Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Lurer på hva dere menn tenker om dette. Om dere har vært i et langvarig (type måneder eller flere år) forhold, samboere, det første "jeg elsker deg" er gammel historie... Men temaene barn og ekteskap har aldri blitt diskutert, utover den første daten der han sa "jeg vil vel ha barn en dag" og hun sa "ok, kanskje jeg også". Vil du, som mann, foretrekke å vente med å diskutere dette til du selv synes at situasjonen er den rette? Vil du foretrekke at det er du som bringer temaene på bane? Eller forventer/håper du at kvinnen tar opp disse temaene? Vil du foretrekke å fri "out of the blue" (eller forbli kun samboere resten av livet), eller vil du at kvinnen skal hinte om at hun ønsker ring på fingeren? Vil du at hun skal hinte / be / mase om baby og du skal si "ok" tilslutt, eller vil du helst være den som sier "kjære, hva synes du om å få en baby snart?"?
Muzak Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 Jeg kan ikke tenke meg å fri til en dame uten av vi har pratet en del om det først! Og mas er ikke kult, hvis du maser og han tilslutt sier ja så kan det hende at han er dum nok til å sette seg selv i en posisjon han ikke vil være i. Det blir det problemer av. Men jeg tror ikke det er skadelig om du tar det opp, og at det er du som sier "kjære, hva synes du om å få en baby snart?"
Capt. Awesome Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 En eller annen gang er det én av partene som må ta initiativ. Hinting kommer ikke brått på, og er derfor et forsiktig element å bruke, derfor mener jeg at hinting er lurest. Men nå vet ikke undertegnede hvordan trådstarter kommuniserer, eller hvordan forhold til motpart foregår.
kristian82 Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 Lurer på hva dere menn tenker om dette. Om dere har vært i et langvarig (type måneder eller flere år) forhold, samboere, det første "jeg elsker deg" er gammel historie... Men temaene barn og ekteskap har aldri blitt diskutert, utover den første daten der han sa "jeg vil vel ha barn en dag" og hun sa "ok, kanskje jeg også". Vil du, som mann, foretrekke å vente med å diskutere dette til du selv synes at situasjonen er den rette? Vil du foretrekke at det er du som bringer temaene på bane? Eller forventer/håper du at kvinnen tar opp disse temaene? Vil du foretrekke å fri "out of the blue" (eller forbli kun samboere resten av livet), eller vil du at kvinnen skal hinte om at hun ønsker ring på fingeren? Vil du at hun skal hinte / be / mase om baby og du skal si "ok" tilslutt, eller vil du helst være den som sier "kjære, hva synes du om å få en baby snart?"? Tror det er veldig individuelt fra mann til mann. For min del syns jeg det er fint om partneren tar opp ting hun tenker på/ønsker, alt fra om hun begynner å få lyst på barn til å gifte seg. Å kommer hun meg ikke i "forkjøpet" med å nevne det, hadde jeg vel bare tatt det opp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå