kat-e Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Har vært der i sommer. Har aldri vært på et sted med så mange slitsom, frekke og uhøflige mennesker. Umulig å ligge på stranda eller bade uten å bli trakasert av selgere. Måtte til slutt leie en plass ved et hotell med vakt. Ble lurt flere ganger for penger. Mange ble sinte om man ikke kjøpte noe. Maten var også dårlig. Helt umulig for en kvinne å bevege seg rundt alene uten å bli oppfattet som fritt vilt. Skulle ønske man kunne reklamere på en reise, men det går jo ikke. Og for den som måtte lure, jeg er ikke følsom eller pirkete.
stjernekyss Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Du er klar over at Marokko er et helt land ikke sant? Flere steder enn der du var med andre ord. Jeg har vært i Marokko og hatt veldig positive opplevelser.
I.am.me Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Du er klar over at Marokko er et helt land ikke sant? Flere steder enn der du var med andre ord. Jeg har vært i Marokko og hatt veldig positive opplevelser. Enig her. Drog til Marokko for et års tid siden og opplevde bare høflige mennesker, trygge omgivelser og hadde det supert!
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Var i Agadir og Marrakesh. Var også noen mindre små steder. Marrakesh var bedre. Fint at dere er fornøyde, kanskje vi hadde litt uflakse. Men vi snakket med et dansk par som skulle være der i 2 uker. De vurderte å reise før tiden. Vi nevnte for reise guiden de problmene vi hadde hatt. Hun sa at reise livs bransjen nylig hadde tatt opp en del problmer med myndighetene (det hadde de vist gjordt for noen år siden også) Spesielt at turistene ikke fikk være i fred på strendene. De hadde påpekt at de riskierte å miste turister. Men... blir nok ikke Nord Afrika på en stund, selv om jeg hører at Tunisia skal være OK.
Meridian Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har en venninne som var i Marrakesh. Hun elsket byen, men syns de var veldig innpåsliten ... Hun har vært der noen ganger nå, og blitt spurt om hun vil gifte seg av fremmede.
The Kitten Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har bare positive ting å si om Marokko.
Purple Basil Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 Har aldri vært der selv, men har hørt kun positive ting om Marokko av de jeg kjenner som ar vært der:) Kanskje du var på feil sted rett og slett?
kat-e Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2010 Har aldri vært der selv, men har hørt kun positive ting om Marokko av de jeg kjenner som ar vært der:) Kanskje du var på feil sted rett og slett? Synes "Hilde" i denne bloggen oppsumerer mitt inntryk på en utmerket måte (se 3 innlegg): http://12315.vgb.no/2006/07/17/marokko/
dimdamdum Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Skjønner ikke hvorfor folk fortsatt blir lurt, når alle priser og slikt står klart i alle reiseguider. Taxitur: maks 15 dirham, kameltur: maks 100 dirham osv. Jeg har vært der over 20 ganger, er halvt marokkansk, men ser europeisk ut og verken snakker eller forstår arabisk. Jeg har blitt forsøkt lurt utallige ganger, men et enkelt nei for å så gå videre eller bare å ignorere funker hver gang! Marokkanske selgere er frekke og prøver seg, men de rører deg aldri eller ypper til bråk. Blir de sinte (noe som jeg aldri har opplevd), så går man eller slutter å svare dem, enkelt og greit. Når det kommer til at maten var dårlig, så er det synd at du syns det. Marokkansk mat er virkelig fantastisk når den er hjemmelaget eller i små tradisjonelle marokkanske restauranter. Det man får på hotellet eller i hovedgatene kan ikke kalles marokkansk matlaging. Å ta visse forhåndsregler som å ikke spise salatblader, agurk, majones, is eller andre retter med rå egg på restaurant kan bidra veldig til å unngå å bli syk, hvis det også var et problem. Det virker ikke som om du har satt deg så veldig inn i kulturen før du reiste, siden du hadde en så fæl tur. Det står i alle reiseguider at selgerne er innpåslitne og at dette bare skal ignoreres, og om visse forhåndsregler man skal ta.
Farrah Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 (endret) Jeg har vært i Agadir. Innpåslitne selgere (Jeg har vært i mange lang og synes ikke selgere andre steder har vært ille) og sleipe folk er mitt generelle inntrykk av stedet hvertfall. Vi ble rett og slett fotfulgt på stranda av en teppeselger,en smykkeselger,en med kamel og en med hest som de skulle ha oss til å ri på. Vi kan jo selvfølgelig ha vært svært uheldige,men jeg kommer ikke til å sjanse på det og reise tilbake for å si det sånn. Endret 2. august 2010 av Farrah
Bernardette Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Jeg var i Marokko for noen år siden og har ingen negative erfaringer derfra!
Østlandet Skrevet 2. august 2010 #12 Skrevet 2. august 2010 Jeg var i Marokko for noen år siden og har ingen negative erfaringer derfra! Jeg er helt kategorisk. Møkkaland og møkkakultur. (fascisme) Det gjelder Tyrkia, Egypt og Tunis, av de vanlige ferielandene også. Jeg har vært i disse opptil flere ganger og også jobbet der. Men, unngår det nå. Marerittet var for noen år siden da jeg hadde med en datter i beg av tenårene til Tunis. Her hadde det blitt betegnet som trakkasering. Helt åpenbart. Jeg vet jeg er veldig kategorisk. Og blir sikkert slettet. Men, mener hvert ord.
Gjest Badabing Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Jeg synes det er litt på den måten i flere land. Det var til og med slitsomt å ligge på stranda på Mallorca sist man var der. Jeg synes uansett at de gode tingene man opplever, veier opp for de negative, og ville aldri unngått å reise til Marokko, Egypt e.l. pga.slike ting. Maten synes jeg forøvrig at er helt fantastisk.
Bintou Skrevet 19. august 2010 #14 Skrevet 19. august 2010 Hmm... Jeg elsket alt ved Marokko! Hvis folk er frekke og innpåslitne er det bare å være frekk tilbake å ta det med et smil, synes det er underholdende jeg. Elsker det yrende livet, luktene, synsinntrykkene! Fantastisk.. Var for det meste i Essaouira og drømmer om å reise tilbake
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 Men... blir nok ikke Nord Afrika på en stund, selv om jeg hører at Tunisia skal være OK. Jeg hadde samme inntrykk av Tunisia som du hadde av Marokko. Absolutt ikke OK. Et jævla herk å være ung, lys jente med lange ben. Det er greit å ville selge ting, men man trenger ikke fysisk angripe meg og dra meg inn i butikker. Eneste grunnen min for å reise tilbake ville vært for å utvide skinnveske/bag-samlingen, men da hadde det blitt en dagstur! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2010 #16 Skrevet 26. august 2010 Men man vet jo at folk ofte er nettopp slik, innpåslitne i disse landene! Det er kulturforskjeller og forskjell på normer! Synes det er dumt av deg TS å dra alt under en kam fordi du har vært på ett sted. Du må da kunne skille på din opplevelse og tenke at dette ikke er Norge, og at andre har en flott opplevelse. Har vært i Tunisia og Egypt flere ganger, og selv om de har tatt meg i armen og skal vise meg noe, plystra på gata og ropt etter så misliker jeg ikke landet! Det er deres væremåte når de ser hvite damer! Verden er heldigvis ikke den samme overalt.
Wonders Skrevet 26. august 2010 #17 Skrevet 26. august 2010 (endret) Dette er på ingen måte et land man behandler som en charterferie, uten å tråkke noen på tærne. Jeg har flere venner som elsker Marocco! Og har vært der flere ganger, oxo med små barn. Kjipt du ikke følte deg avslappet og glad. I slike land må man ha en annen radar. Og maten, da må du vært fryktlig uheldig, for maten er HIMMELSK! Endret 9. januar 2013 av Wonders 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå