meangirl Skrevet 30. juli 2010 #1 Skrevet 30. juli 2010 Dere som har hatt kjæreste i militæret, hvilken effekt hadde det på forholdet? Ble det slutt? Hadde det masse positiv innvirkning? Eller mye negativt? Trenger noen historier og erfaringer.. :-)
I.am.me Skrevet 30. juli 2010 #2 Skrevet 30. juli 2010 100% positiv innvirkning mye savn førte til at vi innså hvor glade vi var i hverandre, og det forberedte oss på det som pågår nå - at han jobber offshore og er borte halvparten av tiden. Men det var j*vlig tungt til tider, og det er det fortsatt. Man merker godt at det er synd at typen er borte når det er spesielle anledninger, som f.eks. bursdag, fest eller andre sosiale sammenkomster. Og man merker at det romantiske behovet kommer mer og mer fram. Men dette er helt inviduelt fra person til person. Man skal uansett alltid støtte den som skal i militæret for det er nok mye vanskeligere for han enn for deg. Det er han som må være borte fra hjemmet i et helt nytt miljø, jobbe å stå på og samtidig føle skyld fordi at han er borte fra deg.
Alladin Skrevet 30. juli 2010 #3 Skrevet 30. juli 2010 Kjæresten min reiste i militæret når vi hadde vert sammen i ca 1 år. Han havnet i andre enden av Norge, så det var ikke mange gangene han var hjemme på perm. Vi skrev brev, og snakket med hverandre i tlf veldig mye. Når han hadde vert der oppe i ca 6 mnd. forlovet vi oss. Giftet oss 3 år etterpå. Fikk to magiske barn i løpet av de neste 3 årene. Forholdet vårt tok dessverre slutt etter 13 år, men det har aldeles ikke noe med militære å gjøre, haha Ergo; vi fikk mye positivt ut av dette. Synes det er litt godt å savnen noen jeg er glad i. Da blir det ekstra kjekt når han kom hjem i helger osv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #4 Skrevet 30. juli 2010 Mange slår opp med dame pga. militæret. Som regel er det dame som ikke gidder å vente, ettersom fyren som regel ikke har så mange alternativer når man blir stasjonert på en militærbase.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Jeg bor på Setermoen, hvor det er en ganske stor militærbase. Har ikke egne erfaringer selv, men jeg har hørt om mange. Mange av vennene mine kjenner militærfolk og noen er mange er trofaste, men mange er også ikke det. For å si det helt ærlig. Men for å trøste deg litt på den fronten så er det slik at jentene her hovedsaklig holder seg borte fra militærgutta pga ryktefrykt. Slik er det også på heggelia/skjold vil jeg tro.
meangirl Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2010 Utroskap er jeg ikke bekymret for. Hadde da ikke valgt å vente på noen jeg ikke stoler på :-) Ingen flere historier?
orchid1988 Skrevet 31. juli 2010 #7 Skrevet 31. juli 2010 Min kjære reiste i militæret 9mnd etter vi ble sammen. Det var en utrolig tung tid for oss begge pga savnet, han var oppe i nord på Setermoen og vi bor på vestlandet, så fikk bare sett han når han hadde en uke perm eller mer, noe som man virkelig satt pris på og gleden var stor. Pluss spenningen mellom oss var bare blitt større når vi ikke hadde sett hverandre på lenge, hihi!! Det er da man virkelig merker hvor mye den personen betyr for en. Vi snakket i tlf så ofte som mulig, det hjelp på! Jeg er glad han fikk oppleve militære, fikk nye venner og jobbe med noe som han elsket. Vi kom oss gjennom året og det gjorde forholdet vårt bare enda mer sterkere. Han fridde til meg nyttårsaften etter han var ferdig i militæret. Februar 2 år etter giftet vi oss, som var i fjor <3<3 :D Kunne sikkert skrevet mye mer detaljert hvordan det var når han var vekke, men da hadde eg holdt på i hele natt, hehe
meangirl Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2010 så deilig å høre orchid1988 :-) kjæresten min har bare vært borte i 1 uke å savner han masse allerede...kjeder meg om natta,vant til å ha han her. beste kjæresten min..
orchid1988 Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 så deilig å høre orchid1988 :-) kjæresten min har bare vært borte i 1 uke å savner han masse allerede...kjeder meg om natta,vant til å ha han her. beste kjæresten min.. Ja, vet akkurat hvordan det føles. Tror jeg gråt hele den første uken og hver gang han reiste tilbake. hehe...!! Hjelper å sovne foran tv'en i begynnelsen, hvertfall for meg. Er noe med de vanene, man er vant til å ha sin kjære ved sin side om natten, når dem er vekke i lengre tid så blir søvnen mer urolig, merkelig med det der. Er godt å ha noe å gjøre på om dagene også, så man får noe annet å tenke på enn savnet. Kjekt å ha familie og gode venner det året Men du skal se hvor stor gleden og spenningen er når du ser han igjen når han får sin første perm. Det er sånne øyeblikk jeg husker på enda hehe. Håper dette året gjør ditt og han sitt forhold bare enda mer sterkere også
Gjest bazibaz Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Jeg har kjent kjæresten min i snart seks år, men det var først etter at han dro i militæret at det ble noe mer enn vennskap mellom oss. Så jeg har strengt tatt ikke noe formening om hvordan det er å være kjæreste med han utenfor militæret, da han gikk inn som grenader etter fullført førstegangstjeneste. Som grenader har han fri nesten hver helg og ferie(stort sett flere fridager enn meg), og kommer derfor hjem ganske ofte. Selv om det kan gå noen uker mellom hver gang på grunn av øvelser. Bakdelen er jo selvfølgelig utenlandsoppdragene. Han dro ut nå for to måneder siden, og det er fortsatt over en måned til jeg får se han igjen. Hittil har det gått overraskende bra. Og sånn som det ser ut nå så tror jeg absolutt ikke det har hatt noen negativ effekt på forholdet vårt i det hele tatt. Kanskje heller tvert i mot. Vi får se når han kommer hjem igjen om 37 dager. :happy: Jeg tror jeg aldri har gråti og savna så mye som den første uka etter at han dro. Det har heldigvis bedra seg etterhvert, selv om det fortsatt gjør vondt innimellom. Det går lettere når en kommer seg inn i nye rutiner som passer bedre til hverdagene en har foran seg på egen hånd.
superior Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 100% positiv innvirkning mye savn førte til at vi innså hvor glade vi var i hverandre, og det forberedte oss på det som pågår nå - at han jobber offshore og er borte halvparten av tiden. Men det var j*vlig tungt til tider, og det er det fortsatt. Man merker godt at det er synd at typen er borte når det er spesielle anledninger, som f.eks. bursdag, fest eller andre sosiale sammenkomster. Og man merker at det romantiske behovet kommer mer og mer fram. Men dette er helt inviduelt fra person til person. Man skal uansett alltid støtte den som skal i militæret for det er nok mye vanskeligere for han enn for deg. Det er han som må være borte fra hjemmet i et helt nytt miljø, jobbe å stå på og samtidig føle skyld fordi at han er borte fra deg. Samme her. Min jobber også offshore nå. Savn var bare sunt for oss
Rumohra Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Jeg har et nært vennepar hvor han akkurat er ferdig med førstegangstjenesten. Han gikk fra å være en utrolig skjønn, jordnær og sympatisk fyr til å være en respektløs, overlegen, arrogant drittsekk med alt for høy selvtillit. Han har lykkes veldig godt i militæret og fått flere utmerkelser, men på hjemmebane har imponerer han mindre og mindre. Dette er jo ikke nødvendigvis en følge av militæret, men forholdet deres er nå over og han er ikke den samme..
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #13 Skrevet 1. august 2010 Men for å trøste deg litt på den fronten så er det slik at jentene her hovedsaklig holder seg borte fra militærgutta pga ryktefrykt. Slik er det også på heggelia/skjold vil jeg tro. Min personlige erfaring fra Setermoen er at veldig få har noe aktivt sexliv i det hele tatt. Mange lokale var nesten fiendtlig innstilt mot soldater (i hvert fall grundig lei), og den eneste sjansen for å få seg noe er om man reiser inn til Tromsø, noe slettes ikke alle gidder. Hvis man skal reise inn til Tromsø hver eneste perm blir det dyrt også, så mange er der bare på noen få turer. For de fleste blir privatlivet satt på pause til de kommer ut av forsvaret og tilbake i sivilen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. august 2010 #14 Skrevet 1. august 2010 Kan jo nevne at noen har seg med de kvinnelige soldatene, men det sier seg selv at det kun er en bitte liten prosent av gutta. Jeg vil påstå at utroskap fra soldatens side er ganske usannsynlig, med mindre han bruker unaturlig mye penger, tid og energi på å lete etter jenter oppe i Nord-Norge.
vingle Skrevet 1. august 2010 #15 Skrevet 1. august 2010 (endret) Veldig positivt! Det var en tøff styrkeprøve for forholdet, han var grensevakt og fikk ikke mye perm. Det var kjedelig å sitte med følelsen av å sitte med det verste fra både singel-verden (alene og ensom uten en fast armkrok å søke tilflukt i) og parforhold-verden (ikke kunne date andre spennende karer som skulle kunne dukke opp...) Det var til tider rar stemning når vi møttes igjen etter å ha vært fra hverandre så lenge, det var nesten det verste, for det var jeg ikke forberedt på. Vi trengte et par dager på å synkroniseres, noe som sådde en del tvil hos meg i forhold til om vi gjorde rett i å holde sammen når det føltes så rart. Men vi visste hva vi egentlig ville - holde sammen og holde ut - og i dag er det en herlig følelse og styrke i å tenke "vi klarte det"! Endret 2. august 2010 av vingle
meangirl Skrevet 2. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 2. august 2010 Har bare gått 1 uke siden han dro, men kjenner jeg begynner å miste tålmodigheten idag. Har bare snakket med han 2 gang siden han dro. Kjennes helt forferdelig ut å ikke ha kontakt. Lurer på om han tenker på meg..blir helt søvnløs av dette.
Hanselot Skrevet 2. august 2010 #17 Skrevet 2. august 2010 Fant ut etter jeg dimmet at min ex lå med en annen ved en anledning. "Jeg trenger nærhet, buhuu" Jeg trengte også nærhet, men holdt snurrebassen i boxern. På det lengste gikk det 6 uker før jeg fikk perm, men hadde ellers perm en gang i måneden inkl fri både jul og påske. Men dette er maaange år siden nå. Min erfaring er at noen få har ei dame på si, andre har ei dame med en ekstra kar hjemme, mens de aller fleste er trofaste og savner sine kjære. I disse mobiltider skal det nå strengt tatt være mulig å snakkes daglig bortsett fra når man er ute på øvelser.
Gjest Karoline Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 Har bare gått 1 uke siden han dro, men kjenner jeg begynner å miste tålmodigheten idag. Har bare snakket med han 2 gang siden han dro. Kjennes helt forferdelig ut å ikke ha kontakt. Lurer på om han tenker på meg..blir helt søvnløs av dette. Kjæresten min dro i militæret for litt over en uke siden, og jeg savner han noe helt sinnsykt! Jeg har snakka med han ett par flere ganger enn 2 ganger, men absolutt ikke mye! Han har jo aldri tid.. Og jeg skjønner godt hvordan du har det med det å ikke ha kontakt. Og jeg har vanskeligheter med å sovne på kvelden. Hver morgen med en gang jeg våkner tenker jeg på han. Jeg har gråtet hver dag siden han dro, og vedder på at jeg ihvertfall kommer til å gråte i en uke til. Om ikke mer :/ Jeg tenker også på det om han tenker på meg og savner meg, hm. Nei, det her er ikke så lett gitt.. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå