Nå derimot er den tilbake til den nette lille kulen igjen så jeg må jammen si at få ting er så uforutsigbart som en graviditet. Kvalmen er også noe jeg aldri vet når kommer. Enkelte dager er jeg helt gåen på formiddagen og fin som ei fele på kvelden, dagen etter kan det være helt omvendt igjen. I dag er en dag fullstendig uten krefter og tiltakslyst igjen, men til slutt vil nok alt man går gjennom være mer enn værdt det Info om den lille 6. april 2011: Din antatte termin Viktige datoer for ditt svangerskap: Antatt Befruktning:12. juli 2010 28. juni 2010: Første dag i siste menstruasjon. - Svangerskapet regnes fra siste menstruasjons første dag og varer i gjennomsnittlig 40 uker, og ikke ni måneder. 12. juli 2010: Eggløsning - Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid. 6. august 2010: Det lille hjertet slår - Embryoet er ca. 2 millimeter langt. 30. august 2010: Bevegelse - Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær. 20. september 2010: 2. trimester - Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet. 25. oktober 2010: Tid for ultralyd - Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 1. november 2010: Du kjenner bevegelser - Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 15. november 2010: Søvnmønster - Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 6. desember 2010: Hører deg - Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 9. januar 2011: 3. trimester - Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 13. februar 2011: Liten plass - Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 15. mars 2011: Svangerskapspermisjonstart - Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 6. april 2011: Termin - Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 31. august 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 31. august 2010 Ikke mye har forandret seg siden i går bortsett fra at jeg har fått tilbake symptomene jeg hadde i den spede begynnelsen, halsbrann og ømme bryster. Jeg trøster meg med at det jo må være et tegn på at bebisen utvikler seg som den skal der inne. Klokka er 19.30 og jeg er som seg hør og bør klar for sengen for lengst. Også har kvalmen vært mest ille på ettermiddagen/kvelden i dag. Merkelig at det skal svinge slik :klø: Snart er det onsdag og plutselig bare 5 dager igjen til ultralyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 31. august 2010 #56 Del Skrevet 31. august 2010 Ultralyd blir sikkert superspennende :D Når kan dere få vite kjønn? Og vil dere vite det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 4. september 2010 Forfatter #57 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg har mistet alle funksjoner som utrykksikoner og tekstredigering siden KG sliter med systemet sitt for tiden. Derfor er det særs trælete å slitsomt for hver gang jeg skal skrive her inne. Nå er jeg 9+5 og det er to dager igjen til UL. Vi er så spente Kvalmen har endelig begynt å gi seg litt nå og deilig er det. Jeg er fortsatt like trøtt og sliten og kapitulerte på sofaen en time etter frokost for noen dager siden. Tre og en halv time seinere våknet jeg Hadde også noen heftige underlivssmerter i går kveld og i natt, så at den lille vokser er det slettes ingen tvil om. Time hos jordmor er også bestilt, da vil jeg være 13+4. Bare det at jeg straks runder 10 uker er merkelig synes jeg for det har jo gått så fort. 10 uker til og vi er halveis Vi har lyst til å vite kjønnet så godt det lar seg gjøre ja Huffsa, men det er nok for tidlig å se i denne omgang. På den ordinære ultralyden i uke 17-20 tror jeg vel man ofte får greie på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 9. september 2010 #58 Del Skrevet 9. september 2010 Hvordan gikk ul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 10. september 2010 Forfatter #59 Del Skrevet 10. september 2010 10 uker Det vil si 11 uker om tre dager til, men litt lenge siden forrige oppdatering Ultralyden gikk strålende Trekkoppfuglen. Vi fikk se den nydelige lille babyen vår som ligger i magen min med et stort bankende hjerte Det var virkelig en fantastisk opplevelse for både den kommende mor og far. Både jeg og samboeren ble nok litt overrasket for lille knerten vår er jo virkelig et menneske allerede. Han vinket med armene og sprella med beina, det var så morro å se. Vi visste jo ikke hva vi gikk til i og med at dette er det første barnet for oss begge, men ingen av oss hadde trodd at den lille skulle være så godt utviklet allerede 10 uker på vei. Som sagt, det var virkelig et bitte bitte lite menneske på 2,5 cm og like søt som pappan sin Gynekologen som utførte ultralyden tok seg god tid til å sjekke både fosteret, fostervann og livmortappen. Alt ser perfekt ut og som hun sa så har plutten funnet seg så godt til rette at han etter all sannsynlighet har tenkt til å bli der. Livmorhalsen er godt lukket og babyen har godt med fostervann. Så nå har vi senket skuldrene nesten helt ned, men uke 12 skal nok bli deilig å komme til uansett tror jeg. Om ikke annet fordi de sprekkeferdige besteforeldrene endelig får lov til å si noe da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. september 2010 #60 Del Skrevet 10. september 2010 Fantastisk! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå